zeer zware omvangrijke patienten

Auteur Topic: zeer zware omvangrijke patienten  (gelezen 4328 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2004, 15:45:00
Is het dan misschien het beste om een containerchassis te hebben, met de brancard in het midden zoals volgende: http://www.system-strobel.de/rtw425.html
Of misschien is een in de breedte verschuifbare brancardtafel ook al een oplossing voor de Emergency Sprinters. En voor de brnacard heb ik ook een oplossing: de Stryker Rugged M1 http://www.ruggedcots.com/site/product.jsp?id=3 , deze kan 228kg dragen.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2004, 19:55:13
Gunther,

een nadeel van die Stryker M1 brancard is ook weer z'n eigen gewicht. Wij hebben deze brancard een tijd getest in Haarlem en beviel goed, maar heeft een hoog eigen gewicht deed de das om.

Maar wat dacht je van de nieuwste Ferno schepbrancard. Deze kan 168 kg verplaatsen, helaas ontbreken de twee krachtpatsers er wel bij die deze schepbrancard met patiënt moeten optillen.

Wat ik echter wel een nadeel vind met de samenwerking met de Brandweer in deze is dat vele ladderwagens dit niet trekken en al stoppen bij 100 kg. Een beetje gezellige dikkerd begint pas bij 120 kg. En dan moet je dus extreem lang wachten op een echte hoogwerker.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2004, 22:17:33
Gunther,

een nadeel van die Stryker M1 brancard is ook weer z'n eigen gewicht. Wij hebben deze brancard een tijd getest in Haarlem en beviel goed, maar heeft een hoog eigen gewicht deed de das om.
Daar heb je wel gelijk ik, hij is zelf ook redelijk zwaar, maar hij rijd ook zeer goed wat niet echt het geval is met de FW's.

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2004, 23:11:46
ik heb gehoord dat in groningen een keer de ambu van het rode kruis in groningen is gebruikt bij besteld vervoer...(i.o.v.het CPA)

mevrouw moest vervoerd worden van het diac naar het AZG..
de pacient lag op een ziekenhuisbed en mocht om redenen niet op een brandcard(vraag mij niet waarom)
maar een compleet ziekenhuisbed paste niet in de ambu..
dus werd het rode kruis gevraagd of het wel met hun bus mischien kon/paste

(deze bus is geschikt voor liggend vervoer en heeft o.g.s.)

en het paste...pleeg mee van de ambu en alles is goed gelopen...