Vertrouwelijke informatie politie op straat 12-11-2009

Auteur Topic: Vertrouwelijke informatie politie op straat 12-11-2009  (gelezen 2106 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Gepost op: 12 november 2009, 17:54:07
GeenStijl krijgt geheime politiedocumenten



De zoveelste politiefail. Het afgelopen weekeinde vond een oplettende student een strikt vertrouwelijke map met daarin de volledige risico-analyse van de vorige week gespeelde wedstijd Cambuur-Excelsior. Deze gegevens lagen gewoon op straat. Letterlijk dus. De map bevatte allerhande gegevens over personen die stadionverboden hebben, inclusief foto en NAW en een beschrijving. Maar dat is niet alles. Naast deze zogenaamde tuigadministratie, bevond zich in deze map ook alle geheime draaiboeken voor calamiteiten, formulieren om stadionverboden mee op te leggen plus nog veel meer hete soep zoals telefoonnummers van politieagenten. Omdat we er zijn om de politie te helpen met opsporen, hebben we er voor gekozen om slechts te citeren uit deze ongein. Vanavond een reportage van Rutger vanuit Leeuwarden.


Team Foxtrot - Nu nog bij de M.E. Straks parkeerwachters...


Hé, ook opa's hebben tegenwoordig een stadionverbod!


Stadionverbod, dat gaat dus gewoon met een formuliertje.


Draaiboek, graaiboek.

Bron: GeenStijl




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 12 november 2009, 19:02:00
Slordig...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 12 november 2009, 19:33:43
Agent verliest vertrouwelijke map

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/11/art000001CA63C416F3797C.html
teletekst 19:19 12 November 2009

Een politie-agent in Leeuwarden heeft afgelopen weekend een map verloren met vertrouwelijke informatie. In de map zat een draaiboek over de voetbalwedstrijd Cambuur tegen Excelsior, met onder meer een risicoanalyse van de wedstrijd.

Zo stonden er foto's en beschrijvingen in van mensen met een stadionverbod. De agent liet de map op zijn auto liggen bij het wegrijden. Een student vond de map en tipte de website GeenStijl, die kopieën uit het draaiboek online zette.

Inmiddels heeft de Friese politie de map terug. De politie betreurt de zaak en zegt dat het een domme persoonlijke fout was. De agent heeft spijt betuigd.
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 november 2009, 19:42:54
Het is wel populair om het direct op te sturen naar geenstijl of niet?
Het is slordig, maar waarom breng je het niet gewoon direct naar het bureau?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 12 november 2009, 20:18:04
precies syl. Ik denk dat je politie daarmee meer help dan maar naar een of ander sensatiebeluste media op te sturen.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 12 november 2009, 20:31:06
precies syl. Ik denk dat je politie daarmee meer help dan maar naar een of ander sensatiebeluste media op te sturen.

Nou... door het semi openbaar te maken zullen ook andere personen/korpsen hun procedures mbt documenten weer even nalopen... Als je het rechtstreeks opstuurt dan verdwijnt het denk ik onder 'een pet'...  ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #6 Gepost op: 12 november 2009, 21:28:53
Agent verliest vertrouwelijke map

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/11/art000001CA63C416F3797C.html
teletekst 19:19 12 November 2009

Een politie-agent in Leeuwarden heeft afgelopen weekend een map verloren met vertrouwelijke informatie. In de map zat een draaiboek over de voetbalwedstrijd Cambuur tegen Excelsior, met onder meer een risicoanalyse van de wedstrijd.

Zo stonden er foto's en beschrijvingen in van mensen met een stadionverbod. De agent liet de map op zijn auto liggen bij het wegrijden. Een student vond de map en tipte de website GeenStijl, die kopieën uit het draaiboek online zette.

Inmiddels heeft de Friese politie de map terug. De politie betreurt de zaak en zegt dat het een domme persoonlijke fout was. De agent heeft spijt betuigd.

En nu ben ik benieuwd of GS zich schuldig heeft gemaakt aan openbaarmaking van vertrouwelijke gegevens.
Persoonsgegevens en helemaal uit een politiedosier. Zijn deze gegevens niet wettelijk beschermd?
Wie kan uitsluitsel geven?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #7 Gepost op: 12 november 2009, 22:13:43
En nu ben ik benieuwd of GS zich schuldig heeft gemaakt aan openbaarmaking van vertrouwelijke gegevens.
Persoonsgegevens en helemaal uit een politiedosier. Zijn deze gegevens niet wettelijk beschermd?
Wie kan uitsluitsel geven?



Er zijn toch geen persoonsgegevens openbaar gemaakt? Alleen een fotootje van een hooligan, maar dat doen ze wel vaker bij GeenStijl, daar zijn ze niet zo moeilijk in...

Ik vind het niet erg dat dit bij GeenStijl is beland. Net zoals dat brandweerfilmpje -dat ook als eerste bij GeenStijl te zien was- zal dit er ook weer toe leiden dat hulpverleners weer even extra alert worden op dit soort onhandigheden. GeenStijl is er netjes mee omgegaan en ik vond de reactie van de politieagent in onderstaand filmpje ook netjes...

http://www.geenstijl.tv/2009/11/rutger_geeft_verloren_politied.html
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 12 november 2009, 22:19:39
Er zijn toch geen persoonsgegevens openbaar gemaakt? Alleen een fotootje van een hooligan, maar dat doen ze wel vaker bij GeenStijl, daar zijn ze niet zo moeilijk in...

Ik vind het niet erg dat dit bij GeenStijl is beland. Net zoals dat brandweerfilmpje -dat ook als eerste bij GeenStijl te zien was- zal dit er ook weer toe leiden dat hulpverleners weer even extra alert worden op dit soort onhandigheden. GeenStijl is er netjes mee omgegaan en ik vond de reactie van de politieagent in onderstaand filmpje ook netjes...

http://www.geenstijl.tv/2009/11/rutger_geeft_verloren_politied.html

Potverdikkeme, ik ben het weer met je eens!  ;)

Doet me trouwens denken aan de keer dat ik een stapeltje DVD's op m'n dakkie had gelegd...dat was pech, alles weg! M.a.w; foutje = menselijk.
Alleen moet de betreffende agent het doen met wat kritiek van hogerhand, ik kreeg een woedende broer op m'n dak... ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 november 2009, 22:24:46
Waren dat dvd´s die je gekeken had met een nachtdienst  :P