Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 26279 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 20 november 2009, 21:54:03
Toch nog maar weer even reageren:

Een aantal heeft het negeren van de verkeersregels opgevoerd als excuus omdat anders de opkomsttijd niet gehaald word.

Moeten hulpverleners dit bereiken - door het nemen van risico's?
Vind ik weer een hele foute...

Misschien - knabbel knabbel - zorgen hulpverleners wel door het plegen van overtredingen ( effe voor de beeldvorming ook in reactie naar voorgaande poster 50 waar je maar 30 mag, 70 waar je maar 50 mag - enz. enz. ) wel voor hele verkeerde cijfers voor wat betreft opkomst en reactietijden. Zijn we dan niet het probleem een beetje aan het verdoezelen en dus ook NIET aan het oplossen?

Het tegen gaan van langere opkomsttijden mag nooit een excuus zijn om overige verkeersdeelnemers vroeg of laat in gevaar te brengen. Net zo min als het hebben van een plekkie in de TAS.

Ja, dat heb ik eerder in het topic ook al eens geschreven, maar blijkbaar wordt daar stelselmatig overheen gelezen, omdat men het niet wil weten/lezen, of whatever?

Als je je als hulpverlener, dwz in dit geval, je gewoon aan de regeltjes zou houden, wordt het probleem juist helder. Niet door verdoezelen.  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #61 Gepost op: 20 november 2009, 22:57:53
Edele firefamke:

Deze casus zou welhaast poll en topic waardig zijn!

Worden er wel eens opkomst oefeningen gehouden?
Hoe lang is de opkomst tijd bij de hulpverleners onder prio 2?

Is daar eigenlijk aandacht voor binnen de hulpverlening?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #62 Gepost op: 20 november 2009, 23:01:12
Men?
Dat is 1 persoon, die nog (veel?) te jong is om een rijbewijs überhaupt te hebben en bij de brandweer te zitten  ::)

 Ja, men
een gewoon Nederlands woord:  men onbep vnw de mensen: ~ zegt er wordt gezegd


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #63 Gepost op: 20 november 2009, 23:05:49
Tuurlijk ben ik er mee eens dat het te hard rijden negatief is voor de opkomstcijfers, als het aan mij lag, kwam er een brandweerauto uit de lucht vallen als je ze nodig hebt, dan zijn ze er binnen 1 minuut, helaas zal de situatie toch nooit veranderen en zal er altijd vrijwillige brandeer nodig zijn die, helaas niet altijd binnen 1 min vanaf de kazerne wonen/werken/leven.

En ik zie dat er al weer goed misbruik word gemaakt van mijn post, en word er vrijelijk in geknipt en geplakt waardoor mijn tekst verdraaid over komt. Blijkbaar moet ik mijn tekst andersom stellen.... Het gaat er om dat iets veilig gebeurd en daarom keur ik geen enkel gedrag goed, zal ik dus altijd optreden en controleren, behalve als de persoon die ik staande hou zijn reden geeft, (bij brandweermensen zal dat dus vermoedelijk NA de uitruk zijn), en ik vind die reden redelijk en de omstandigheden waaronder het is gebeurd zijn redelijk dan bepaal ik dus ZELF of ik verbaliseer.

Ik zie iedereen hier reageren van: zwart-wit, er mag blijkbaar GEEN grijs gebied zijn. De wetgever heeft ons dat echter wel toegestaan en daarom mogen wij dat toepassen.

En nogmaals het bordje stelt inderdaad niets voor, het is meer al teken van verontschuldiging als iemand iets vlotter komt langs rijden, inhaalt of een van de andere eerder genoemde kleine overtredingen maakt. Over het algemeen hoor ik juist dat mensen daar positief op reageren, blijkbaar zitten er een paar mensen op het forum die daar het nut niet van inzien.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #64 Gepost op: 20 november 2009, 23:10:29
Men?
Dat is 1 persoon, die nog (veel?) te jong is om een rijbewijs überhaupt te hebben en bij de brandweer te zitten  ::)
mogen die tegen woordig op dit forum ook al geen meining meer hebben :'(
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 20 november 2009, 23:42:16
mogen die tegen woordig op dit forum ook al geen meining meer hebben :'(

Oh, gerust wel. Alleen vind ik je opmerking
ik vindt gewoon (indien mogelijk) max 20 km/u harder als de maximale toegestaande snelheid. want als ze zich aan de regels zouden houden krijg je altijd het gezeur weer van wat duurt het weer lang voordat de brandweer er is maja dit is mijn mening

dan totaal niet onderbouwd. Je zit niet bij de brandweer, hebt geen rijbewijs maar zegt wel (met de nickname Brandweerman) dat jij vind dat het 20km per uur te hard ''moet kunnen''.
Met een nickname Brandweerman is het dan net de mening van een brandweerman en dát klopt niet helemaal
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast48368

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 20 november 2009, 23:55:36

Ik zie iedereen hier reageren van: zwart-wit, er mag blijkbaar GEEN grijs gebied zijn. De wetgever heeft ons dat echter wel toegestaan en daarom mogen wij dat toepassen.


Nou, dat valt wel mee, ik zie het grijs, en ik reageer van de ene kant zwart en naar de andere kant wit. Dit om objectief te blijven.Het blijft een complex "probleem", we zijn en blijven allemaal mensen welke andere mensen willen helpen.  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #67 Gepost op: 21 november 2009, 00:02:21
Dat vind ik fijn om te horen, toch proef ik bij sommige reaguurders dat er wel een erg sterke zwart/wit verhouding is. Dan heb ik wel een klein casusje voor onze zwart wit denkers. (ik weet het dit word een als, als als verhaal maja  ::) )

Melding van een brand in een woning, geen gewonden ofzo,  maar er staat wel een file op de weg die naar de kazerne toe loopt, er zijn geen andere wegen. Alle brandweer mannen moeten dus langs deze file, mag dit dan? of moeten ze allemaal in de file blijven staan. Dit is trouwes een waargebeurde casus....

De vrijwillige kazerne waar ik het over heb zit nl bij een afvalaanbiedstation van de gemeente, waar het op bv zaterdagmiddag een lange file is met auto's + aanhangers...

(en de optie, de kazerne moet verhuizen wil ik niet horen!!  8)....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast48368

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 21 november 2009, 00:23:29
Nee, het mag natuurlijk niet........maar elke brandweer m/v weet dat als je in die file blijft staan, je ook meteen wel weer richting @home kunt gaan.  ;D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #69 Gepost op: 21 november 2009, 00:25:29
Nou ja, zoals oa diamondhack het hier laat zien, mag er dus niets en zou hij het zelfs asociaal vinden als iemand dat zou doen... Daarom ben ik benieuwd naar zijn reactie  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.