Rangen

Auteur Topic: Rangen  (gelezen 6613 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 9 november 2009, 09:21:36
Zie bovenstaande vraag


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 19:09:10
beetje rare indeling. Een rang is geen opleidingsniveau. Er zijn genoeg hoofdagenten die geen niv 4 zijn ;)

dus óf de rang, óf het opleidingsniveau. Maarja dan moet je ook de oude opleidingen erbij zetten pomb ed.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2010, 19:28:14
beetje rare indeling. Een rang is geen opleidingsniveau. Er zijn genoeg hoofdagenten die geen niv 4 zijn ;)

dus óf de rang, óf het opleidingsniveau. Maarja dan moet je ook de oude opleidingen erbij zetten pomb ed.

Hoofdagent wordt gezien als niveau 4, ongeacht vooropleiding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2010, 20:02:16
Hoofdagent wordt gezien als niveau 4, ongeacht vooropleiding

Aldus het nieuwe functiehuis  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2010, 20:33:04
Ik vind het ook een beetje rare indeling zo, volgens mij ben je met 3 strepen nog steeds agent en met 4 hoofdagent (= dus de rang). Anders moet je ook de andere niveau's invoegen, namelijk politiekundige bachelor en master (wat dan weer de opleidingsniveau's zijn).

Dus ik vul nog even niks in, met mijn politiekundige bachelor :-\ en 4 strepen   ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2010, 20:50:18
Het is inmiddels aangepast, echter op de wijze waarop het stond, zo stond het ook in de functie-omschrijving
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2010, 20:59:42
Ik vind het ook een beetje rare indeling zo, volgens mij ben je met 3 strepen nog steeds agent en met 4 hoofdagent (= dus de rang). Anders moet je ook de andere niveau's invoegen, namelijk politiekundige bachelor en master (wat dan weer de opleidingsniveau's zijn).

Dus ik vul nog even niks in, met mijn politiekundige bachelor :-\ en 4 strepen   ;)

De politiekundige bachelor zijn na de vernieuwde opleiding ook geen hoofdagent, maar brigadier.
Master over het algemeen inspecteur.

Maar niks is zo veranderlijk als de politie, daarom is nu de hele opleiding voor de bachelor/master op de schop kan ik je vertellen, net als salarisindeling en rang wordt over gediscusieerd...


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2010, 22:02:43
Deze bachelor is toch echt na zijn opleiding hoofdagent geworden, maar dat was een eigen keuze. Iets met LOT traject, veel achter bureaus moeten zitten en liever boeven willen vangen op straat  ;) Bachelor en Master zijn gericht op ontwikkelen van beleid (toen in ieder geval wel) en hadden voor mij te weinig operationeel te bieden. Zelfs het leidinggevende gedeelte was er uit gehaald.

Maar wat ik met mijn vorige post wilde zeggen, is dat er toch wel een verschil is tussen de opleidingsniveaus en de rangen. Zoals een brigadier ook een niveau 4 papiertje heeft als hij als hoofdagent heeft gesolliciteerd op die functie. Pas als je inspecteur wilt worden, zul je weer aan de studie moeten. Ik hou dus liever vast aan de rangen agent en hoofdagent, zoals die nog steeds gelden in het besluit rangen politie: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006981/geldigheidsdatum_12-03-2010


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 11:18:54
De politiekundige bachelor zijn na de vernieuwde opleiding ook geen hoofdagent, maar brigadier.
Master over het algemeen inspecteur.

Maar niks is zo veranderlijk als de politie, daarom is nu de hele opleiding voor de bachelor/master op de schop kan ik je vertellen, net als salarisindeling en rang wordt over gediscusieerd...

In A-A misschien. Niet in elk korps wordt een niv 4 bijvoorbeeld direct hoofdagent, in Utrecht bijvoorbeeld niet. Zo zijn er nog wel tig verschillen tussen de korpsen mbt functie en rang.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2010, 11:19:51
Het is inmiddels aangepast, echter op de wijze waarop het stond, zo stond het ook in de functie-omschrijving

Ik wil niet zeurderig zijn, maar is surveillant dan geen assistent politiemedewerker geworden? ;) Als we toch aan't aanpassen zijn.....:D