Vormen van alarmering O & V

Auteur Topic: Vormen van alarmering O & V  (gelezen 5887 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 25 november 2009, 08:59:49
vooralsnog is de terugkoppeling op de maandelijkse test vrij hoog, we mogen niet klagen tot nu toe

hehe,
Ik bedoel dan ook niet de terugkoppeling, maar ik vermoed zomaar dat wanneer er eens een daadwerkelijke oproep komt, er van sommige afdelingen (noem geen namen) erg weinig (waarschijnlijk eentje, ondergetekende!) O&V-ers komen opdagen.

Voor zover mij bekend ben ik de enige OV-er van mijn afdeling en ik weet niet eens wie mij zou moeten bellen, cq. de pieper in bezit heeft ;D
vrijwilliger instructeur

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #21 Gepost op: 25 november 2009, 17:45:14
Voor zover mij bekend ben ik de enige OV-er van mijn afdeling en ik weet niet eens wie mij zou moeten bellen, cq. de pieper in bezit heeft ;D

welke afd zit je dan?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #22 Gepost op: 4 december 2009, 16:55:23
De reden van mijn vraag is dat hier in de regio alleen de HOV via P2000 word geallarmeerd.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 7 december 2009, 11:49:22
Wij worden gealarmeerd via de telefoon dmv een telefoonboom.
Het tweede team O&V bij afdeling Almere is nu in opleiding.

petre

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 5 januari 2010, 01:00:06
Ik denk zelf dat telfonisch alarmeren beter is, net zo als nu ingevoerd is!

Zo krijg je een computer aan de telefoon die je vraagt of je naar de eventuele inzet komt ja of nee dmv cijfer die je invoert.

Voorals nog zijn er in onze regio alleen maar oefeningen geweest.
Welk systeem gebruiken jullie daarvoor?

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 5 januari 2010, 14:39:49
Ik heb geen idee, dat is volgens mij van uit LB geregeld.. (zover ik weet)

Ik zit zelf niet in O&V, dit omdat ik binnenkort ga beginnen met sigma opleiding..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Rick918

• Junior gebruiker
  • **
    • Nederlandse Rode Kruis Zaanstreek-Waterland
Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2010, 23:15:06
Wij, O&V Zaanstreek-Waterland, maken gebruik van pagers. De melding die werd aangehaald aan het begin van dit bericht was een proefalarm om te kijken of er tijdens een echt alarm genoeg mensen paraat kunnen staan. Zaanstreek-Waterland heeft tijdens dat proefalarm een mooi gemiddelde gehaald qua paraatheid. Het kan ook zijn dat we een proefalarm krijgen met belopdracht. Dan moeten wij bellen naar een bepaald nummer (GHOR). Er wordt dan gevraagd binnen hoeveel tijd we op de uitgangsstelling kunnen zijn.
Verpleegkundige | SIGMA | NRK Leidinggevend Evenementenhulpverlener | NRK Hoofd Verbindingsdienst Zaanstreek-Waterland