Rotterdamse twitterende buurtagenten krijgen positieve reacties bij Twitterevaluatie 11-01-2011Dinsdagavond 11 januari was er een grote twitterevaluatie gehouden in Pier 80 op de Rözener Manzstraat 80 te Rotterdam – West omdat de buurtagenten graag
live in contact wilden komen met hun volgers.
De volgers van de buurtagenten bestaan naast actieve bewoners ook uit o.a. ondernemers uit de wijk en mensen die er werken maar ook is er belangstelling
vanuit de Rotterdamse politiek voor dit fenomeen waar men nu 8 maanden mee bezig is.
De opkomst was groot te noemen met zo’n 75 belangstellende en dat waren nog lang niet alle mensen want door de grote opkomst
hebben zij ook helaas vele mensen teleur moeten stellen.
Even wat cijfers tot nu toe wat volgers betreft van de 5 buurtagenten die mee doen aan deze pilot.Buurtagent Wout Videler van Hellevoetsluis heeft 289 volgers
Buurtagent Hans Hoekman van Nieuwe Westen heeft 383 volgers
Buurtagent Arnoud Grootenboer van Bospolder en Tussendijk heeft 708 volgers
Buurtagent Wilco Berenschot van Tussendijk – Oost heeft 784 volgers
Buurtagent Manoe Harammotahar van Oude Noorden heeft 252 volgers
Deze 5 toppers van buurtagenten zijn dus al goed voor 2416 volgers in een kleine 8 maanden.En dan heb ik de districtsaccounts van Rotterdam - Rijnmond nog niet eens meegeteld.
Want dan komen er nog 6355 volgers bij. Kortom de regio op zich heeft aardig wat volgers.
Enquête:Voorafgaand aan de avond heeft men ook een enquêteformulier online gezet die de volgers konden invullen via
www.prrtwitter.nl en aan het begin van de twitterevaluatie
was deze al ruim 90 maal ingevuld en de teller staat inmiddels al op 105.
De voorlopige tussenstand van deze enquête kan je vinden op
http://bit.ly/ea0cMn En deze cijfers zullen zeker nog oplopen als meer volgers de enquête gaan invullen.
Wat punten die nu al opvallen in de enquête zijn:98% vind dat de buurtagenten zeker moeten door gaan met twitteren.
Verder valt op dat de twitterende buurtagent een 8 scoort voor zijn tweets.
En het cijfer wat men de buurtagent geeft voor zijn werk ook een 8 scoort.
Op de vraag:Wat voegt de Twitterende buurtagent voor uw toe aan uw veiligheidsbeleving?
Zijn de reacties ook positief zoals:
Geeft me inzicht dat de buurtagent echt persoonlijk betrokken is bij mijn buurt / Maakt de wijk veiliger /
Ik krijg nu een veel beter idee van waar wijkagenten allemaal mee bezig zijn.
Op de vraag:Wat mist u nog in de tweets van de buurtagenten ?
De tweets van mijn eigen buurtagent / Nog te weinig op twitter / meer foto’s en filmpjes.
Kortom het leeft onder de volgers en nu is het afwachten wanneer men het verder gaat uitrollen onder de resterende buurtagenten want men staat in de rij om er aan te beginnen.
Dus de collega’s zijn enthousiast maar moeten nog even wachten maar dat het gaat komen is zo goed als zeker.
Mocht je ook 1 van de buurtagenten volgen en je mening willen geven vul dan het formulier in door te klikken op
www.prrtwitter.nl