Ter Horst verbiedt bonnenquota niet - 2009

Auteur Topic: Ter Horst verbiedt bonnenquota niet - 2009  (gelezen 14676 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 12 oktober 2010, 00:28:14
Hier hebben een paar agenten hun quota ruim gehaald  0098 0098

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Foktober%2FHonderden%20beboet%20na%20autobeurs

Honderden beboet na autobeurs

11 oktober 2010

De politie Rotterdam-Rijnmond heeft honderden boetes uitgedeeld na de autobeurs '100% tuning'.

Bijna vijfhonderd bestuurders werden op de bon geslingerd omdat ze te hard reden. Dertien mensen werden aangehouden. Twaalf van hen had nog boetes of gevangenisstraffen openstaan. Daarnaast schreven de agenten 151 bekeuringen uit voor onder meer te donker getinte ruiten en het niet kunnen tonen van een rijbewijs. De politie nam ook nog eens vier auto's in beslag.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:54:01
De snelheid zal wel op kenteken gegaan zijn. Denk foutje die een hoop mensen maken. Boetes op kenteken (oa parkeren en flitsen) tellen niet mee voor de agenten.

sylvester1986

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 4 november 2010, 10:45:26
Bonnenquota nu afschaffen

DEN HAAG -  Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit er bij Opstelten voor dat de bonnenquota bij de politie zo snel mogelijk van tafel verdwijnt.

De Telegraaf ontdekte dat Opstelten pas wil ingrijpen op het moment dat er een nationale politie komt. Tot die tijd wil hij zich niet bemoeien met de bedrijfsvoering van de regionale korpsen.

Tot onvrede van de Kamer, die zich al langer groen en geel ergert aan contracten die agenten opdragen een vast aantal bonnen per jaar uit te schrijven. In het regeerakkoord staat zwart op wit dat het kabinet-Rutte een eind gaat maken aan de bonnenquota.

„We weten allemaal dat het eraan zit te komen, het is een beetje vreemd om de staande praktijk te negeren”, aldus VVD-Kamerlid Hennis. „Dit wekt alleen maar irritatie in de hand en tast het gezag van de politie aan, we moeten heel snel gaan handelen. Formeel is het weliswaar een zaak van de korpsen, maar de minister kan zeker een signaal afgeven.”

Coalitiepartner CDA is het daarmee eens. „De minister-president heeft heel duidelijk gezegd dat er een eind komt aan de bonnenquota, als we wachten op de nationale politie zijn we een heel eind verder”, stelt CDA-Kamerlid Cörüz.

Ook de PVV wil dat Opstelten nu al in actie komt. „Het is niet meer dan terecht om te eisen dat het vanaf volgend jaar gewoon afgelopen moet zijn met die bonnenquota, nationale politie of niet”, aldus PVV-Kamerlid Brinkman. „Gewoon niet meer doen.”

Het ministerie van Veiligheid en Justitie laat weten dat Opstelten zich niet wil bemoeien met de bedrijfsvoering van de regionale korpsen.

Bron: De Telegraaf

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 5 november 2010, 10:03:03
De snelheid zal wel op kenteken gegaan zijn. Denk foutje die een hoop mensen maken. Boetes op kenteken (oa parkeren en flitsen) tellen niet mee voor de agenten.

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt. Maar alles behalve flitsen telt gewoon mee hoor.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 5 november 2010, 15:55:40
Hoe denkt de werkvloer over het afschaffen van de quota?

Ik juich het toe, persoonlijk.  :)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 6 november 2010, 00:39:50
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt. Maar alles behalve flitsen telt gewoon mee hoor.
Bij jullie misschien, maar hier (Utrecht) zeker niet... Ik heb een verplichting voor het aantal staande houdingen. De bonnen op kenteken zijn leuk, maar is slechts bijzaak.

Hoe ik persoonlijk over de quota denk? Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat als je normaal politiewerk verricht, je de quota makkelijk kan halen. Daarvoor hoef je niet eens te zoeken. Wat mijn betreft maakt het dus niet uit. Wel handig als stok achter de deur voor de vastgeroeste wijkagenten.

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #46 Gepost op: 6 november 2010, 02:43:58

Is bij net zo hoor r1200sg, schrijven op kenteken = niet meetellen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 10 november 2010, 01:09:12
Hoe ik persoonlijk over de quota denk? Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat als je normaal politiewerk verricht, je de quota makkelijk kan halen. Daarvoor hoef je niet eens te zoeken. Wat mijn betreft maakt het dus niet uit. Wel handig als stok achter de deur voor de vastgeroeste wijkagenten.

Idem dito. Naast het aantal bekeuringen word er overigens ook gekeken naar het aantal opgenomen aangiftes, aantal aanhoudingen, aantal aanhoudingen art.8 wvw etc. etc.
Het is dus niet zo, dat iemand die op alle punten goed scoort en (laten we zeggen) 20 bonnen ''te weinig'' heeft word opgeknoopt ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 10 november 2010, 22:24:16
Misschien e.e.a. iets anders formuleren. Zijn er collega's die soms ineens van hun luie achterwerk afkomen en in enkele diensten vollop gaan schrijven om het schrijven? Of zijn dat fabeltjes?

Persoonlijk heb ik er geen last van, maar dit topic lijkt mij een mooie plek om deze (misschien) borrelpraat eens te ontkrachten.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 11 november 2010, 01:05:14
Misschien e.e.a. iets anders formuleren. Zijn er collega's die soms ineens van hun luie achterwerk afkomen en in enkele diensten vollop gaan schrijven om het schrijven? Of zijn dat fabeltjes?

Er is een bepaalde groep collega's die bijna geen bekeuringen schrijven. Zonder al te veel moeite zijn een a twee bonnen per dienst makkelijk haalbaar.
Handhaving is een onderdeel van je werk en bekeuren hoort daar nou eenmaal ook bij.

Als je ziet wat een fietsverlichtingsproject voor een effect heeft, een grote ''olie-vlek''. Omdat heel veel agenten er (in de normale surveillance) geen bekeuring voor schrijven maakt het geen indruk en is het hek van de dam. Want ''Ik krijg toch wel een waarschuwing''.

Overigens heeft iedereen wel voor zichzelf een aantal feiten die hij of zij echt niet vind kunnen, of dat nou rood licht of mobiel bellen is, daar ''moet'' je gewoon voor schrijven.

Nogmaals, ik heb nog nooit iets over een quota gehoord, maar ik ben niet tegen het realistisch bekijken van het aantal geschreven bekeuringen.

Er zijn gewoon bepaalde feiten waar je voor (jezelf) ''moet'' schrijven. Iedereen heeft bepaalde feiten die hij of zij niet vind kunnen (mobiel bellen, rood licht etc.).

Er zijn bepaalde agenten die (bijna) nergens (meer) voor schrijven, waar dat aan ligt, geen idee .... Of die ingedut zijn of gewoon geen zin hebben in om een bon uit te schrijven, het boete bedrag te hoog vinden etc

Mensen worden (via een quota) dus ''gedwongen'' om een bonnetje te schrijven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !