C2000 is in het buitenland wel een prima systeem.
Het probleem zit hem gewoon in de opbouw van het netwerk en de extra beveiliging in NL....
Het is helaas voor een buitenlandse partner bijna onmogelijk om Tetra te kunnen/mogen leveren, omdat je door een heel traject van VTSPN heen moet.
Ik ben in ieder geval blij dat RWS eindelijk mee mag doen, nu hopen dat de weginspecteurs ook mee mogen doen.
Wellicht een tip, weet niet of het al zo is. GSM communicatie, zorg voor een priority abonnement voor de bereikbaarheid. Dan verklein je in ieder geval de kans dat je gsm verbinding wegvalt bij een groot incident. Ik weet niet of RWS dit al heeft. In mijn tijd bij de rampenbestrijding had zelfs onze organisatie het nog niet op alle telefoons.
Ik zie RWS, zeker bij rampen in havengebied, of op snelwegen als een partner in de rampenbestrijding. Op operationeel vlak via incident management, dan verwacht ik eigenlijk ook dat ze toegang krijgen tot de middelen die men nodig heeft om op strategisch en tactisch niveau (COPI etc) informatie uit te wisselen.