Stopteken gegeven door Inspectie Verkeer en Waterstaat

Auteur Topic: Stopteken gegeven door Inspectie Verkeer en Waterstaat  (gelezen 10325 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2009, 18:51:21
JA

Inderdaad, men dient te stoppen. Alle relevante artikelen zijn al genoemd.
Ik heb een keer een man aangehouden welke opzettelijk het stopteken ( gegevens middels de transparant op het voertuig ) negeerde en er vandoor ging.
Het stopteken werd gegeven door een BOA, namelijk een boswachter!
Via C2000 werd contact onderhouden tussen de BOA en de politie.
Wij konden hem vervolgens klemrijden en hebben hem aangehouden.

De verdachte is vervolgd voor het negeren van het stopteken wat gegeven werd door de BOA.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2009, 19:08:13
1 opmerking om het allemaal nog wat onduidelijker te maken: als verdachte hoef je het stopteken weer niet op te volgen. Voorbeeld: inbraak, verdachten weg in een auto. Politieautootje er achteraan, geeft stopteken maar verdachten rijden door. In dat geval zijn ze weer niet strafbaar of het negeren van het stopteken omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling....


Glenn2

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 november 2009, 19:45:29
@Michel: dat is een leuke ja ;)

@tcf: Hoe weet ik dat die man een BOA is?  Stond er STOP - BOA? ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 8 november 2009, 19:49:04
1 opmerking om het allemaal nog wat onduidelijker te maken: als verdachte hoef je het stopteken weer niet op te volgen. Voorbeeld: inbraak, verdachten weg in een auto. Politieautootje er achteraan, geeft stopteken maar verdachten rijden door. In dat geval zijn ze weer niet strafbaar of het negeren van het stopteken omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling....
Of je met zo'n actie beter uit de strijd komt is vraag twee..  ::)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #14 Gepost op: 8 november 2009, 21:10:35
@Michel: dat is een leuke ja ;)

@tcf: Hoe weet ik dat die man een BOA is?  Stond er STOP - BOA? ;)
gewoon alleen stop en een duidelijk herkenbaar voertuig voorzien van 'biza' striping. Ik meen dat de kleuren grijs en groen waren van de striping.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #15 Gepost op: 8 november 2009, 21:20:36
Volgens mij is STOP stoppen.

Mocht je het niet vertrouwen 112 of 0900-8844 bellen.......want het voertuig voor je heeft een kenteken

en om legitimatie vragen, naam noteren cq doorgeven.....................


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 8 november 2009, 21:26:56
STOP is stoppen ... simpel.
Vertrouw je het niet? raampje een stukje open doen (praat net zo makkelijk) deur op slot en vragen of "de veldwachter" de moeite wil nemen om een "echte agent"er bij wil halen. Wil hij/zei dat niet ... dan doe je het zelf.
Bel met 0900-TUIG* en geef door wat er gebeurt, wat je ziet en wat je denkt. (inderdaad kentekens e.d.)






(* 0900-8844 in naambellen)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Glenn2

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 8 november 2009, 21:47:27
Voordat ik het bloed onder jullie nagels vandaan haal: ik ben een brave burger en ik zal stoppen bij een STOP-teken, ook als deze niet van de politie is.

Echter kan ik me voorstellen dat de burger tegenwoordig wat huiverig wordt van de nep-agenten die woningovervallen plegen. Zo is het ook makkelijk om een donkerkleurige Golf nieuw model een stopbord in te monteren, volgen naar een verzorgingsplaats en daar iemand te overvallen. Dus ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen daar voor zou stoppen.

De tips om te bellen naar 09008844 of 112 als je het echt niet vertrouwt lijken mij goede opties.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 8 november 2009, 21:49:06
en om bij een echte agent ook nog een bekeuring te krijgen voor niet handsfree bellen?  ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #19 Gepost op: 8 november 2009, 22:04:22
en om bij een echte agent ook nog een bekeuring te krijgen voor niet handsfree bellen?  ;D
als je stopt dan duurt het nog ff voordat de agent bij je is en dan bel je als je stil staat dus een bekeuring krijg je hier niet voor want je staat stil.
of als je de passagier laat bellen..........