Bij ons bijna hetzelfde, alleen doet de 7 niets, 8 is gespreksaanvraag, 9 is spoedaanvraag en 0 doet ook niets.
De eerder door mij genoemde statussen zijn de statussen in het MDT. Op de porto hebben we dan nog de 2 voor de ALA-brug, een knopje onder de spreeksleutel voor (terugkeer naar) het eigen kanaal met de MKA en de 8 en 9 zoals Bart ze beschreef.
Het ligt er maar net aan hoe je de randapparatuur programmeert. In de regio Kennemerland zijn we nu een aantal test portofoons aan het maken voor de BRW en AMBU met wel hun eigen fleetmap, maar waarbij de verschillende RMG-, LMG-, inmeld- en bijstandsgespreksgroepen paralel in de fleetmap staan. Zodat de gebruiker, ongeacht de discipline altijd dezelfde VKC kan gebruiken voor multidisciplinaire of buitenregionale communicatie.
Daarnaast kijken we naar het gemak voor de gebruiker. Zo zal er een differentiatie komen tussen lang en kort indrukken van het keypad. Gevolg is dus dat
- lang indrukken je naar andere voorgeprogrammeerde gespreksgroepen gaat
- 1 = AKE-INCI-01
- 2 = AKE-INCI-02
- 3 = AKE-INCI-03
- 8 = SKE-RMG-08 koppeling met BRW - AMBU
- 9 = SKE-RMG-09 koppeling met POL- AMBU
- 0 = schakeling tussen DMO en TMO
- kort indrukken met * naar ander gespreksgroepen in de fleetmap
- kort indrukken met # verzenden van een status
- de zwarte en groene knop boven en onder de spreeksleutel is 8 => spraakaanvraag en 9 => urgente spraakaanvraag
Maar elke regio kan dat op z'n eigen manier programmeren. En de ALA-BRUG zal er bij ons voorlopig niet inkomen, omdat men de LKF wel kan schrijven, maar dan moet er nog steeds met de eigen CPA contact op worden genomen en er vanaf daar een rit in je MDT gezet moet worden, terwijl het GMS op die CPA nooit die locatie heeft van de andere regio. En er is nog steeds geen uitspraak over het inschieten van incidenten door andere CPA's bij voertuigen rijden in de ALA-BRUG, dus . . . . .
RR
(er valt nog heel veel te verbeteren, begin met de . . .)