P2000 vraagjes

Auteur Topic: P2000 vraagjes  (gelezen 6378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Typhoon

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 april 2004, 18:42:01
Bedankt Peter Hunt en Skipper, ik zal ook eens op het scannerforum gaan kijken. Maar als ik het goed begrijp heb je dus voor het ontvangen van de berichten van 2 ambulances, 4 capcodes nodig?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 4 april 2004, 18:49:47
Bedankt Peter Hunt en Skipper, ik zal ook eens op het scannerforum gaan kijken. Maar als ik het goed begrijp heb je dus voor het ontvangen van de berichten van 2 ambulances, 4 capcodes nodig?

Zoals ik al zei is het een kwestie van afwachten. Ik ken nu inmiddels 3 varianten :

1. CPA Amsterdam: heeft de beschikking over P2000 maar deelt alle ritten uit via C2000.
2. CPA Limburg-Zuid: verstuurt de ritten via P2000, 1 code per ambulance.
3. CPA Brabant-Noord: verstuurt de ritten via Callmax, 2 codes per ambulance.

De laatste variant is weliswaar geen P2000, maar wel semafonie en dus een voorbeeld van hoe het kan. 1 code per ambu is natuurlijk veel handiger, je kunt immers zoveel pagers met dezelfde capcode(s) programmeren als je wilt.

Nogmaals; even geduldig afwachten...

Groeten, Peter.


Garfield

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2004, 00:12:21
Er is wel een mogelijkheid....maar dat is niet terealiseren met de software die standaard in deze pagers zit... je moet een vrij programeerbare hebben waarin je zelf de capcode's kunt programeren of net zoals mogelijk is bij de niros 00(regiocode)xxx, in de capcode zit een logica waarin de regio wordt aangeduid en tevens of er landelijk of regionaal gealarmeerd moet worden dus met je pc eerst de capcodes achterhalen en prutsen die dan in de pager.... ::)
Doe mij maar een joint zei de goudvis dan wordt ik HAAI!!!!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2004, 11:35:52
Er is wel een mogelijkheid....maar dat is niet terealiseren met de software die standaard in deze pagers zit... je moet een vrij programeerbare hebben waarin je zelf de capcode's kunt programeren

Die pagers die bestaan ook hoor, kijk bijvoorbeeld eens naar deze pagers : http://www.apollopagers.com
De meeste van die pagers zijn "hand programmable", waarmee je dus handmatig de capcodes in kunt stellen. Helaas (nog?) niet leverbaar in Nederland, je zou ze dus in het buitenland moeten bestellen...

of net zoals mogelijk is bij de niros 00(regiocode)xxx, in de capcode zit een logica waarin de regio wordt aangeduid

Dat wordt dan weer een stuk lastiger, want voor zover ik weet bestaan er geen semafoons die wildcards ondersteunen. Binnen het FLEX protocol is dat ook een stuk lastiger. Ik zal daar technisch niet al te diep op in gaan, maar het komt er op neer dat een FLEX-pager eens in de zoveel tijd luistert naar zijn capcode(s). Het netwerk weet wanneer hij die pager kan alarmeren en als je een grote groep codes zou willen ontvangen dan is dit in strijd met het FLEX-protocol. Het zou allemaal best wel kunnen hoor, maar je moet erg diep gaan zitten "hacken" voordat zoiets zal werken.

Vervolgens komt de vraag om de hoek kijken of je wel vrolijk wordt van alle berichten uit de regio. Zoals ik net al in een nieuwgroep schreef; je ontvangt dan elke kat in de boom, elk "contact ac", alle ambu ritten, eventueel berichten van de politie, etc... De afgelopen 45 minuten heb ik al 10 berichten ontvangen vanuit Limburg-Zuid. Je zou dus veel beter de meest interessante codes kunnen programmeren zoals OvD, VC, etc... Een beetje pager kan 16 codes aan, en daar moet je toch wel aardig mee uit de voeten kunnen.

Voor verdere vragen hieromtrent kun je beter even een kijkje nemen op het scannerforum : http://www.scannerforum.nl , aangezien jouw vraag en mijn antwoord meer betrekking hebben op het hobby-vlak dan de daadwerkelijke hulpverlening...

Groeten, Peter.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2004, 16:12:24
Voor verdere vragen hieromtrent kun je beter even een kijkje nemen op het scannerforum : http://www.scannerforum.nl , aangezien jouw vraag en mijn antwoord meer betrekking hebben op het hobby-vlak dan de daadwerkelijke hulpverlening...

Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk Peter, maar veel hulpverleners zijn ook verwoed scannerluisteraar, dus niet zo vreemd dat ze die vragen hier stellen... ;)

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2004, 18:50:38
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk Peter, maar veel hulpverleners zijn ook verwoed scannerluisteraar, dus niet zo vreemd dat ze die vragen hier stellen... ;)

Christian
mwo mwo,ik zit niet elke avond aan de scanner gekluisterd hoor ;)


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 7 april 2004, 09:49:14
Ik ook niet elke avond, want dan moet ik werken. Maar anders. ;D
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #17 Gepost op: 3 november 2005, 15:05:23
Weet iemand of de ambulances in Zeeland nu helemaal overgeschakeld zijn op p2000. hoor namelijk geen analoge meldingen meer
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #18 Gepost op: 3 november 2005, 15:07:09
Citaat van:  link=topic=3383.msg273115#msg273115 date=1128878060
zijn er ook nog meer p2000 sites

www.pd5hw.nl en dan even op p2000monitor klikken !!