De railing is ruim + een meter hoog. Je moet echt je 'best' doen om daar overheen te gaan
De relinghoogte van de brug is voorgeschreven:
...
B. Afscheidingen (leuningen) dienen geplaatst te worden op de randen van kunstwerken om het naar
beneden vallen van personen te voorkomen. De afscheidingen dienen te voldoen aan de eisen in
afdeling 2.3 van het Bouwbesluit.
...
Ad B. Indien het dek hoger is gelegen dan 13m boven het aansluitende terrein, of water, dan moet de
hoogte van de leuning minimaal 1200mm zijn (het Bouwbesluit).
Ad B. Een leuning langs een ruiterpad moet minimaal 1,8m hoger zijn dan het ruiterpad (NEN-EN
1317-6).
Ad B. De standaard hoogtemaat van 1100mm langs fietspaden kan ervaren worden als te laag door
fietsers met kleine kinderen achter- of voorop de fiets. Er kan overwogen worden om de leuning alsnog
hoger te maken langs fietspaden.
Bron:
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Standaarddetails%20Betonnen%20Bruggen_tcm174-268195.pdfSpeculaastijd
:
Als je fietsend een zwieper maakt tegen de reling aan (door wind) wordt je onderlichaam weliswaar gekeerd, maar je bovenlichaam niet.
Mijn fietszadel zit op 108 centimeter
Nu zijn er allerlei theorieen over zadelhoogte, maar het zwaartepunt ligt nog zo'n 20 cm hoger. (1 been is immers gebogen).
Volgens mij is er gerede kans dat een fietser, die rechtop fietsend de reling schampt, over de reling slaat.
Ik zou als hulpverlener in ieder geval ook over de reling hebben gekeken...