beste Forumleden,
zoals jullie wel weten is Facebook helemaal hip. Iedereen heeft tegen woordig Facebook, zelfs mijn oma.
Nu is het ook zo dat o.a. Politie NOG, en onze plaatselijke wijkagenten (gezamelijk facebook account), op facebook actief zijn.
Nu zet de politie daar nog wel eens regelmatig berichten op met hun activiteiten en bijzonderheden. Persoonlijk vind ik dit helemaal super gezien ik meer inzicht krijg in de dagelijkse gang van zaken binnen de politie. Bijvoorbeeld als een van de plaatselijke wijkagenten bij een buurtvoorlichting is geweest, of er een onderzoek is in een bepaalde wijk na een serie inbraken.
nu merk ik helaas ook steeds meer dat mensen uit mijn omgeving de politie "ter verantwoording roepen".... maar helaas op een demate "agressieve" toon dat ik mij er zelfs kwaad over kan maken. Tuurlijk mag je de politie ter verantwoording roepen, maar ik vind wel dat, na een duidelijk en acceptabel antwoord je het daarbij moet laten. Heb je anders nog vragen, meld je dan persoonlijk even bij de politie, en maak het niet openbaar......
maargoed tot zo ver mijn mening.....
dit was de situatie vanmiddag op Facebook:
Mevrouw 1: rijd Ik vandaag ulft in rijd er een politie agent achter ons komt ineens ons in halen en rijd harder dan 50 naar het politie bureau. mag dat?
daarop volgende discussie met antwoorden van wijkagent (sommige stukken verwijdert)
mevrouw 2: Maar ben je dan niet verplicht om sirene/zwaailicht te hebben?
Wijkagenten Oude IJsselstreek: zwaailicht en sirene roept enorm veel stress op bij de mede weggebruikers, soms is het handig om deze niet te gebruiken maar dat verschilt per situatie/incident.
Mevrouw 1: nou vind het geen goede reden om zo snel te rijden om op het politie bureau te gaan .. politie moet dan gewoon sirene en/of zwaailicht te gebruiken ..
Moeder van mw 1: Dit vind ik jammer dat de politie dan zonder toeters en bellen wel de snelheid mag overschrijden....vind ik geen goed voorbeeld helaas
meneer 1: Was zeker 5 voor 12 de boterhammetjes stonden klaar......
Moeder mevrouw 1 Nee was voor 6 uur de aardappels werden koud! !
Wijkagenten Oude IJsselstreek Jammer, de laatste twee opmerkingen.
mevrouw 1: ja maar zo is het wel .. een politie man/vrouw hoort het goede voorbeeld te geven.. ik vond het raar dat diegene zo hard reed ( denk 70 ofzo) waar je 50 mag en dan ook nog eens doodleuk naar het politie bureau rijden .. sorry dat ik het zeg.. maar of de politie nog je beste vriend is ... ( ja dat moet je zelf maar invullen)
Ik ben wel heel erg benieuwd of jullie (agenten) dit zo ook via social media meemaken, en wat jullie hier aan doen?
En hebben jullie tips voor mij.... Mij hierin afzijdighouden gezien mij dit kwaad maakt, of juist de agent bijstaan in de discussie die er ontstond?
alvast bedankt
groetjes Broeder1986