Hesje voor stagiair

Auteur Topic: Hesje voor stagiair  (gelezen 14459 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2009, 22:04:09
en de klant zal dus ook niet die stagiar betalen en dus ook niet zijn reiskosten en zijn bakkie koffie dokken.

tenminste als klant zou ik dat dus niet doen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2009, 14:58:11
Verdere discussie over vergoeding voor evenementenhulpverlening is afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35139.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2010, 21:12:23
Laat zien welke rol je hebt, en maak die dan ook waar.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #23 Gepost op: 6 mei 2010, 19:30:01
Nog even een reactie, is alweer een tijdje geleden zie ik.

Naar mijn mening maakt het bij zo'n evenement iets minder uit wat voor rol je nou speelt binnen een hulpverlenende organisatie, zolang je maar herkenbaar bent voor de mensen die eventueel jouw hulp nodig zouden kunnen hebben. Dan maakt het niet uit of er nu 'Stagiair' of 'EHBO' op je hesje staat, zolang het maar rood en opvallend is, en bij voorkeur met een rood kruis erop.

Je maakt het voor de mensen eromheen wel iets gecompliceerder: moet je een stagiair nu wel of niet aanspreken als er iets is gebeurd? Dat hoort mijns inziens niet uit te maken, er zouden daarom vaste afspraken moeten zijn met betrekking tot stagiairs: wat is de taak van een stagiair, als er iemand met problemen bij hem komt? Laat hij deze dan wachten en gaat hij een 'echte' EHBO'er ophalen, of begint deze zelf met de behandeling? Of durft het Rode Kruis wellicht portofoons toe te vertrouwen aan stagiairs..?

Kortom: maak het voor de buitenwereld niet moeilijker. Ik zou, als leek, geen idee hebben wat ik wel en niet van een stagiair mag verwachten. Houd de afspraken intern en houd het uniform uniform.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2010, 00:26:50
Nog even een reactie, is alweer een tijdje geleden zie ik.

Naar mijn mening maakt het bij zo'n evenement iets minder uit wat voor rol je nou speelt binnen een hulpverlenende organisatie, zolang je maar herkenbaar bent voor de mensen die eventueel jouw hulp nodig zouden kunnen hebben. Dan maakt het niet uit of er nu 'Stagiair' of 'EHBO' op je hesje staat, zolang het maar rood en opvallend is, en bij voorkeur met een rood kruis erop.

Je maakt het voor de mensen eromheen wel iets gecompliceerder: moet je een stagiair nu wel of niet aanspreken als er iets is gebeurd? Dat hoort mijns inziens niet uit te maken, er zouden daarom vaste afspraken moeten zijn met betrekking tot stagiairs: wat is de taak van een stagiair, als er iemand met problemen bij hem komt? Laat hij deze dan wachten en gaat hij een 'echte' EHBO'er ophalen, of begint deze zelf met de behandeling? Of durft het Rode Kruis wellicht portofoons toe te vertrouwen aan stagiairs..?

Kortom: maak het voor de buitenwereld niet moeilijker. Ik zou, als leek, geen idee hebben wat ik wel en niet van een stagiair mag verwachten. Houd de afspraken intern en houd het uniform uniform.

Een 'stagiair' zal nooit alleen lopen en al helemaal niet alleen met portofoon bij een evenement.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #25 Gepost op: 10 mei 2010, 00:28:14
Een 'stagiair' zal nooit alleen lopen en al helemaal niet alleen met portofoon bij een evenement.

Weer wat geleerd  O0
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2010, 23:19:41
Hoe bedoel je stagair??

Bij ons lopen er ook jeugdleden enz. mee o.a. ikzelf.
Wij hebben speciale jeugdshirtjes maar als het moet hebben we ook de normale Rode kruis kleding aan.
En in jullie geval een stagair en bij mij een jeugdlid wordt altijd begeleid door een volwassen persoon bij evenementen. En een zogenaamde stagair heeft wel minstens 2 jeugd diploma's
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2010, 11:10:32
Ik vind het maar onzin blijven... een hesje met stagiair.
In het ziekenhuis lopen stagiaires ook niet met een shirt aan waar met koeienletters "stagiair" opstaat.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 31 juli 2010, 19:48:22
Een stagiare komt om te leren en om praktijk ervaring op te doen, bij voorkeur onder toezicht van stagebegeleider..  

Je kan onderscheid maken voor een snuffelstage, en een werkstage..  Een stagaire heeft in ieder geval zoveel opleiding en training dat deze alle leerdoelen van de stage kan halen..

Als een stagiare als vulling word gebruikt.. lijkt me dat wat de kort doen aan die vrijwilliger.. als een stagiare echte leerdoelen aan het halen is, word het vast een leuke stage..

Voor een werkstage, moet de stagiare dus werk ervaring opdoen, waaronder het aangesproken worden door de omgeving..  Dus behoeft geen apart hesje, De stagebegeleider dient natuurlijk nauw contact met de stagiare te werken.  De stagiare moet goed weten, dat deze niet zelfstandig werkt en roept altijd een ervaren kracht erbij..  
Een stagiare moet ook leren werken met de portofoon, dus na een instructie en briefing zal deze ook daarmee moeten leren werken..


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2010, 02:47:18
Een stagiare komt om te leren en om praktijk ervaring op te doen, bij voorkeur onder toezicht van stagebegeleider..  

Je kan onderscheid maken voor een snuffelstage, en een werkstage..  Een stagaire heeft in ieder geval zoveel opleiding en training dat deze alle leerdoelen van de stage kan halen..

Als een stagiare als vulling word gebruikt.. lijkt me dat wat de kort doen aan die vrijwilliger.. als een stagiare echte leerdoelen aan het halen is, word het vast een leuke stage..

Voor een werkstage, moet de stagiare dus werk ervaring opdoen, waaronder het aangesproken worden door de omgeving..  Dus behoeft geen apart hesje, De stagebegeleider dient natuurlijk nauw contact met de stagiare te werken.  De stagiare moet goed weten, dat deze niet zelfstandig werkt en roept altijd een ervaren kracht erbij..  
Een stagiare moet ook leren werken met de portofoon, dus na een instructie en briefing zal deze ook daarmee moeten leren werken..

Maar hoe je het ook wendt of keert... Het blijft een opleiding van een luttele 20 a 24 uur... Waar hebben we het over...