16 t/m 19 november 2009 - Grote ME-oefening op Schiphol

Auteur Topic: 16 t/m 19 november 2009 - Grote ME-oefening op Schiphol  (gelezen 2827 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 16 november 2009, 17:00:28
Grote ME-oefening op Schiphol

http://news.google.nl/news?hl=nl&q=me%20oefening&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wn
maandag 16 november 2009 15:55

ME-pelotons van de marechaussee, de politie Kennemerland, Zaanstreek-Waterland, Noord-Holland Noord en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) houden maandag een grootschalige gezamenlijke oefening op Schiphol.
 
Volgens woordvoerder Robert van Kapel van de marechaussee is deze training bedoeld om de samenwerking tussen ME-eenheden van verschillende politiediensten te trainen en om elkaars procedures te leren kennen.
Als locatie is onder meer voor de luchthaven gekozen, omdat de politie en marechaussee in die regio voortaan meer moeten gaan samenwerken, ook op het gebied van grootschalig optreden.


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 16 november 2009, 17:07:01
Grote ME-oefening op Schiphol

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=103787
16 november 2009 - 16:06

SCHIPHOL ME-pelotons van de marechaussee, de politie Kennemerland, ZaanstreekWaterland, Noord-Holland Noord en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) houden vandaag een grootschalige gezamenlijke oefening op Schiphol.

Volgens woordvoerder Robert van Kapel van de marechaussee is deze training bedoeld om de samenwerking tussen ME-eenheden van verschillende politiediensten te trainen en om elkaars procedures te leren kennen. Als locatie is onder meer voor de luchthaven gekozen omdat de politie en marechaussee in die regiovoortaan meer moeten gaan samenwerken.

Aparte eigenschappen
Daarbij is Schiphol een van de belangrijkste objecten binnen het gebied met aparte eigenschappen en daarom moet er op het vliegveld worden geoefend, legt Van Kapel uit. "Bij grootschalige ordeverstoring is het de bedoeling dat we snel en met voldoende mensen kunnen ingrijpen, zodat het werk van de luchthaven zo min mogelijk hinder en eventueel gevaar ondervindt.''

Het op een goede manier optreden op het luchtvaartterrein en het respecteren van de daaraan verbonden regelgeving staat centraal. Vooral de pelotons die normaal buiten Schiphol opereren, moeten tijdens de oefening de mogelijkheden en onmogelijkheden op en rond het vliegveld onder de knie krijgen.

Vier dagen
De gezamenlijke trainingen duren van maandag tot en met donderdag. De ME-pelotons van de marechaussee oefenen met nieuwe voertuigen die zijn aangeschaft. Ze bieden een betere bescherming en zijn nu dezelfde als waarover de politie beschikt. "Dat betekent dat ze ook onderling uitwisselbaar zijn'', vertelt Van Kapel.

"De nieuwe zijn steenbestendig en bieden bescherming tegen molotovcocktails. Ook hebben de nieuwe auto's meer ruimte en kan er aan beide zijkanten worden uitgestapt.''
Samen sterk in de hulpverlening!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2009, 21:26:28
Grootschalige ME oefening op Schiphol-Oost
Uitgegeven: 31 oktober 2006 15:37
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2006 17:10

SCHIPHOL - De marechaussee houdt dinsdagavond een grootschalige oefening van de Mobiele Eenheid (ME) op het voor het publiek toegankelijke gedeelte van Schiphol-Oost. Hieraan doen inclusief oefendemonstranten zevenhonderd mensen mee.
 
Volgens de marechaussee treden naast de demonstranten ook drie pelotons ME, een peloton Bijstands Eenheid en verschillende aanhoudingseenheden op. Verder worden paarden en pantserwagens tijdens de oefening ingezet.

De oefening start om 17.00 uur.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/868624/grootschalige-me-oefening-op-schiphol-oost.html


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2009, 23:08:19
Grootschalige ME oefening op Schiphol-Oost
Uitgegeven: 31 oktober 2006 15:37
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2006 17:10


SCHIPHOL - De marechaussee houdt dinsdagavond een grootschalige oefening van de Mobiele Eenheid (ME) op het voor het publiek toegankelijke gedeelte van Schiphol-Oost. Hieraan doen inclusief oefendemonstranten zevenhonderd mensen mee.
Volgens de marechaussee treden naast de demonstranten ook drie pelotons ME, een peloton Bijstands Eenheid en verschillende aanhoudingseenheden op. Verder worden paarden en pantserwagens tijdens de oefening ingezet.
De oefening start om 17.00 uur.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/868624/grootschalige-me-oefening-op-schiphol-oost.html

 ::) :-\ :-\ ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2009, 20:45:57
Jup, die is oud! Ben daar toen ook nog geweest  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2009, 02:40:04
NIemand met foto's..... ook niet van de nieuwe voertuigen in actie.


guest6532

  • Gast


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2009, 19:42:40






 ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2009, 20:47:13
Mooie foto's. Heb je ook die nieuwe vtgn van de Kmar op de kiek staan ?


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2009, 20:53:15
::) :-\ :-\ ;)
Ik zie nu pas dat ik helemaal niet zat op te letten.  :-\

Is een beetje oud...