gebruik van materialen uit koffer

Auteur Topic: gebruik van materialen uit koffer  (gelezen 7289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2004, 22:48:47
Er gebeuren te weinig rampen in Zeeland. Als er iets gebeurt zal er wel voldoende geld zijn, naderhand tenminste, maar ja. :-\

Christian

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2004, 22:52:32
tsja inderdaad NADERHAND.
Als het land verzopen is verhogen wij de dijken zoiets luidt toch bij jullie het gezegde

p.s. kijk even in je privebox.

;D Arend

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2004, 10:58:17
Dat gezegde heb ik nog nooit gehoord, maar zou hier wel van toepassing kunnen zijn met al het water en die dijken. ;)
Bedankt voor je bericht en ik heb m'n baas ingelicht. :P

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2004, 13:24:23
Er gebeuren te weinig rampen in Zeeland. Als er iets gebeurt zal er wel voldoende geld zijn, naderhand tenminste, maar ja. :-\

Christian

Beetje vreemde uitspraak...

Ik ken er nog een: "als morgen die dijken doorbreken zou je willen dat je 't niet op die manier gebracht had". :-X

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2004, 14:50:58
Jorrin, denk eens na voor je iets zegt!!! :-\ Volgens mij snapte je heel goed wat ik bedoelde, maar als je een stok zoekt om de hond te slaan... >:(

Ik bedoel het zo: als er meer inzetten zouden zijn, zou er vanzelf meer geld worden besteed aan de geneeskundige hulpverlening. Het is niet te hopen dat er veel inzetten komen, want dat zou niet best zijn...
Brandweerkorpsen krijgen verhoudingsgewijs meer geld, maar dat komt dus omdat ze behoorlijk wat uitrukken hebben.

Christian

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #25 Gepost op: 17 maart 2004, 15:27:56
Jorrin, denk eens na voor je iets zegt!!! :-\ Volgens mij snapte je heel goed wat ik bedoelde, maar als je een stok zoekt om de hond te slaan... >:(

Ik bedoel het zo: als er meer inzetten zouden zijn, zou er vanzelf meer geld worden besteed aan de geneeskundige hulpverlening. Het is niet te hopen dat er veel inzetten komen, want dat zou niet best zijn...
Brandweerkorpsen krijgen verhoudingsgewijs meer geld, maar dat komt dus omdat ze behoorlijk wat uitrukken hebben.

Christian

Ik heb nagedacht en vind het verkeerd geformuleerd, maar daarover spreek ik je persoonlijk nog wel. De mail vind ik daarvoor een geschiktere plaats. ;)

Voor wat betreft dat geld dat pas naderhand ter beschikking komt, denk ik dat dat inderdaad wel zo is. Maar is dat niet overal? Ik las kort geleden toevallig in de Incident een stukje over die brand in de Universiteit van Twente. Dat ging over het onderzoek naar het verloop van een brand en dat daar nooit geld voor wordt vrijgemaakt. En zo zijn er zo vele voorbeelden te noemen.
Het gezegde van het kalf en de put is niet uit de lucht komen vallen.
Daarmee praat ik niets goed... helaas is er altijd veel meer ellende nodig voordat er iets gedaan wordt aan preventie.

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 maart 2004, 17:42:38
Voor wat betreft dat geld dat pas naderhand ter beschikking komt, denk ik dat dat inderdaad wel zo is. Maar is dat niet overal? Ik las kort geleden toevallig in de Incident een stukje over die brand in de Universiteit van Twente. Dat ging over het onderzoek naar het verloop van een brand en dat daar nooit geld voor wordt vrijgemaakt. En zo zijn er zo vele voorbeelden te noemen.
Het gezegde van het kalf en de put is niet uit de lucht komen vallen.
Daarmee praat ik niets goed... helaas is er altijd veel meer ellende nodig voordat er iets gedaan wordt aan preventie.

Dan snappen we elkaar dus... ;)

Christian

Sander

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2004, 23:40:14
Dag Bianca,

Hier in Noord- en Midden Limburg zijn ze er ook niet zo blij mee. Maar als het GHOR geenmiddelen ter beschikking stelt om te oefenen en wel van je verlangt dat je eenprofcheck met goed resultaat falegt, moet je iets doen. En dus worden de materialen uit de koffer maar gebruikt. Zou je dat niet doen, dan worden ze na de uiterste houdbaarheidsdatum toch weggegooid. Nu wordt het nog gebruikt, want hier in Limburg geberut gewoon niets, en verstoft het allemaal.
Opdeze manier is het geen weggegooid geld.

Sander Greve
SIGMA Noord- en Midden Limburg

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2004, 23:49:26
Dat klopt wat je zegt dat het geen weggegooid geld is op deze manier.
En dat er niks gebeurt hier is ook waar.
Maar als er dan toch iets moet gebeuren moet het maar even wachten tot we klaar zijn.
Dan kunnen wij ook mee aantreden ;D
We komen elkaar nog wel tegen in Venlo denk ik.
 ;)

Tijdens een van de oefeningen bij sector veiligheid ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #29 Gepost op: 19 maart 2004, 10:42:15
Tijdens een van de oefeningen bij sector veiligheid ;)

Sector veiligheid ???