Tuurlijk ben ik er mee eens dat het te hard rijden negatief is voor de opkomstcijfers, als het aan mij lag, kwam er een brandweerauto uit de lucht vallen als je ze nodig hebt, dan zijn ze er binnen 1 minuut, helaas zal de situatie toch nooit veranderen en zal er altijd vrijwillige brandeer nodig zijn die, helaas niet altijd binnen 1 min vanaf de kazerne wonen/werken/leven.
En ik zie dat er al weer goed misbruik word gemaakt van mijn post, en word er vrijelijk in geknipt en geplakt waardoor mijn tekst verdraaid over komt. Blijkbaar moet ik mijn tekst andersom stellen.... Het gaat er om dat iets veilig gebeurd en daarom keur ik geen enkel gedrag goed, zal ik dus altijd optreden en controleren, behalve als de persoon die ik staande hou zijn reden geeft, (bij brandweermensen zal dat dus vermoedelijk NA de uitruk zijn), en ik vind die reden redelijk en de omstandigheden waaronder het is gebeurd zijn redelijk dan bepaal ik dus ZELF of ik verbaliseer.
Ik zie iedereen hier reageren van: zwart-wit, er mag blijkbaar GEEN grijs gebied zijn. De wetgever heeft ons dat echter wel toegestaan en daarom mogen wij dat toepassen.
En nogmaals het bordje stelt inderdaad niets voor, het is meer al teken van verontschuldiging als iemand iets vlotter komt langs rijden, inhaalt of een van de andere eerder genoemde kleine overtredingen maakt. Over het algemeen hoor ik juist dat mensen daar positief op reageren, blijkbaar zitten er een paar mensen op het forum die daar het nut niet van inzien.