Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 26268 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #90 Gepost op: 21 november 2009, 16:56:18
Ja is paar jaar terug, tja keus van de agent op dat moment;-)

Of het een goede is geweest? nee..
Nou..... ik neem aan dat ze de brandweerman ook niet zomaar voor "Jan Joker" aan de kant gezet hebben. Hij zal ongetwijfeld geweten hebben waarom ze hem staande hielden. Tevens hij had daarna zelf zo slim moeten zijn om hiermee de publiciteit te zoeken.

Maar eerst zien, dan geloven!


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #91 Gepost op: 21 november 2009, 17:00:13
Ik hoop nog steeds een keertje achtervolgd te worden door de politie tot we bij de kazerne komen en ze doorkrijgen dat ik brandweerman ben.

Gelukkig kan ik op de fiets en heb ik weinig met kruisingen en ander verkeer te maken. Wat ik wel doe, als het rustig is op de weg, over de rotonde ipv over het fietspad van de rotonde. Ik kijk hierbij goed uit of er verkeer aan komt. Ik heb het nu 1 keer meegemaakt dat er toch 1 auto aankwam maar die stopte wel. Ik weet ik ben fout maar kan gelukkig geen letsel toebrengen met de fiets. Schade wel, ik zal voortaan beter opletten  ;)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #92 Gepost op: 21 november 2009, 17:00:33
ja gebeurd is gebeurd kan ik je iig niet (meer) bewijzen..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #93 Gepost op: 21 november 2009, 17:05:50
......... Ik weet ik ben fout maar kan gelukkig geen letsel toebrengen met de fiets.
Maar die automobilist -die zich te pletter schrikt- kan jou wel "een beetje" letsel toebrengen. Kom je oom agent tóch weer tegen, dit keer om te verklaren wat je daar precies deed en hoe het nu met je gaat..


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #94 Gepost op: 21 november 2009, 17:37:00
Tevens hij had daarna zelf zo slim moeten zijn om hiermee de publiciteit te zoeken.

Maar eerst zien, dan geloven!
Ik denk dat deze brandweerman juist "slim" is geweest om de publiciteit niet te zoeken want zijn/haar weggedrag zal dusdanig zijn geweest dat daar de honden daar geen brood lusten
Ik hoop nog steeds een keertje achtervolgd te worden door de politie tot we bij de kazerne komen en ze doorkrijgen dat ik brandweerman ben.
Jij doet het er dus om??   En dan verwacht je een bos bloemen en een vrijbrief??

.................maar kan gelukkig geen letsel toebrengen met de fiets. Schade wel.......
ooit eens bedacht dat een automobilist dusdanig van jou kan schikken dat hij/zij tegen iets aan rijdt  waardoor er dus wel letsel kan ontstaan  (tegen een muur o.i.d.?)


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #95 Gepost op: 21 november 2009, 19:53:20
Nee natuurlijk doe ik het er niet om. Maar ik denk dat mensen toch raar staan te kijken als ze iemand, bv midden in de nacht, als een gek door het dorp zien fietsen. En als dan net een politieauto langs rijd en denkt we gaan die meneer ff vragen waar ie mee bezig is dan wil ik graag de gezichten zien als we bij de kazerne uitkomen. Zomaar mijn gedachten als ik midden in de nacht weer eens richting kazerne snel.

Ja ik besef me dat zeker dat iemand schrikken kan. Daarom schrok ik dus ook toen die auto veel harder reed dan toegestaan (je mag er 50 maar hij reed zeker 80 wat iedereen daar vaak doet) en dus veel sneller bij de rotonde was als ik had inschat. Ik zal daarom nog voorzichtiger zijn.


Jij doet het er dus om??   En dan verwacht je een bos bloemen en een vrijbrief??

ooit eens bedacht dat een automobilist dusdanig van jou kan schikken dat hij/zij tegen iets aan rijdt  waardoor er dus wel letsel kan ontstaan  (tegen een muur o.i.d.?)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #96 Gepost op: 21 november 2009, 22:27:16
Wat als de brandweervrijwilliger iemand tegenkomt en schade rijdt? Wie is er dan de pisang? Niet de gemeente, wel de vrijwilliger.

De rode tekst klopt niet: als een brw m/v uitrukt naar de karzerne is de brw aansprakelijk ingeval van schade, behalve als de brw m/v grove nalatigheid ten lasten kan worden gelegt. Stapvoets door rood rijden is geen grove nalatigheid, hetzelfde op een zeer hoge snelheid wel.
Hieruit kan je opmaken dat in grond beginsel een privevoertuig ten tijden van een uitruk wel degelijk ten diensten staat van de brandweer. Lijkt me een leuke cassus voor de rechtelijke macht want er zitten natuurlijk allerlei haken en ogen aan. Er zijn namelijk nogal wat mogelijkheden als je prive voertuig ten diensten is voor de brandweer. ;D

Staat dat letterijk in de tekst dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is?

Twijffel maar niet aan je vermogen om te kunnen lezen, JA

Edele Tosa,

Ik heb geen enkele reden om jouw professionaliteit in twijfel te trekken. Ik verzoek alleen om een weinig clementie ten opzichte van mijn leesvermogen, die mag best wel eens geprikkeld worden.

Vanwege mijn bijzondere hobby en wat daar zoal bij komt kijken, heb ik in de afgelopen 5 jaar 1 ding geleerd: soms blijkt de uitvoerende of controlerende instantie echt niet te weten waar zij mee bezig is. Aan de ene kant blijft het natuurlijk mensenwerk, maar als je ook nog eens afhankelijk van die mensen bent en ze stralen werkelijk in onkunde of zijn druk bezig met het zelf bedenken van regeltjes ( been there, done that...) dan wordt - zeker bij een mededeling zoals jij hem hier nu plaats: ik zeg dat het zo is en dus is het verder einde discussie! - mijn honger naar informatie wel heel erg groot.

Onder sportschutters is het dan ook welhaast gemeengoed geworden om bij een misvatting of meningsverschil met een functionaris van het CDIU of een BW-ambtenaar - omtrent een regel in de WWm, RWm danwel CWm - 1 hele simpele edoch zeer elementaire vraag te stellen:

Waar staat dat dan?

En wel om een hele simpele reden: weten wij meteen waar we met zijn allen aan toe zijn. Uitzonderingen daargelaten.

Dus na dit betoog even terug naar de basis, edele Tosa.

Waar staat dat dan?


Gast48368

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 21 november 2009, 22:42:36
De gemeente speelt wel een rol, immers vanaf het moment dat je pieper gaat, ben je bezig met een uitruk. Vanaf de tijd dat die pieper gaat, en je rukt daadwerkelijk uit, sta jij onder dienst van de gemeente, en geldt ook de verzekering van de gemeente. Als er iets gebeurd, gaat de verzekering van de gemeente in conclaaf met de verzekering van de tegenpartij en gelden alle normale verkeersregels zoals die van Jan met de pet.  ;) 8)

En daar wordt een brandweervrijwilliger niet vrolijk van....... :-X


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #98 Gepost op: 21 november 2009, 22:45:44
In concreto: stapvoets door rood rijden in de casus als gesteld door de hoog edel gestrenge Firefamke en een tikkie uitdelen betekent dus niets meer of minder dan dat de hulpverlener de sjaak is?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #99 Gepost op: 21 november 2009, 22:48:19
In concreto: stapvoets door rood rijden in de casus als gesteld door de hoog edel gestrenge Firefamke en een tikkie uitdelen betekent dus niets meer of minder dan dat de hulpverlener de sjaak is?

Nee.... dat betekent dat de verzekering van de gemeente betaald...  ;)