Hier in harderwijk houd de politie wel gwn de 'niet' zichtbare brandweer vrijwilliger aan(brandweer bordje bij de achter ruit)
Zo ook afgelopen weet, stond politie auto met 'blauw blauw' aan voor de kazerne, dit betrof een melding voor een OMS (volgens mij)
Of de betreffende brandweerman een boete heeft gehad, heb ik niet gehoord/gevraagd.
Ook is het in het verleden wel gebeurd, dat er een politie auto voor een TS ging staan zo dat deze de kazerne niet uit kon rijden, dit om een boete uit te schrijven voor een brandweerman, dit is al paar jaar terug ik dacht dat het naar een VKO beknelling was, overdag. De betreffende brandweerman is ook niet meer mee geweest naar dit incident.
En verder 'veilig' door rood rijden kan stapvoets, mits er voldoende overzicht is!
Natuurlijk zijn er ook mensen die het uiterste er van 'nemen', dit mag ook best aangepakt worden..
Verder valt me wel op, er komt 'commentaar' met dit kan niet, maar op moment dat ze ZELF aan gehouden worden willen ze ook geen boete en probeer je dit ook goed te praten (vaak is dit wel zo..)