Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 26287 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #110 Gepost op: 22 november 2009, 12:32:20
Nou ik zie dat de discussie weer aardig op gang komt, ditmaal niet over wat de politie er aan doet maar over of er wel of niet vergoed word door de verzekering. Zijn er mensen die dit in de praktijk hebben meegemaakt? of mensen kennen die een dergelijk iets hebben meegemaakt? (en dan bedoel ik dus een aanrijding onderweg naar de kazerne en de afhandeling daarvan)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #111 Gepost op: 22 november 2009, 15:05:32
Twijffel maar niet aan je vermogen om te kunnen lezen, JA

Het gaat er niet om dat ik denk dat jij vind dat roeloos rijden mag, maar jij hebt aangegeven dat er letterlijk in richtlijnen zou staan dat er stapvoets door rood gereden mag worden.

Dat kan ik nog steeds nergens vinden, dus... waar staat het dan wél?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #112 Gepost op: 22 november 2009, 15:09:50
Het gaat er niet om dat ik denk dat jij vind dat roeloos rijden mag, maar jij hebt aangegeven dat er letterlijk in richtlijnen zou staan dat er stapvoets door rood gereden mag worden.

Dat kan ik nog steeds nergens vinden, dus... waar staat het dan wél?
Er staat nergens omschreven dat je als brandweervrijwilliger door rood mag rijden ten tijden van een uitruk.Op weg naar de kazerne.Sterker,brandweerkorpsen raden dat soort praktijken af, aangezien je zelf verantwoordelijk wordt gehouden voor eventuele aanrijdingen, en boetes voor door rood licht rijden.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #113 Gepost op: 22 november 2009, 15:37:36
Het gaat er niet om dat ik denk dat jij vind dat roeloos rijden mag, maar jij hebt aangegeven dat er letterlijk in richtlijnen zou staan dat er stapvoets door rood gereden mag worden.

Dat kan ik nog steeds nergens vinden, dus... waar staat het dan wél?

Dat heb ik niet, ik heb gezegt dat het geen grove nalatigheid is.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #114 Gepost op: 22 november 2009, 15:45:09
Volgens mij is door rood licht rijden toch redelijk grof als je het bewust doet ;)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #115 Gepost op: 22 november 2009, 15:48:31
Het gaat er niet om dat ik denk dat jij vind dat roeloos rijden mag, maar jij hebt aangegeven dat er letterlijk in richtlijnen zou staan dat er stapvoets door rood gereden mag worden.

Moet ik uit de rood gekleurde tekst opmaken dat jij denkt dat ik denk dat roekeloos rijden geoorlooft is?

Nou dat vind ik helemaal niet, lees eens even een paar pagina's terug daar beweer ik juist het tegenovergestelde.

Jij verdraait woorden en zet ze in een andere contekst weer terug, dat is niet netjes, ga maar even in de hoek staan om je te schamen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #116 Gepost op: 22 november 2009, 15:49:06
Volgens mij is door rood licht rijden toch redelijk grof als je het bewust doet ;)

Volgens mij niet.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #117 Gepost op: 22 november 2009, 15:52:30
Ik vindt het maar een rare bewering.Als je door rood rijdt is dat niet grof,en doe je dat schijnbaar niet bewust.
Ik zie dus dat het op de een of andere manier wordt goed gepraat dat er door rood wordt gereden.
Je moet dit helemaal niet willen,de kans dat je dan geheel niet op de kazerne aan komt is groot.En ik vindt dat er dan best met een fikse prent gezwaaid mag worden door de politie.Met een flinke douw van de korpsleiding erachter aan


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #118 Gepost op: 22 november 2009, 15:55:34

Je moet dit helemaal niet willen,de kans dat je dan geheel niet op de kazerne aan komt is groot.En ik vindt dat er dan best met een fikse prent gezwaaid mag worden door de politie.Met een flinke douw van de korpsleiding erachter aan
En de wetgever vindt dat dus ook. Anders hadden ze al lang ontheffing gehad. Einde probleem.  ???


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #119 Gepost op: 22 november 2009, 15:58:24
Blijf jij toch fijn wachten voor het rode licht, ik zal in een heel enkel geval als de kruizing goed overzichtelijk is en er in geen velde of wegen  andere verkeersdeelnemers aanwezig zijn toch de levensgevaarlijk gok nemen en stapvoets het rode licht negeren.
En dat is dan zeker geen grove nalatigheid ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”