@ ijsklomp, de geweldsinstructie is niet versoepelt, eerder aangescherpt, echter wel, naar mijn mening, wel iets duidelijker in vergelijking met de oude.
Echter... ik kan je vertellen, dan spreek ik uiteraard voor mezelf, dat een gevoel je niet tot je wapen trekken, richten of schieten leidt. Ik heb een aantal maal mijn wapen getrokken in de tien jaar dat ik nu bij de politie werk, en ik kan je vertellen dat je op dat moment niet bezig bent gevoelens in de aard van dat je op de hak wordt genomen of anderzins.
Het rare is dat ik de keren dat ik het nodig vond om mijn wapen te trekken, heel snel mijn bevoegdheden door mijn hoofd zijn geschoten...en ik daarna heb gehandeld. Het grappige vind ik dan weer is dat de officier van justitie mij hierbij in het gelijk heeft gesteld en dus mijn wapengebruik gegrond heeft verklaard.
Overigens even wat anders.... iemand die getroffen is bij die rellen door een politie-kogel, heeft volgens mij in de voorste regionen van de relschoppers gelopen...dat jij hem betitelt als "respondent" is hartstikke leuk, maar volgens mij ben jij niet meer dan een student criminologie, en is dat geen beschermd beroep, dit houdt in dat jij als burger de verplichting hebt om strafbare zaken aan te dragen bij de politie...dat dit de taak van crimonoloog vermoeilijkt, dat snap ik zelfs met mijn blonde haar en blauwe oogjes...
Echter.... wat jij met deze uitleg doet, moet je helemaal zelf weten, alleen ik zou niet lekker kunnen slapen.
echter dit is mijn geweten en niet die van jou.
Enne tipje... Voor dit soort zaken is precies meldt misdaad anoniem....