Maa 2004 - Brand tankwagen in tunnel

Auteur Topic: Maa 2004 - Brand tankwagen in tunnel  (gelezen 28978 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 28 maart 2004, 21:20:05
Foto 3

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Rene112

• Gast
Reactie #111 Gepost op: 28 maart 2004, 21:20:40
Foto 4

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #112 Gepost op: 28 maart 2004, 21:25:28
het eerste wat erin mij opkomt is zijn de gevleugelde woorden "hoe sterk is de eenzame fietser tegen de wind in''Maar inderdaad een schuiminzet,al heb ik het idee dat er wel een paar stralen meer ingezet mogen gaan worden :-\

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #113 Gepost op: 28 maart 2004, 21:52:01
Leuke samenvatting van de casus.

Hele mooie foto's

heb je toevallig ook een site waar nog meer foto's op staan?

Hoe is de daadwerkelijke blussing gedaan?

Hoever stond de wagen in de tunnel?

Was de lading ook echt benzine?

hoelang heeft hij gebrand?

zou het een optie zijn om hem gewoon te laten branden en omgeving af te schermen?

wacht weer op een nieuwe casus ::)

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 28 maart 2004, 21:54:33
Rene, mooie casus, zijn er ook vliegvelden of marinebases in de directe omgeving????, denk bij het zien van deze fotos aan het inzetten van crashtenders of zo.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 28 maart 2004, 21:56:33
Die ene straal met die twee kannetjes svm zullen niet voldoende zijn denk ik ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #116 Gepost op: 28 maart 2004, 22:02:59
gezien de grote vuurbelasting,moet de hittestraling enorm zijn.Dus die brandwachten zullen dit niet lang volhouden,ik zou toch de waterkanonnen inzetten.En zo snel mogelijk een schuimblusvoertuig inzetten.De waterkanonnen moeten gaan voorkomen dat er objecten in de directe omgeving vlam vatten,wat niet geheel ondenkbaar is

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #117 Gepost op: 28 maart 2004, 22:42:03
Mooie foto`s maar ik vraag me ondertussen ook af of je zoiets niet kunt laten uitbranden.
Veel te redden is er toch al niet meer van hetgene in de tunnel is.
En die tunnel is nu toch al aan een opknapbeurt toe.
 ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Rene112

• Gast
Reactie #118 Gepost op: 28 maart 2004, 23:30:26
Rene, mooie casus, zijn er ook vliegvelden of marinebases in de directe omgeving????, denk bij het zien van deze fotos aan het inzetten van crashtenders of zo.

In de reacties ben ik crashtenders nog niet zo veel tegengekomen. Laat nou toevallig op 10 kilometer afstand van Noordstad een vliegveld liggen!   ;)

Ik heb nog een paar foto's van de blussing met schuimblusvoertuigen en de uitgebrande tankwagen die maar een klein stukje in de tunnel staat!
Ik doe mijn best om deze zo snel mogelijk te plaatsen.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

vuurbaas

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 29 maart 2004, 01:27:14
8) Ik heb niet alles gelezen maar zoals ik het hier zie is ofwel de wand van de tankwagen bezweken en alles in een tunnel gestroomd, of de tankauto zelf staat in de tunnel ?
In eerste instantie ruim aandacht besteden aan een goede verkenning en opschaling. Ik neem aan dat de wagen 33/1203 vervoerde. Om in een tunnel een succesvolle schuimblussing uit te voeren heb je minimaal een aantal schuimbluscontainers nodig. Schuim op een handstraal verbrand voor het op de vloeistof komt. Kortom de bebouwing afschermen, bewoners LATEN evacueren, CTPI en evt CORT, gebied ruim af LATEN zetten. Metingen in verdergelegen rioleringen uitvoeren ( WVD ) en afvoerkanalen van tunnel laten controleren. Dus iets in de geest van zeer grote brand, 1 peloton voor bescherming gebouwen, grootwatergebeuren voor voeding schuimbluscontainers. Dan ofwel een massale schuimblussing, maar eigenlijk vrees ik dat het gecontroleerd moet uitbranden. Groeten.