Bedankt!!!

Auteur Topic: Bedankt!!!  (gelezen 3561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

yogya

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 4 juni 2009, 15:52:36
Op 14 maart j.l. had ik, "jonge" vrouw van 43 jaar, dusdanige klachten dat wij dachten dat het weleens het hart zou kunnen zijn (hartklachten op jonge leeftijd zit nl. ook in de familie). 112 gebeld en gelukkig was de ambulance er snel. Heb nog even de kans gehad om wat met de vpk en de chauffeur te praten waarna ik "weg" raakte. VF, 3 of 4 keer geklapt en elke keer, gelukkig, weer ritme en ook weer aanspreekbaar. Met spoed naar het zkh Zwolle gebracht. Man in tweede ambu erachteraan. Twee kinderen van 11 en 13 jaar thuis, zij wilden geen hulp van buurvrouw o.i.d. in huis. Politieagente heeft heel netjes haar tel.nr. achtergelaten voor de kinderen, mocht er wat zijn konden ze bellen. De politie heeft ook alle "behandelsporen" opgeruimd, dikke pluim!

Gedotterd, stent geplaatst (in totaal 1 week in zkh geweest) en weer naar huis. In de 4e nacht thuis hoort mijn man mij een raar "snurk"geluid maken. Hij vertrouwde het niet, 112 gebeld, voordeur open gedaan, reanimatie gestart. Politie als eerste aanwezig, die heeft de reanimatie over genomen. Gelukkig was ook nu de ambulance snel ter plekke, evenals de tweede ambu met, hoe toevallig, weer de chauffeur van de eerste keer. Hartinfarct gevolgd door VF, 1 keer geklapt wel weer ritme maar niet aanspreekbaar. Weer met toeters en bellen naar het zkh in Zwolle. Weet hier zelf allemaal niets meer van. Ben op dinsdagavond gewoon gaan slapen en vrijdagmiddag weer bijgekomen vanuit de "koude"behandeling. Bleek een stenttrombose te zijn (wat gebeurt in minder dan 1 procent van alle gevallen). Inmiddels, na geopereerd te zijn en twee omleidingen te hebben gekregen, alweer een tijdje thuis en zelfs al weer op therapeutische basis een paar uur per week aan het werk. De chauffeur die er beide keren bij is geweest is bij de 1e opname nog een keer langs geweest in het zkh en heeft ook nog een keer gebeld met het zkh terwijl ik daar lag bij de 2e opname en is thuis ook nog een keer langs geweest om te vragen/kijken hoe het met mij ging. Wat op mij weer veel indruk heeft gemaakt.

Ik schrijf dit bericht omdat ik ontzettend veel waardering heb gekregen voor de medewerkers van zowel de ambulance als de politie. En bovenal om ze zo ontzettend te bedanken voor hun inzet, zonder dat had ik het zeker niet na kunnen vertellen.

DUS: HIERBIJ BETROKKEN AMBULANCEPERSONEEL EN POLITIE-AGENTEN VAN FLEVOLAND (POST DRONTEN /LELYSTAD): ECHT ONTZETTEND BEDANKT!!!

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2009, 21:33:05
Van dit soort reacties worden de hulpverleners altijd een beetje blij. Gewoon een stuk waardering. Wat fijn dat het weer zo goed met je gaat. Sterkte met de verdere revalidatie!

Een hulpverlener uit een andere regio.

yogya

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2009, 16:44:56
En die waardering is helemaal terecht. Er zijn trouwens volgens mij niet zo veel "flevolanders" op dit forum of toch wel???

Alex

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2009, 20:26:13
Gaaf dat je dit berichtje hier plaatst, zo weten we weer waarom we iedere keer voor een melding 'reanimatie' de klinkers weer uit de straat rijden!  O0

Tipje, mocht je dat nog niet gedaan hebben: we vinden het altijd erg leuk om, zeker na zo'n inzet, een kaartje te krijgen. Als je er op schrijft wanneer en waar het was, is het voor de interne postdienst zo te traceren voor welke collega's het kaartje bestemd is. Wij kregen onlangs na een geslaagde reanimatie een grote kaart van het slachtoffer, die hangt nu midden in de noodhulpruimte!

Sterkte met het herstel!

ps. vind dat je man ook ontzettend goed gehandeld heeft! Hoe eerder de reanimatie wordt gestart, hoe grote de kans dat deze slaagt. Bovendien fijn dat de deur open stond :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2009, 23:55:23
Gaaf dat je dit berichtje hier plaatst, zo weten we weer waarom we iedere keer voor een melding 'reanimatie' de klinkers weer uit de straat rijden!  O0

Tipje, mocht je dat nog niet gedaan hebben: we vinden het altijd erg leuk om, zeker na zo'n inzet, een kaartje te krijgen. Als je er op schrijft wanneer en waar het was, is het voor de interne postdienst zo te traceren voor welke collega's het kaartje bestemd is. Wij kregen onlangs na een geslaagde reanimatie een grote kaart van het slachtoffer, die hangt nu midden in de noodhulpruimte!

Sterkte met het herstel!

ps. vind dat je man ook ontzettend goed gehandeld heeft! Hoe eerder de reanimatie wordt gestart, hoe grote de kans dat deze slaagt. Bovendien fijn dat de deur open stond :)

Ik kan eigenlijk niet meer als dit alleen maar beamen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2009, 07:41:32
Mooi om te lezen en inderdaad een dikke pluim voor betrokken hulpverleners.
Samen met je man en kinderen sterkte en een voorspoedig herstel toegewenst.
Jullie hebben alle vier het nodige meegemaakt in een korte tijd. Dat gaat niet in je koude kleren zitten.
 O0

yogya

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2009, 10:43:38
Bedankt voor jullie reacties en de goede wensen. Ga de tip van de kaart opvolgen, heb per email de ambu's al bedankt. Maar een kaart is natuurlijk ook niet te versmaden, ha, ha. Hebben jullie trouwens achteraf nog weleens nagepraat met so bij reanimatie zonder dat so bij kennis is??

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2009, 11:50:04
Je bedoelt dat we iemand hebben opgezocht na het incident? Ik wel in ieder geval.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

yogya

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2009, 19:39:26
Dat bedoel ik inderdaad

VRM marine

• Junior gebruiker
  • **
  • navigare nessese est!
Reactie #9 Gepost op: 8 december 2009, 21:53:09
;) kijk mensen , daar doen we het voor! ;)
pompen of verzuipen! (en dan vaar je wel eens te hard!)