Die quota zal mij aan mijn derriere oxideren....
Waar ik wel over struikel is over bovengenoemde uitspraak...
Struisvogeltje...
Daar ben ik het me eens.
Met dit soort uitspraken van de minister krijg je wel weer last van de vooroordelen die hierover bestaan. Het beruchte: 'Zie je wel, de politie schrijft alleen maar om de staatskas te spekken' komt dan weer om de hoek kijken. Het aanzien van de sterke arm der wet zal dan helaas weer zakken aangezien het klassieke vooroordeel weer eens van stal wordt gehaald. De minister is in mijn ogen op deze manier heel erg verkeerd bezig.
Uit eigen ervaring weet ik
(ik was vroeger eens tussen spoorbomen door geslalomd ) dat een goed gesprek beter werkt dan alleen een bekeuring. Ik was zo onder de indruk dat ik destijds als puber zat te shaken op de fiets en ik heb zulke geintjes niet meer uitgehaald in mijn puberteit.
Ik las van de week elders (weet even niet meer waar) dat er vele honderden miljoenen opgehaald worden door de geďnde bekeuringen. Nu hoor je dat er weer bezuinigd moet worden bij de politie. Waarom vloeit er niet gewoon een deel van dat geld naar de politie zelf zodat je daar niet meer hoeft te bezuinigen?
De politie houdt wat ze nodig heeft om zichzelf te bedruipen en de rest vloeit af naar de staatskas. Geen gedoe meer over bezuinigingen en we houden zo de blauwe tak lekker op sterkte.
Of denk ik nu weer te simpel