vrijstelling verkeersregels alleen bij noodzaak ?

Auteur Topic: vrijstelling verkeersregels alleen bij noodzaak ?  (gelezen 8904 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 maart 2004, 11:43:01
Het leukste blijven agenten en parkeerwchters die gaan schrijven voor foutgeparkeerde auto's terwijl ze hun eigen voertuig dubbel parkeren of op het trottoir knikkeren. Leg dat maar eens aan de burger uit....

Als er zo veel foutparkeerders staan dat er geen plaats meer is voor de politieauto, wat dan?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2004, 18:53:36
Het leukste blijven agenten en parkeerwchters die gaan schrijven voor foutgeparkeerde auto's terwijl ze hun eigen voertuig dubbel parkeren of op het trottoir knikkeren. Leg dat maar eens aan de burger uit....

Wat is daar leuk aan dan ??????  Leg me dan maar eens uit hoe het anders/beter kan......Anders/beter is niet geen bonnen meer schrijven voor foutparkeren, verder...leef je uit!!! verplaats je eens in een agent, ipv alleen maar commentaar leveren!

m vr gr
jvo

(die wel heel nieuwsgierig is nu ;))
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2004, 18:56:19
Wat is daar leuk aan dan ??????  Leg me dan maar eens uit hoe het anders/beter kan......Anders/beter is niet geen bonnen meer schrijven voor foutparkeren, verder...leef je uit!!! verplaats je eens in een agent, ipv alleen maar commentaar leveren!

m vr gr
jvo

(die wel heel nieuwsgierig is nu ;))

OK, bij deze. Ik sprak ooit een surveillant van het verkeersteam Brabant-Noord die zei gewoon doodsimpel "Ik schrijf geen bonnen voor dingen die ik zelf ook fout doe buiten werktijd". Dat lijkt me al een leuke om te beginnen.....

Nu over dat binnen werktijd. Aks ik agent was zou ik eerst kijken of er ergens fatsoenlijk plaats is om te parkeren. De bekeuring die je gaat uitschrijven moet immers ook nut hebben en respect kweken. Dat doe je niet door alle regels zelf te negeren. Kan ik ergens zelf niet normaal parkeren dan heeft die persoon geluk en zal ik de volgende nemen.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2004, 19:20:25
OK, bij deze. Ik sprak ooit een surveillant van het verkeersteam Brabant-Noord die zei gewoon doodsimpel "Ik schrijf geen bonnen voor dingen die ik zelf ook fout doe buiten werktijd". Dat lijkt me al een leuke om te beginnen.....

Nu over dat binnen werktijd. Aks ik agent was zou ik eerst kijken of er ergens fatsoenlijk plaats is om te parkeren. De bekeuring die je gaat uitschrijven moet immers ook nut hebben en respect kweken. Dat doe je niet door alle regels zelf te negeren. Kan ik ergens zelf niet normaal parkeren dan heeft die persoon geluk en zal ik de volgende nemen.

klinkt heel leuk....een bekeuring die nut moet hebben en respect kweken....voor mij hebben alle bonnen die ik schrijf nut, zelfs als ik daar zelf een "overtreding" voor moet begaan......Anders schrijf ik namelijk niet. Ik zit er ook helemaal niet mee dat als ik iemand aan de kant zet dat ik op de stoep mijn auto neer zet als dat veiliger/handiger is. Ik wil namelijk ook mijn werk kunnen doen. Als ik elke keer naar een parkeerplaats (of 2) moet gaan zoeken als ik een beller aan de kant heb....dan schrijf ik helemaal niks meer. Gaat het ook niet om, het schrijven, vaak waarschuw ik alleen maar, maar ik zet in ieder geval de betrokkene even aan de kant.
Ik wil ook best even kijken of ik ergens fatsoenlijk kan parkeren, maar wat niet gaat gaat niet!! Daarnaast zul je er ook niet vrolijk van worden als ik je meeneem op een toeristische route als je een bon krijgt....ff de halve stad door....jamaar ik heb haast!!! dan kun je een "Jammer dan, men verwacht van mij dat ik me aan de regels hou" ook niet verkopen.
Parkeerboetes schrijf ik bijna nooit, alleen bij serieuze hinder en/of gevaar en invalide-parkeerplaatsen....


Ik snap dat je het goede voorbeeld verwacht, maar soms strookt dat niet met de uitvoering van politietaken.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2004, 19:23:00
Leg me dan maar eens uit hoe het anders/beter kan......Anders/beter is niet geen bonnen meer schrijven voor foutparkeren, verder...leef je uit!!! verplaats je eens in een agent, ipv alleen maar commentaar leveren!

Anders / beter is :
Geen wielklemmen gebruiken als er geen vermoeden bestaat dat er niet betaald wordt, nu wordt de wielklem  en het hele parkeer sanctiebeleid misbruikt om de inkomsten te verhogen. Helaas zijn er toch mensen die zich hiervoor laten gebruiken en dat op kosten van de gemeenschap.

Wees reeel en leg niet op iedere slak zout, vergelijk het optreden van de amsterdamse parkeerpolitie eens met de haagse en zie wat sympatieker overkomt.

Bepaal prioriteiten bij het schrijven van bonnen, pak de belangrijke zaken aan en probeer niet alleen snel simpel en zonder veel moeite te scoren. Ik heb liever dat er gerechercheerd op inbraken, overvallen en geweldplegingen dan op mensen die 10 cent te weinig in de parkeermeter gestopt hebben. heb je dan nog tijd over dan mag je van mij ook op die slakken zout leggen.

Bedenk tijdens het schrijven van zo'n "goedkope" bon eens, "is dit mijn bijdrage aan deze maatschapij waar ik later met trots mijn kleinkinderen over kan vertellen ? Of houdt ik maar liever mijn mond als men vraagt wat ik voor werk doe .....

Schaf de gemeentelijke naheffingen op parkeerbelasting af en laat boetes weer gewoon in de staatskas vloeien. Ik weet zeker dat men in een heleboel gemeentes opeens hele andere prioriteiten zouden leggen op het gebied van wetshandhaving.

Deze redenatie geldt uiteraard niet voor de gemiddelde agent, veruit de meeste agenten hebben gelukkig een behoorlijk relativeringsvermogen en zijn ook nog eens serviceverlenend ingesteld. Slechts diegene die zich met niets anders bezighouden als met het schrijven van bonnen / naheffingen voor "te lang" parkeren zouden zich dit moeten aantrekken.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2004, 23:08:24
Volgens mij schiet je het doel voorbij. De gemiddelde parkeerwacht is GEEN politie-agent, dat vooropgesteld. En als je een grens gaat trekken tussen wat kan en wat niet kan: wat kan dan en wat kan niet???
Er is een wet, die moet worden nageleefd. Ik houd ook niet van zoute slakken, maar als ik 10 km boven de maximum snelheid ga rijden, bega ik nou eenmaal dezelfde overtreding als wanneer ik dat met 40 km doe.
De meesten die om wat voor reden dan ook bekeurd worden voelen zich benadeeld, maar als er een 'eikel' zijn auto een beetje vervelend voor jouw oprit parkeert, dan 'moeten ze eens wat vaker gaan controleren'.
IS HET OOIT GOED??? ???


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2004, 00:37:16

Deze redenatie geldt uiteraard niet voor de gemiddelde agent, veruit de meeste agenten hebben gelukkig een behoorlijk relativeringsvermogen en zijn ook nog eens serviceverlenend ingesteld. Slechts diegene die zich met niets anders bezighouden als met het schrijven van bonnen / naheffingen voor "te lang" parkeren zouden zich dit moeten aantrekken.

In amsterdam hebben ook bijna alle agenten relativeringsvermogen......waar jij het vooral over hebt is parkeerbeheer.....dat is een organisatie los van de politie, nl van de gemeente!!  De parkeerheffingen zijn ook gemeentebelastingen, met een tweeledig doel idd: 1 parkeeroverlast terugdringen
2 geld opbrengen

Dit kun je dan de politie aanwrijven, maar die schrijven niet heel veel parkeerbonnen in Amsterdam. Ook de mooie gele klemmen zijn eigendom van de gemeente amsterdam( of parkeerbeheer oid) en niet de politie. Ik vind dat je dat de politie ook niet aan kunt wrijven, dat ze bij parkeerbeheer net ff anders zijn dan in Den Haag....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2004, 09:58:02
Ik vind dat je dat de politie ook niet aan kunt wrijven, dat ze bij parkeerbeheer net ff anders zijn dan in Den Haag....

Je hebt helemaal gelijk, vandaar dat ik ook stelde dat de meeste agenten (in tegenstelling tot de mensen van parkeerbeheer) met een andere (mijn ogen betere) missie over straat lopen (en soms fietsen :-)

en wat de vorige reactie betreft, inderdaad 40 km/uur te hard is fout, 10 km/uur ook en 0,01 km/uur ook en dat laatste, daar had ik het over.

Maar waar je de grens ook legt, er zal altijd discussie over blijven bestaan, je proeft echter snel genoeg of er maatschappelijk draagvlak is voor een bepaalde grens of niet. Daar waar de grens gelegd wordt op 1 km/uur te hard of 10 cent te weinig in de meter cq 3 minuten te laat is het draagvlag ver te zoeken denk ik.

ik denk dat sommigen het doel en het middel niet goed meer kunnen onderscheiden, (het bekende aap en de boom verhaal) daar waar het doel is orde te scheppen in een mogelijk parkeerchaos en het bijbehorende middellen parkeerplaatsen en sancties op overtredingen zijn, moeten de  de middelen (de sancties) niet tot doel op zich verheven worden. Dat laatste m.i. gebeurt echter regelmatig en dat werkt een hoop irritatie in de hand. (nogmaals veroorzaakt door sommigen, over het algemeen niet agenten)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2004, 10:16:01
Ik kom er toch nog even op terug.
Natuurlijk is het 'de kantjes eraf lopen' als je gaat bekeuren wanneer iemand een paar minuten later bij de auto aankomt. Maar je moet een grens trekken. Als die grens voortdurend wordt overschreden (al is dat maar met een paar minuutjes), dan kun je ze een vinger geven in de vorm van een paar minuten, maar dan zal al snel de hele hand genomen worden in de vorm van langere tijd.
Je gaat je grens verleggen... en dat werkt in dit geval niet. Bovendien heb je te maken met collega's. Als ze een het goedkeurt en de ander niet krijg je niet alleen een vervaging van die grens maar ook nog eens onderlinge ergernissen tussen collega's.
Er is een afspraak: je mag daar staan voor zoveel geld. Wees daar duidelijk in, dan hoef je ook de discussies  (wellus/nietus) niet aan te gaan.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2004, 18:27:25
Lijkt me een goed idee...de grenzen oprekken....kunnen we net zo goed binnen blijven met z'n allen...en alles gaan gedogen.
5 km te hard mag------->ik reed 7 km te hard, dat is maar 2 km harder dan gedoogd wordt....ik vindt het belachelijk dat ik bekeurd wordt....

rood stoplicht: al die fietsers en brommers rijden ook door rood.....dan mag ik dat ook...anders is het rechtsongelijkheid.....

Ik denk dat we misschien wel een tijdje terug moeten naar 100% verbaliseren...niet omdat het in de cijfrs staat, of om geld binnen te halen...maar om iedereen er van te doordringen dat er regels zijn, en dat die regels opgesteld zijn door gekozen vertegenwoordigers....door onszelf gekozen vertegenwoordigers....het zal een tijdje veel herrie geven...maar ik denk dat je daarna een stuk verder ben als samenleving....schone straten, een veel rustiger verkeersbeeld, draagt allemaal bij aan een veiliger gevoel.....denk ik....want als ik nu op zaterdagmorgen rond 05.00 uur door de uitgaansgebieden van amsterdam rij....heb ik het idee dat er een tornado over een vuilstort is gegaan...en daarna de stad door..... :-[
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-