Als je mijn eerdere reacties had gelezen dan had je begrepen wat ik had bedoeld. Ik zou ze ook absoluut volgen en aanspreken.... En inderdaad een nette overtreding bestaat misschien niet maar er zijn wel overtredingen die ernstiger zijn als andere. Kijk naar snelheid, iedereen klaagt over 2 km/h te hard etc, maar je moet ergens een grens trekken toch? Bovendien vind ik het 'carrieremove' dus ook nergens op slaan maar ja....
En tuurlijk is voordringen bij de kassa associaal, en is voordringen bij een verkeerslicht asociaal. Maar ze doen het WEL met een reden, die jij natuurlijk niet weet. En daarom geef ik aan dat ik iedere situatie apart bekijk.... En blijkbaar is een leesbril ook wel handig voor je, want ik geef NIEMAND een vrijbrief, je pakt kleine stukjes uit mijn post en veranderd daardoor mijn reactie. Ik geef duidelijk aan dat roekeloos en gevaarlijk rijgedrag uit den boze is....
Bovendien ben ik als ik in een burgerauto (dus een politieauto zonder opvallende striping etc) ook niet herkenbaar en zal het ook asociaal ogen als ik door rood rij, helaas pindakaas. Ga er dan maar vanuit dat iemand dat met een reden doet, en dat als de politie het ziet er absoluut werk van maakt.
Ik ben het wel met je eens dat ze geen bevoegdheden hebben, daarom geef ik dus nogmaals aan dat voorzichtigheid voorop staat.
Bovendien zal je reactie gok ik anders zijn als je zelf hulp nodig hebt, en die brandweermannen die allemaal aanrijdend zijn naar de kazerne staan in de file... .Daar sta je dan, in een brandend pand op je balkonnetje terwijl de vlammen en de rook je te grazen nemen. Dan hoop je toch dat deze mannen net even wat vlotter naar de kazerne waren gereden.
En dan nogmaals, om reacties voor te blijven, (dit heb ik al eerder gepost maar word blijkbaar niet gelezen) De mate van overtredingen hangen onlosmakelijk vast aan de melding die ze hebben. Voor een uitruk naar een autobrand zou ik minder gedogen als een uitruk naar een woning brand met mensen op het balkon.