Optische Signalering als "tuning"

Auteur Topic: Optische Signalering als "tuning"  (gelezen 6516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #20 Gepost op: 21 november 2009, 00:19:42
Tsja ... sommige auto's uit het wat duurdere segment laten de remlichten ook extra opvallend knipperren als de auto "detecteerd" dat een noodstop wordt uitgevoerd. Eventueel met de alarmlichten er automatisch bij.
Als de rem ingetrapt blijft, blijft de "extra" verlichting actief.
Bij normaal remmen krijg je ook normale remlichten.

Vindt ik ook wel een uitkomst.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 21 november 2009, 09:41:53
Ik heb in mijn personenauto ook een 4 LED flitsers gemonteerd van slsl.nl

Dit heb ik om 2 redenen,
A: dat ik ze aan kan zetten als ik achterop een file beland en ik in mijn spiegels zie dat het verkeer wat achter mij aansluit op de file in mijn ogen erg hard aan kont rijden (hoe vaak gebeurt het niet dat anderen niet in de gaten hebben dąt ze stilstaand verkeer naderen..?

B: om in gevaarlijke omstandigheden (ongeval of pech aan eigen voertuig op snelweg) aan te geven dat ik stil sta.

Het zal best niet mogen om het in een brave burger auto te hebben maar als ik mijn eigen veiligheid ermee in iets beter daglicht kan zetten doe ik ze aan.
Het is me 1 keer gebeurt dat 2 agenten me erom vroegen wat het was en heb ik gewoon gezegd dat het amber kleurige LED flitser zijn.
Ze stonden toen uit en er werd verder niet meer naar gevraagd waarom ik ze heb.

Om op punt A even terug te komen,
In zo'n situatie ben ik een keer beland.
Ik stond volledig stil in een file op een uitvoegstrook en er kwam een slaapkopje met 120 aankachelen.
Ik zag hem godzijdank aankomen waardoor ik meteen een uitwijk richting vluchtstrook kon maken nog en slaapkopje kon gelukkig
terug de rijksweg op..knipperlichten stonden aan en werd totaal niet gezien..
Daarom heeft deze jongen flisters achterop om de slapende automobilisten onder ons wel wakker te schudden.


Misschien relevant als je zuinig bent op je auto... http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34238.0.html

Als een vrachtauto al over het hoofd gezien wordt..........