Nee hoor, hij geeft aan dat hij de parade een smerige vertoning vind. Niets mis mee in mijn ogen. Vind het zelf ook geen gezicht en onnodig om daar wat in je blote reet verkleed als vrouw op een boot te staan. Waarom is dat nodig dan in jouw ogen? Als jij over straat loopt en je wordt lastig gevallen door een of ander stuk tuig wat jou om jouw geaardheid aanvalt, ben ik de eerste die naast jou staat om je te helpen! Denk je nou echt dat mensen die homofoob zijn overtuigd worden door dit soort circusatractie's?
Hij geeft niet aan dat hij de parade een smerige vertoning vindt, hij schrijft dat hij de Gay Pride smerige vertoning vindt. De Canal parade is daar maar een onderdeel van.
Wat hij dus smerig vindt is onder andere het vieren van vrijheid door LGBT'ers en het uitten van solidariteit aan LGBT'ers in het buitenland.
En waarom het nodig is, ten eerste is het voor mij een ontzettend leuk feest
Daarnaast is het (helaas) nog steeds nodig om aandacht te vragen voor allerlei onderwerpen rondom LGBT'ers. Zoals tolerantie maar er waren bijvoorbeeld ook boten ter promotie van eicel donatie en GGD die aandacht vraagt voor veilige sex. Wel erg simpel om dan alleen maar te hebben over die man in blote reet. En dat je het een circusattractie noemt geeft al helemaal aan dat je geen idee hebt van de achterliggende gedachte bij de Pride en parade.
De poltie geeft trouwens zelf aan mee te varen om zo aan te geven dat het voor iedereen veilig is om aangifte te doen, ook voor mannen die in elkaar worden geslagen op een anonieme homo ontmoetingsplek (waar de meeste bezoekers over het algemeen niet eens homo zijn maar meer 'heteromannen' met blijkbaar ook andere behoeftes). En de politie wil zo ook aangeven dat het veilige werkplek is voor LGBT'ers. Zal bij deze mensen echt vertrouwen geven dat zo'n Remco daar dus ook werkt, ook leuk voor zijn collega's die LGBT'er zijn trouwens.
Ik ben erg benieuwd wat het gesprek maandag oplevert met Remco