Ambulance de weg kwijt (Zevenaar)

Auteur Topic: Ambulance de weg kwijt (Zevenaar)  (gelezen 7774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 12 november 2009, 18:13:49
Het is natuurlijk zo dat het werk van de 'hulpverleners op straat' in de spotlight staat. Daarnaast is er een grote groep mensen die vindt dat hij / zij van dat werk net zo veel verstand heeft als de hulpverleners zelf. Deze mensen kijken bijvoorbeeld regelmatig naar TraumaNl of ER. Tevens zijn deze mensen helderziend zodat ze ook precies weten wat de casus is waar het op dat moment om draait. Het is dan ook hun goed recht om de hulpverleners te superviseren en van kritiek te voorzien. Ik vind het dan ook terecht dat er negatieve feedback wordt gegevens aan de chauffeur van het filmpje.
Daarnaast speelt het absoluut geen enkele rol dat er nieuwbouwwijken zijn waar het ambulancepersoneel nog nooit is geweest en waarvan de straten (nog) niet in het navigatiesysteem staan. Dat er verder soms ook erg creatief wordt omgegaan met het nummeren van de huizen in dergelijke wijken doet ook niet ter zaken.

Kortom, kritisch kijken mag en is goed, maar oordelen en met de vinger wijzen op basis van enkele beelden of een beperkt aantal feiten is een eigenschap die voor veel ruis en een verkeerde beeldvorming zorgt. Ga ervan uit dat het personeel op deze auto er absoluut naar streeft om zo snel mogelijk ter plaatse te komen. En wat WM ook al aangaf, is het erg positief als een omstander dan (op eigen initiatief) voor duidelijkheid zorgt richting een adres, als ze het personeel in een hulpverleningsvoertuig zoekend zien rondrijden.
Geloof niet alles wat je denkt.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 12 november 2009, 19:11:28
Precies, Peter!

Leg je camera dan neer en help mee met zoeken. Zou een stuk constructiever zijn.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 november 2009, 01:33:09
waarom zou ik me als voorbijganger moeten bemoeien met het werk van de chauffeur?? als de chauffeur wat wil weten kom hij wel vragen. ik ben zeker niet te beroerd om te antwoorden. ik zou het erg vervelend vinden als ik achter het stuur zit en mensen bemoeien zich met mijn stuur, mijn gaspedaal, of mijn rempedaal, of alles wat met mijn auto te maken heeft.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 15 november 2009, 19:39:12
Denkweb, bedankt dat je dit kansloze filmpje van een ambulance die achteruit rijdt met ons wilde delen.

HardstyleFanatic

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 15 november 2009, 20:58:07
Kan het ook zijn dat het hier gaat om iets anders dan om verdwalen?
Bijvoorbeeld: Achteruit rijden is sneller naar het ziekenhuis dan een heel stuk omrijden? Seconden kunnen in zo`n geval levensreddend zijn.
Of is hier enige informatie aan mijn oogjes voorbij gegaan? ;D

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 november 2009, 04:49:40
Geweldige beschrijving op Youtube... DenkWeb.

Citaat
Masiusplein in Zevenaar, daarna weer achteruit, daarna weer vooruit. Ik kies eieren voor mijn geld en maak maar vast wat ruimte...

Hulde hoor, dat je ruimte maakt voor een ambulance die achteruit rijdt... lintje?
Zou je mij misschien kunnen uitleggen wat precies de waarde is van een dergelijk filmpje op internet?
Erg duidelijk waarom de ambulance achteruit rijdt is het niet.... nieuwswaarde heeft het ook niet, en je geeft zelf al aan in je beschijving op YouTube:

Citaat
Volgens mij was deze ambulance gisterenavond de weg kwijt.

Je weet het blijkbaar niet zeker. Wat is dan het doel van? Onrust zaaien?

Greets,
Mark

Eva

• Ambupleeg
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #16 Gepost op: 25 november 2009, 14:58:24
Maar waarom niet even de informatie vrijwillig verschaffen als je het zo goed weet?  >:(

Dit soort domme filmpjes op internet zeggen meer over de maker ervan dan het onderwerp op zich. Bovendien erger ik mij mateloos aan het gespeculeer wat wij allemaal wel of niet fout doen. Wat je wat? Het gaat je geen donder aan! Je moet alleen in je handjes knijpen dat we nog op tijd komen voor je oma met haar hartinfarkt, want tsja, wij zijn alleen maar van die klojo's die maar wat aanmodderen....... :'( :'( >:( >:(

Rustig maar.... :-* van de zuster  ;)

112WS18

• Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 25 november 2009, 15:38:49
waarom zou ik me als voorbijganger moeten bemoeien met het werk van de chauffeur?? als de chauffeur wat wil weten kom hij wel vragen. ik ben zeker niet te beroerd om te antwoorden. ik zou het erg vervelend vinden als ik achter het stuur zit en mensen bemoeien zich met mijn stuur, mijn gaspedaal, of mijn rempedaal, of alles wat met mijn auto te maken heeft.

Kijk, soms is met een vingertje wijzen ook genoeg ;)

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 26 november 2009, 17:29:15
Wat een lariekoek dit filmpje zeg, er is naar mijn weten geen bewijs dat de chauffeur in kwestie verdwaald was waarom zou je het er dan bij zetten :-\
Altijd hetzelfde liedje wel kritiek leveren op hulpverleners maar als die lui ze zelf nodig hebben zijn ze opeens geweldig.
En dat zijn ze ook!
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Bart S

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 26 november 2009, 22:16:57
Ik vind dat er wel heel erg fel gereageerd wordt op een filmpje. Dit hele forum staat vol met speculaties, aannames en dingen-die hulpverleners-misschien-verkeerd-doen, en hier valt iedereen over een filmpje....