GRIP 2 Zeer grote brand Dr. K. Schilderschool - Oegstgeest 1-10-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Dr. K. Schilderschool - Oegstgeest 1-10-2009  (gelezen 6856 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #20 Gepost op: 1 oktober 2009, 19:29:46
"Tijdens het bluswerk werd vanuit de omstanders een bierfles naar de politie- en brandweermensen gegooid"


 >:( Sjongejonge zeg, het zal weer eens niet zo zijn...  >:(

Zou het helpen als de politie zulke lieden gewoon even lekker een half uurtje aan bijv. een lantaarnpaal vastzet om even "af te koelen"   :-X
Hmm nou ja laat ook maar... ik heb al niets gezegd


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2009, 19:32:30
"Tijdens het bluswerk werd vanuit de omstanders een bierfles naar de politie- en brandweermensen gegooid"


 >:( Sjongejonge zeg, het zal weer eens niet zo zijn...  >:(

Zou het helpen als de politie zulke lieden gewoon even lekker een half uurtje aan bijv. een lantaarnpaal vastzet om even "af te koelen"   :-X
Hmm nou ja laat ook maar... ik heb al niets gezegd

Een half uur is te kort. 2-3 uur is beter en dan rotte eieren en tomaten uitdelen aan de rest van de toeschouwers.
Alhoewel ik besef dat daar ook een risico aan verbonden is (namelijk dat de eieren en tomaten naar de verkeerde personen gegooid worden)...


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #22 Gepost op: 1 oktober 2009, 20:15:10
Wat een stelletje aso's !! Je zal ze toch... schieten... Niet verstandig deze tijd, maar toch.

Mensen die zich zo opstellen en de hulpdiensten op deze manier dwarszitten, moeten gelijk worden aangehouden wegens verstoring van de openbare orde.
Behalve dat punt zou ik ze bovendien bekeuren wegens milieuvervuiling, verdenken van poging tot het toebrengen van lichamelijk letsel en het liefst laat ik ze ook nog even tegen me schelden en tieren.

Hard optreden tegen dit soort tuig. Hoewel dat ook weer averechts kan werken, vanwege het hoge meeloopgehalte


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 1 oktober 2009, 23:15:35
&feature=player_embedded


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2009, 14:13:20
'Brand Oegstgeest waarschijnlijk aangestoken'
vandaag 08:39

OEGSTGEEST - De brand die donderdagavond in Oegstgeest een school aan De Voscuyl in de as legde, is vermoedelijk aangestoken. Dat zegt burgemeester Els Timmers. Bij de brand kwam asbest vrij.

Volgens Timmers zijn er namen bekend van mogelijke daders, maar zijn zij nog niet opgepakt. Of er een verband is met de reeks autobranden in het dorp de laatste maanden sluit de burgemeester niet uit, maar het kan volgens haar evengoed een kwajongensstreek zijn. Het onderzoek heeft de hoogste prioriteit.

De asbest die bij de brand in de directe omgeving is neergedaald, is nog niet opgeruimd. Het is ook niet duidelijk of de asbest op huizen terecht is gekomen, omdat het te donker was om dat te zien. Timmers adviseert mensen daarom om vrijdag niet in hun tuin te gaan werken.

Evacuatie

In totaal moesten 500 huishoudens donderdagavond ramen en deuren gesloten houden. Tien tot vijftien huishoudens zijn geëvacueerd. Zij konden rond acht en negen uur hun huizen weer in en hebben de nacht gewoon thuis doorgebracht.

Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099

Voor de autobranden zie dit topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,32159.0.html


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2009, 14:16:41


Bron en meer info: R.Nagtegaal http://www.leiden112nieuws.web-log.nl/


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #26 Gepost op: 3 oktober 2009, 01:14:43

bartjskie


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #27 Gepost op: 3 oktober 2009, 21:15:44
Net eindelijk tijd gehad om mijn beelden te monteren.

Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 26 november 2009, 16:48:19
Oegstgeest - Vier verdachten brand school aangehouden

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/091126schooloegstgeest.asp

Oegstgeest, 26-11-2009 • De politie heeft in de week van 16 november drie jongens van dertien jaar en een jongen van veertien jaar uit Oegstgeest aangehouden op verdenking van het stichten van brand in de Schildersschool aan de Voskuyl op donderdag 1 oktober.

De vier jongens zijn door getuigen op de dag van de brand in de buurt van de school gezien. Na onderzoek van de politie zijn de vier aangehouden en verhoord. De officier van justitie zal een beslissing nemen over hun verdere vervolging.
Samen sterk in de hulpverlening!