Sorry wat is er vreemd aan een periode waarin je in diensten ontwikkeld,
En wat is er vreemd aan, dat voor dat je diensten operationeel inzet eerst zaken uitgebreid test in verschillende omgevingen..
Duiken is nog geen onderdeel van de Dienst "Reddingstation Kampen", maar wel een volledig operationeel onderdeel van evenementen diensten..
En ik neem aan dat jij de inzetgebied een beetje kent, dan is metname de IJssel, en het ketelmeer gebied zeer risico-volle locaties om te duiken. Voor dat je dus een dergelijke dienst uberhaupt aanbiedt moet je heel veel voorbereidingstijd steken..
Diverse reddingsbrigade eenheden die duiken, hebben alleen een achterwacht functie, of doen dat alleen bij evenementen.. wat is er mis mee, om dan gezamenlijk te kijken of dat beter en slimmer kan.. en dat te spieken bij de buren...
Als jij dat graag belachelijk maakt, moet je dat zelf weten..
Natuurlijk wel relevant. Ik zou eerst zelf maar eens een paar uitrukken draaien, en dan aan de mensen van de praktijk uitleggen wat ze allemaal niet goed doen en jullie beter.
Wanneer heb je nu echt een duiker nodig voor SAR, ik weet er dit jaar maar één. Hoe ga je je inzet criteria hanteren, vaar je dan maar een keer per jaar uit? Of neem je altijd je duikuitrusting mee en reageer je op elke melding? Wat wordt dan je uitruktijd vanaf het alarm met omkleden erbij... Wij hebben al dat het aantrekken van een droogpak enorm ophoudt, zes of acht minuten om precies te zijn.
Op het water met zonnige warme dag lang in je zwarte neopreen pakkie, ik wil het je nog zien doen. Ja agent, we moeten wel hard varen anders sterft onze duiker aan over verhitting.
Henk
Ik heb het niet over duiken bij SAR activiteiten, zoals jullie dat noemen.. en ik kijk wel even uit voor dat wij dat als dienst gaan aanbieden.. Bij SAR houden we het voorlopig de komende jaren bij oppervlakte redding..
Bij andere vormen van diensten.
We kijken wel of de wijze van gebruik van duikuitrusting ook toepasbaar zal zijn voor uitrukdiensten.. Echter wij als organisatie zijn er nog niet aan toe dat in uitrukdiensten vorm te geven.. Dat wil niet zeggen dat andere organisaties dat misschien wel kunnen..
Met andere woorden, dit is geen MedicalRescue.NL topic, daarvoor is het reddingstation aan de ijssel topic.. Dit gaat puur over duiken bij reddingsbrigades en andere relevante organisaties..