Na het zien van dit plaatje valt mij het meest op dat er twee aparte rookpluimen zichtbaar zijn. De melding gaf aan zware rookontwikkeling op het plein zelf, maar dit lijkt er meer op dat de rook langs beide zijden van het tunneltje omhoog komt.
In ieder geval zou ik wanneer ik dit tijdens het aanrijden zie opschalen naar grote brand wat neerkomt op
- 3x TS
- Dompelpompunit
- HV2
- OVD+ROGS
- VC
- Adembeschermingscontainer
- Commandobak
- Verzorgingscontainer
- Ambulance (t.p. stand-by)
Daarnaast was de schuimblusunit al onderweg en hiervoor zou ik in ieder geval nog een voorraad schuim voor uit laten rukken zodat we zeker zijn van voldoende slagkracht indien noodzakelijk. Een tweede dompelpompunit zodat aan beide zijden van de tunnel voldoende water (open water??) kan worden voorzien.
Verder zou ik vanaf twee kanten aan laten rijden en op kaart een tweetal opstelplaatsen/uitgangsstellingen gaan zoeken voor het overige materiaal.
Een constructeur van de gemeentelijke bouwafdeling zou iets kunnen betekenen met betrekking tot de weerstand op bezwijken van de tunnel dus roep die ook maar alvast.
Gezien de zware rookontwikkeling zou ik ook de WVD-ploeg alvast oproepen, maar de daadwerkelijke inzet zal denk ik de ROGS later beslissen??