Nederlandse politie schiet relatief veel

Auteur Topic: Nederlandse politie schiet relatief veel  (gelezen 7810 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #30 Gepost op: 19 november 2009, 23:29:15
Dat klopt dat er meer geschoten geschoten wordt als je het afzet tegen bv engeland ongeveer 3x zoveel inwoners zeker als je bedenkt dat de agenten daar niet vuurwapen dragend zijn (zo misschien in Nederland ook geen slecht idee zijn) als ze leest dat er ongeveer tussen de 50 en 100x gericht geschoten word en er daar dan maar 17x raak van is, dat is op de 100 maar 17% dit zo minimaal 90% moeten zijn.
Nu weet ik ook wel dat het schieten op een schietbaan niet overeenkomt met de werkelijkheid het is heel gemakkelijk op een video scherm of op een papieren romp op een plaatje triplex.

Sylvester1986 het zit je niet lekker dat er mensen zijn die filmen als er dingen fout gaan ( je komt er maar steeds op terug) tevens valt het op als er commentaar op de politie is dat jij steeds in de verdediging springt.
Ik zelf heb er geen last van ik neem alle commentaar mee en probeer daar wat mee te doen ipv. me op mijn tenen getrapt te voelen
Dat jij het niet raar vindt dat er meer geschoten wordt vind ik een zeer vreemde en zorgwekkende gedachte (ik vraag me zelfs af of je wel geschikt bent voor dit beroep), vooral omdat je zelf zegt dat de oorzaak bij geen respect voor de Politie, kmar zou zijn.
Je kan je beter afvragen hoe dat komt (kijken we in dit land niet teveel naar diploma's en psygologische testen en minder naar fysiek)
Ga maar eens kjken bij een horeca gelegenheid daar staan echt jongens die respect afdwingen door hun postuur.
Als je dan eens naar bv de polite opleidingsschool gaat dan denk je soms echt de kinderschool loopt uit die zullen echt nooit respect krijgen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 19 november 2009, 23:40:22
Dat klopt dat er meer geschoten geschoten wordt als je het afzet tegen bv engeland ongeveer 3x zoveel inwoners zeker als je bedenkt dat de agenten daar niet vuurwapen dragend zijn (zo misschien in Nederland ook geen slecht idee zijn) als ze leest dat er ongeveer tussen de 50 en 100x gericht geschoten word en er daar dan maar 17x raak van is, dat is op de 100 maar 17% dit zo minimaal 90% moeten zijn.
Nu weet ik ook wel dat het schieten op een schietbaan niet overeenkomt met de werkelijkheid het is heel gemakkelijk op een video scherm of op een papieren romp op een plaatje triplex.

Sylvester1986 het zit je niet lekker dat er mensen zijn die filmen als er dingen fout gaan ( je komt er maar steeds op terug) tevens valt het op als er commentaar op de politie is dat jij steeds in de verdediging springt.
Ik zelf heb er geen last van ik neem alle commentaar mee en probeer daar wat mee te doen ipv. me op mijn tenen getrapt te voelen
Dat jij het niet raar vindt dat er meer geschoten wordt vind ik een zeer vreemde en zorgwekkende gedachte (ik vraag me zelfs af of je wel geschikt bent voor dit beroep), vooral omdat je zelf zegt dat de oorzaak bij geen respect voor de Politie, kmar zou zijn.
Je kan je beter afvragen hoe dat komt (kijken we in dit land niet teveel naar diploma's en psygologische testen en minder naar fysiek)
Ga maar eens kjken bij een horeca gelegenheid daar staan echt jongens die respect afdwingen door hun postuur.
Als je dan eens naar bv de polite opleidingsschool gaat dan denk je soms echt de kinderschool loopt uit die zullen echt nooit respect krijgen.


en jij zit ook in dit vak ? Dan weet jij ook dat 17 procent niet eens heel slecht is als je nagaat dat men maar twee of drie keer mag schieten....
Verder fysiek is prima als dat wordt getraind... maar dat wil de hogere leiding niet... dus dan ga je vanzelf naar ander geweldsvormen... Dat daar ook het vuwa bij komt tja dat is een logisch gevolg. Dat jij dan reageert op het feit dat iemand het niet raar vindt dat er meer geschoten wordt vind ik dan weer raar.
Als je nagaat dat de frequentie van het aantreffen van vuwa's stukken omhoog is gegaan...dan is het niet meer dan logisch dat ook de schietincidenten omhoog gaan. Hou er rekening mee dat de meeste schoten gelost door de politie noodweerschoten zijn en geen aanhoudingsvuur... Dat gezegd...lijkt mij het niet meer dan redelijk dat de collega's inderdaad lekker hun eigen schoenen naar huis brengen en als het dan echt noodzakelijk is dat ze de walther gebruiken... dat ze m dan ook maar gebruiken... je trekt dat ding niet omdat een of andere klootzak de verkeerde kleur sokken aanheeft...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 20 november 2009, 02:30:18
Aller eerst wil ik zeggen dat ik geen agent ben, maar defensiemedewerker dat dagelijks een vuurwapen draagt.
Precies zoals Grizz zegt, doordat je meer vuurwapens aantreft, zal het vuurwapengeweld ook omhoog gaan.
Daarom vind ik het inderdaad niet raar dat er meer geschoten wordt.

Ten 2e vind het niet erg als mensen commentaar hebben op de politie, als het maar terecht is.
Er zijn genoeg mensen die bijv in de auto filmen om die ene agent te betrappen op een fout en dan lekker gaan wijzen met hun vinger, dan ben ik wel zo om in de verdediging te springen.
Opzich vind ik dat meer mensen dat zouden moeten doen i.p.v. een agent nog meer de grond in te trappen.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #33 Gepost op: 20 november 2009, 09:24:23
Maar zou er in ons omliggende landen waar veel meer inwoners wonen dan minder vuwa zijn?????
Denk het toch echt niet!!!!!!!!!
Zoals ik al zei kijk eens naar Engeland daar lopen de agenten ook zonder vuwa.
Als je gezag of respect moet gaan afdwingen met geweldsmiddelen of betere wetgeving ter bescherming van de ambtenaren dan zijn we toch echt fout bezig

en Grizz
Verder fysiek is prima als dat wordt getraind... maar dat wil de hogere leiding niet... dus dan ga je vanzelf naar ander geweldsvormen... Dat daar ook het vuwa bij komt tja dat is een logisch gevolg.

Dit vind ik nou echt een dooddoener  Logisch absoluut niet. Je kan ook nog altijd NA je dienst gaan trainen
Maar om je eigen tekort door een vuwa of beschermende wetjes te moeten beschermen dat zie ik niet zitten.
Maar laat ik een voorbeeld nemen bij ons in de buurt loopt een aspirant zijn jas is al maat S en nog is die veels te groot zijn pet loopt gelijk met zijn schouders
hij zal ongetwijveld op school goed zijn best gedaan hebben maar zou jij als dat binnen kwam lopen voor de opleiding hem aannemen? ik niet
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #34 Gepost op: 20 november 2009, 09:32:43
Maar zou er in ons omliggende landen waar veel meer inwoners wonen dan minder vuwa zijn?????
Denk het toch echt niet!!!!!!!!!
Zoals ik al zei kijk eens naar Engeland daar lopen de agenten ook zonder vuwa.
Als je gezag of respect moet gaan afdwingen met geweldsmiddelen of betere wetgeving ter bescherming van de ambtenaren dan zijn we toch echt fout bezig

en Grizz
Verder fysiek is prima als dat wordt getraind... maar dat wil de hogere leiding niet... dus dan ga je vanzelf naar ander geweldsvormen... Dat daar ook het vuwa bij komt tja dat is een logisch gevolg.

Dit vind ik nou echt een dooddoener  Logisch absoluut niet. Je kan ook nog altijd NA je dienst gaan trainen
Maar om je eigen tekort door een vuwa of beschermende wetjes te moeten beschermen dat zie ik niet zitten.
Maar laat ik een voorbeeld nemen bij ons in de buurt loopt een aspirant zijn jas is al maat S en nog is die veels te groot zijn pet loopt gelijk met zijn schouders
hij zal ongetwijveld op school goed zijn best gedaan hebben maar zou jij als dat binnen kwam lopen voor de opleiding hem aannemen? ik niet

Je eigen tekort.. mwoa.. respect afdwingen.. nahh...

Ik denk eerder dat de burgers vaak degenen zijn die tekort schieten in omgang met meerderen. Ja, ook agenten zijn meerderen.
Het feit dat de politie steeds meer last heeft van geweld tegen hun persoon heeft weinig te maken met het afdwingen van respect. Respect dwing je niet af, respect krijg je, of niet.
Dat de politie vuurwapendragend is en dit middel zo-nu-en-dan ook moet gebruiken is niet omdat het ontbreekt aan 'ballen', maar blijkbaar omdat het nodig is.

Wat betreft het 'aspirantje', als we aan de maat van een jas gaan meten of mensen geschikt zijn voor politiewerk.... Dan zijn we pas verkeerd bezig.

Wijs de vinger eens naar jezelf in plaats van de ander. Dat helpt.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #35 Gepost op: 20 november 2009, 09:41:23
Liever een vrouwelijke agent van 1 meter 65 met cohones ter grootte van een spaanse vechtstier in de broek ( en kadee, kerels: ze bestaan! ) dan een kleerkast van 2 meter lang en 1 meter breed die na 1 opmerking in opperste verwarring met zijn chef gaat lopen bellen.

Maatvoering zegt geen moer of een agent respect kan afdwingen. Respect krijg je niet door je fysiek, maar door het complete plaatje: weet hij waar hij mee bezig is? Kan hij indien nodig handelen optreden? Heeft hij of zij mentaal overwicht? Dat soort dingen zijn m.i. misschien wel veel belangrijker dan een domme hoop botten en spieren.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #36 Gepost op: 20 november 2009, 11:16:49
Maar zou er in ons omliggende landen waar veel meer inwoners wonen dan minder vuwa zijn?????
Denk het toch echt niet!!!!!!!!!
Zoals ik al zei kijk eens naar Engeland daar lopen de agenten ook zonder vuwa.
Als je gezag of respect moet gaan afdwingen met geweldsmiddelen of betere wetgeving ter bescherming van de ambtenaren dan zijn we toch echt fout bezig

en Grizz
Verder fysiek is prima als dat wordt getraind... maar dat wil de hogere leiding niet... dus dan ga je vanzelf naar ander geweldsvormen... Dat daar ook het vuwa bij komt tja dat is een logisch gevolg.

Dit vind ik nou echt een dooddoener  Logisch absoluut niet. Je kan ook nog altijd NA je dienst gaan trainen
Maar om je eigen tekort door een vuwa of beschermende wetjes te moeten beschermen dat zie ik niet zitten.
Maar laat ik een voorbeeld nemen bij ons in de buurt loopt een aspirant zijn jas is al maat S en nog is die veels te groot zijn pet loopt gelijk met zijn schouders
hij zal ongetwijveld op school goed zijn best gedaan hebben maar zou jij als dat binnen kwam lopen voor de opleiding hem aannemen? ik niet



Fysiek na de dienst, ja me conditie die doe ik na de dienst, als de dienst daarbij ook nog eens wil dat ik me ga bekwamen in een of andere verdedigings of vechtsport, prima, maar dan is dat diensttijd... je kunt ook te ver doorslaan in het dingen doen doen voor de baas...

Verder vind ik dat iemands fysiek niets te maken heeft met het afdwingen van respect, t feit dat jij zo wel dwingt zegt daarom meer over jezelf dan over de burger. Leuk trouwens dat jij engeland er bij haalt,

Weet jij hoe ze daar de meldingen draaien van een vuurwapen gevaarlijke verdachte ? Daar worden de mensen die bevoegd zijn terug gehaald van straat, halen op het bureau een vuurwapen, en gaan dan naar de melding... nee echt veel beter...

Amstaf, geloof mij, het vuurwapengebruik gaat hier nog veel meer worden, de verharding en het illegale vuurwapen gebruik neemt alleen maar toe.... als hier in de buurt de jochies van amper 17 al met die dingen gaan rondlopen... dan is er iets goed mis...

Ik weet een ding, ik breng mijn eigen schoenen thuis en mijn maat ook....als ik daarvoor gebruik van mijn vuwa moet maken dan zo zij het. Ik ben er terughoudend in maar schrik er niet voor terug. IK ken mijn bevoegdheden en zal deze dus ook toepassen indien noodzakelijk
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #37 Gepost op: 20 november 2009, 11:25:51
Grizz zo is het en niet anders.

Het is niet voor niks dat men in Eng de agenten staads meer gaat bewapenen, wel eens waar niet geheel zichtbaar maar in het voertuig.
Wat betrefd het vuurwapen geweld in NL is de laatste jaren aleen maar toe genomen ook de meldingen daar van. Dus is het gevolg daarvan dat het gebruik van het vuurwapen ook toe neemt.


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #38 Gepost op: 20 november 2009, 16:20:07

Dat jij het niet raar vindt dat er meer geschoten wordt vind ik een zeer vreemde en zorgwekkende gedachte (ik vraag me zelfs af of je wel geschikt bent voor dit beroep), vooral omdat je zelf zegt dat de oorzaak bij geen respect voor de Politie, kmar zou zijn.
Je kan je beter afvragen hoe dat komt (kijken we in dit land niet teveel naar diploma's en psygologische testen en minder naar fysiek)
Ga maar eens kjken bij een horeca gelegenheid daar staan echt jongens die respect afdwingen door hun postuur.
Als je dan eens naar bv de polite opleidingsschool gaat dan denk je soms echt de kinderschool loopt uit die zullen echt nooit respect krijgen.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.  Defensie en politie kijken idd te veel naar diploma's en opleidingen. De vakkundigheid en ervaring die mensen hebben opgedaan telt niet meer.  8)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #39 Gepost op: 20 november 2009, 21:38:54
Maar zou er in ons omliggende landen waar veel meer inwoners wonen dan minder vuwa zijn?????
Denk het toch echt niet!!!!!!!!!
Zoals ik al zei kijk eens naar Engeland daar lopen de agenten ook zonder vuwa.
Als je gezag of respect moet gaan afdwingen met geweldsmiddelen of betere wetgeving ter bescherming van de ambtenaren dan zijn we toch echt fout bezig

Ga je eens verdiepen wáárom de agenten in de UK onbewapend lopen. Tip: verdiep je eens in de Engelse Geschiedenis.

buiten dat, wordt de taser landelijk uitgerold in Engeland, waarom zouden ze dat doen?