ik heb beide artikkelen even gelezen en waar hebben we het over, een grote EMP kunnen we veroorzaken met een nucleaire explosie, dan zijn we allang bezweken aan de straling, dus hebben we ook geen elektriciteit meer nodig.
andere manieren om een EMP op te wekken vraagt nog al wat energie, ben ik ook niet zo bang voor, ik denk dat het allemaal wel mee valt, hoewel het een ideale oplossing zou zijn om straks de kastjes voor het rekeningrijden om zeep te helpen als dit tenminste door gaat.
in de agregaten die ik heb zit geen elektronica en ook geen condensatoren, gewoon een nette diesel motor (Hatz) in een stalen behuizing, zo zouden er meer moeten zijn.
en mijn portofoons zitten ook in een metalenbehuizing, net als de zenders, zo gaat het nou eenmaal met professionele apperatuur.
de mensen bang maken voor een EMP is nog al makkelijk, lijkt onze water huishouding wel, hoewel over de ozon laag horen we al een tijdje niet veel meer.(hij bouwt zich immers weer op, een natuurlijk proces, 7 jaar op en dan weer 7 jaar af, zo was het toch)
opwarming van de aarde, ja logisch hebben we ook niet in de hand, we gaan immers een nouwere baan om de zon heen draaien.
en dan het millieu, ach ik kom uit een uitstekend millieu en gooi m,n groen afval gewoon in de vuilnis bak, doet de reinigingsdienst immers ook.
en toch blijf ik een Don Quichotte he Rene