Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 26284 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #70 Gepost op: 21 november 2009, 00:30:35
Het fietspad is hier niet voor uitgevonden nog is het er voor bedoeld ... maar ik heb er wel beeld bij dat men er met (snor)fietserssnelheid en alarmlichten overheen gaat.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gast48368

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 21 november 2009, 00:33:38
Het fietspad is hier niet voor uitgevonden nog is het er voor bedoeld ... maar ik heb er wel beeld bij dat men er met (snor)fietserssnelheid en alarmlichten overheen gaat.



Waar zie jij bij deze casus het woordje fietspad staan?  ;D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #72 Gepost op: 21 november 2009, 00:38:03
inderdaad foutje van mij, er is inderdaad geen fietspad, men reed stapvoets, met waarschuwingslichten aan, over de andere rijstrook, dus tegen het verkeer in (het betreft daar een 50 km/h weg die goed overzichtelijk is, en er is normaal gesproken vrij weinig verkeer, oja, er zijn geen kruisingen die ze tegen komen behalve de afslag naar de kazerne uiteraard.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #73 Gepost op: 21 november 2009, 00:57:44


de verkeers-boetes worden toch uitgeschreven om het verkeer veiliger te maken   (dat kwam in een andere topic met poll duidelijk naar voren)


ik kan het even niet nalaten, maar de meeste boetes worden uitgeschreven om gewoon geld te verdienen, heeft helemaal niets met handhaven te maken >:(
Nemo me impune lacessit


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #74 Gepost op: 21 november 2009, 06:42:30
Hier is ik dan weer.

Mooie casus, Red.

Ik heb alleen geen andere motivatie dan mijn overslaande 33 toerenplaat.

Wat als de brandweervrijwilliger iemand tegenkomt en schade rijdt? Wie is er dan de pisang? Niet de gemeente, wel de vrijwilliger.

Als de situatie is zoals jij hem hebt omschreven dan moet de gemeente daar dus maatregelen nemen om die gevaarlijke verkeerssituatie weg te nemen. Creatieve oplossingen moeten dan gezocht worden in de inrichting van de weg. Laat de gemeente dat probleem oplossen, maar niet de vrijwilliger.

Want de gemeente moet er voor zorgen dat de hulpverleners volgens de regels op tijd kunnen komen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #75 Gepost op: 21 november 2009, 07:26:09

Waar zie jij bij deze casus het woordje fietspad staan?  ;D

Ik kom zelf uit Amersfoort.
En één van de brandweerkazerne's hier zit ook vlak bij de vuilstort waar het uiteraard op zaterdag lekker druk is.
Daar ligt wel een fietspad langs. Maar gelukkig is het niet de enige weg naar die kazerne.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #76 Gepost op: 21 november 2009, 08:37:41
ik kan het even niet nalaten, maar de meeste boetes worden uitgeschreven om gewoon geld te verdienen, heeft helemaal niets met handhaven te maken >:(

ik kan het ook even niet nalaten...

man ga je frustratie voor je bekeuring effe lekker ergens anders botvieren...

De politie, schrijft nu eenmaal bekeuringen, die bekeuringen worden geschreven omdat het kennelijk erg lastig is om zich aan de regeltjes te houden.... dat jij vindt dat dat geldklopperij is, tja...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #77 Gepost op: 21 november 2009, 09:26:15
Hier is ik dan weer.

Mooie casus, Red.

Ik heb alleen geen andere motivatie dan mijn overslaande 33 toerenplaat.

Wat als de brandweervrijwilliger iemand tegenkomt en schade rijdt? Wie is er dan de pisang? Niet de gemeente, wel de vrijwilliger.

Als de situatie is zoals jij hem hebt omschreven dan moet de gemeente daar dus maatregelen nemen om die gevaarlijke verkeerssituatie weg te nemen. Creatieve oplossingen moeten dan gezocht worden in de inrichting van de weg. Laat de gemeente dat probleem oplossen, maar niet de vrijwilliger.

Want de gemeente moet er voor zorgen dat de hulpverleners volgens de regels op tijd kunnen komen.


De rode tekst klopt niet: als een brw m/v uitrukt naar de karzerne is de brw aansprakelijk ingeval van schade, behalve als de brw m/v grove nalatigheid ten lasten kan worden gelegt. Stapvoets door rood rijden is geen grove nalatigheid, hetzelfde op een zeer hoge snelheid wel.

Hieruit kan je opmaken dat in grond beginsel een privevoertuig ten tijden van een uitruk wel degelijk ten diensten staat van de brandweer. Lijkt me een leuke cassus voor de rechtelijke macht want er zitten natuurlijk allerlei haken en ogen aan. Er zijn namelijk nogal wat mogelijkheden als je prive voertuig ten diensten is voor de brandweer. ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #78 Gepost op: 21 november 2009, 10:12:02
Staat dat letterijk in de tekst dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #79 Gepost op: 21 november 2009, 11:25:13
Staat dat letterijk in de tekst dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is?



Twijffel maar niet aan je vermogen om te kunnen lezen, JA
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”