Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 26264 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #120 Gepost op: 22 november 2009, 15:59:51
Blijf jij toch fijn wachten voor het rode licht, ik zal in een heel enkel geval als de kruizing goed overzichtelijk is en er in geen velde of wegen  andere verkeersdeelnemers aanwezig zijn toch de levensgevaarlijk gok nemen en stapvoets het rode licht negeren.
En dat is dan zeker geen grove nalatigheid ;D
En wat doe je met de boete van die flitspaal die al het verkeer flitst die door rood rijdt?  ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #121 Gepost op: 22 november 2009, 16:00:13
No offense, van mij krijg je helemaal gelijk en ik zeg: DOEN!  :)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #122 Gepost op: 22 november 2009, 16:02:28
En wat doe je met de boete van die flitspaal die al het verkeer flitst die door rood rijdt?  ::)

BETALEN?????????
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast48368

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 22 november 2009, 16:11:32
BETALEN?????????

Ja, dat heb je toch gewoon over voor je medemens in nood?  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #124 Gepost op: 22 november 2009, 16:15:10
En als hij met z'n adrenalinehoofd door rood rijdt moeten WIJ betalen!  8)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #125 Gepost op: 22 november 2009, 16:18:27
Laten we hier maar weer on-topic gaan. We dwalen een beetje af ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #126 Gepost op: 22 november 2009, 16:29:15
Tosa:

Toen ik jouw vroeg om mij eens te vertellen waar ik kan vinden dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is, vroeg ik dus exact wat er staat.
Het feit dat jij iemand er op wijst in die discussie dat deze vooral niet moet twijfelen aan zijn leesvermogen ( Fanny ) en tevens ook nog eens met de volgende post komt:

Ik weet dat het wettelijk zo geregeld is voor werknemers van elk bedrijf; als je werkgever wil dat je van a naar b gaat, hij moet weten dat je dan een risco loopt. Maar ik begrijp dat je graag wil zien waar het letterlijk staat geschreven wat ik beweer. Zelf moest ik ook even zoeken, maar met het wonderbaarlijke Google was het toch een koud kunstje. Helaas ben ik geen knip, plak of kopieer wonder, dus zal je zelf even moeten gaan lezen in onderstaande link. Kijk vooral onder aan pagina 4 en bovenaan pagina 5 van het pdf file

schade tijdens uitruk brandweer : dit waren de zoek-woorden die ik heb gebruikt.

En de link met dank aan Google

http://www.raalte.nl/document.php?fileid=7519&m=13&f=7b7a0a90cd553b2f66f411f8a8111fb9&attachment=1&c=7323

waarin dus helemaal nergens te lezen is dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is, betekent dus gewoon dat ik niet alleen jouw leesvermogen in twijfel trek maar ook je professionaliteit als hulpverlener. Tevens wil ik je even wijzen op de volgende stukjes uit dat onvolprezen pdf-je wat je met ons hebt willen delen:

(citaat)


Intentieverklaring om te willen voldoen aan de
richtlijnen en verplichtingen voor de vrijwilliger van de
Gemeentelijke Brandweer Raalte

Algemeen
1. Als lid van de brandweer dient u zich correct te gedragen.

19. Bij een oproep begeeft u zich naar de plaats waar u verwacht wordt, met inachtneming van
de verkeersregels. U bent en blijft een normale verkeersdeelnemer.

Artikel 19 van de CAR (Collectieve Arbeidsovereenkomst)
RECHTSPOSITIEREGELING VRIJWILLIGERS BIJ DE GEMEENTELIJKE BRANDWEER

Artikel 19:1:30 Plichtsverzuim
1. De vrijwilliger die de hem opgelegde verplichtingen niet nakomt of zich overigens
aan plichtsverzuim schuldig maakt, kan deswege disciplinair worden gestraft.
2. Plichtsverzuim omvat zowel het overtreden van enig voorschrift als het doen of
nalaten van iets, hetwelk een goed vrijwilliger in gelijke omstandigheden behoort na
te laten of te doen.

(einde citaat)


Rest mij nog 1 vraag:

Hoe staat het met jullie opkomsttijden? Worden die op jouw manier van opkomen kunstmatig op peil gehouden?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #127 Gepost op: 22 november 2009, 16:34:17
ik zal in een heel enkel geval als de kruizing goed overzichtelijk is en er in geen velde of wegen  andere verkeersdeelnemers aanwezig zijn toch de levensgevaarlijk gok nemen en stapvoets het rode licht negeren.

en wat is dan je tijdwinst??  

Tosa:



Algemeen
1. Als lid van de brandweer dient u zich correct te gedragen.

19. Bij een oproep begeeft u zich naar de plaats waar u verwacht wordt, met inachtneming van
de verkeersregels. U bent en blijft een normale verkeersdeelnemer
hoe moet ik dit lezen??


Wous79

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #128 Gepost op: 22 november 2009, 16:56:48
Tosa:

Toen ik jouw vroeg om mij eens te vertellen waar ik kan vinden dat stapvoets door rood rijden geen grove nalatigheid is, vroeg ik dus exact wat er staat.



Dient grove nalatigheid niet bewezen te worden? In dat geval zou ik de vraag graag omdraaien; Waar kan ik vinden dat door rood licht rijden per definitie wél grove nalatigheid is...?


Wous79

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #129 Gepost op: 22 november 2009, 16:58:30

en wat is dan je tijdwinst??  

hoe moet ik dit lezen??

Wat voegt dit toe aan deze discussie??