Kustwacht 'eigen' materieel

Auteur Topic: Kustwacht 'eigen' materieel  (gelezen 11087 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 26 november 2009, 17:08:11
Zoals bekend is het gros van het materieel dat 'deelneemt' aan de Kustwacht eigendom van diverse ministeries (of rijksdiensten, welke vallen onder die ministeries).

Zoals:
Rijkswaterstaat (VenW)
Algemene Inspectiedienst (LNV)
Douane (Fin)
enz.

Nou was ik getriggerd door deze opmerking:
hij gaat op termijn wel ge-restyled worden.

Zoals de kleuren van de Barend Biesheuvel. Zie http://visserijscheveningen.punt.nl/upload/Barend_Biesheuvel_3.jpg

Zo zullen op termijn alle kuwa vaartuigen eruit gaan zien.

Betekent dat ook dat in de toekomst (een deel van) het materieel van de Kustwacht zelf gaat worden?
En dat deze vaartuigen dan ook 'multidisciplinair' inzetbaar zijn?
(dus de Zeearend en de Visarend niet alleen voor Douane en de B.Biesheuvel niet alleen voor AID, om wat voorbeelden te noemen)

En hoe zit dat bijvoorbeeld met de twee Dornier 228 vliegtuigen? Zijn die al van de Kustwacht zelf?


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1 Gepost op: 26 november 2009, 17:49:17
Betekent dat ook dat in de toekomst (een deel van) het materieel van de Kustwacht zelf gaat worden?
Nee. Veel/Alle vaartuigen zullen worden onder gebracht in de Rijksrederij die ze
beschikbaar stelt aan de Kustwacht.

En dat deze vaartuigen dan ook 'multidisciplinair' inzetbaar zijn?
(dus de Zeearend en de Visarend niet alleen voor Douane en de B.Biesheuvel niet alleen voor AID, om wat voorbeelden te noemen)
Dat klopt. Het idee is om de schepen in Kustwacht kleuren te schilderen en dan
de verschillende diensten er gelijktijdig gebruik van te laten maken. Zo zal een
vissersschip niet drie keer gecontroleerd worden door één dienst, maar één keer
door drie diensten.
Overigens zullen een aantal diensten (o.a. politie) altijd eigen vaartuigen houden.

En hoe zit dat bijvoorbeeld met de twee Dornier 228 vliegtuigen? Zijn die al van de Kustwacht zelf?
Geen flauw idee.


DistrictZuid

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 26 november 2009, 17:53:21
En hoe zit dat bijvoorbeeld met de twee Dornier 228 vliegtuigen? Zijn die al van de Kustwacht zelf?

De twee Kustwachtvliegtuigen worden door het ministerie van Defensie (Koninklijke Luchtmacht) beheerd. Het onderhoud wordt gedaan door Jet Support. De vliegers zijn van de Koninklijke Marine en de Koninklijke Luchtmacht en de waarnemers zijn van de diverse ministeries. Deze vliegtuigen, van het type Dornier 228-212, bv. PH-CGN en PH-CGC, zijn uitgerust met navigatie-, communicatie-, opsporings-, foto- en videoapparatuur.

http://www.kustwacht.nl/nl/vliegend.html


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2009, 18:04:47
De twee Kustwachtvliegtuigen worden door het ministerie van Defensie (Koninklijke Luchtmacht) beheerd. Het onderhoud wordt gedaan door Jet Support. De vliegers zijn van de Koninklijke Marine en de Koninklijke Luchtmacht en de waarnemers zijn van de diverse ministeries. Deze vliegtuigen, van het type Dornier 228-212, bv. PH-CGN en PH-CGC, zijn uitgerust met navigatie-, communicatie-, opsporings-, foto- en videoapparatuur.

http://www.kustwacht.nl/nl/vliegend.html
Maar dat zegt nog niet wie de eigenaar is van de kisten ;)

De gehele kustwachtorganisatie wordt overigens beheerd door defensie:

Citaat van: www.kustwacht.nl
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is het coördinerend ministerie en het ministerie van Defensie is de beheerder van de Kustwacht. De dagelijkse operationele leiding berust bij de Directeur Kustwacht. De Raad voor de Kustwacht is verantwoordelijk voor de Kustwacht. In de Raad voor de Kustwacht zijn de deelnemende ministeries op directeur-generaal niveau vertegenwoordigd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 349
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #4 Gepost op: 26 november 2009, 18:29:37
Registratie    PH-CGC
 Registratienummer    7144
 Naam Houder    Commandant der Luchtstrijdkrachten
 Adres    Luchtmachtplein 1
 Postcode    4822 ZB
 Woonplaats    BREDA
 Type Luchtvaartuig    Dornier 228-212
 Type Motoren    2 TPE331-10GT
 Serienummer    8183
 Bouwjaar    1990
 MTOM    6400
 Luchtwaardigheids categorie code    CS-23C
 Bewijs van inschrijving geldig tot   
 Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot    01-01-2010
 Rol Houder    Holder
 Categorie luchtvaartuig    Prop-driven (Turbine)

Registratie    PH-CGN
 Registratienummer    7126
 Naam Houder    Commandant der Luchtstrijdkrachten
 Adres    Luchtmachtplein 1
 Postcode    4822 ZB
 Woonplaats    BREDA
 Type Luchtvaartuig    Dornier 228-212
 Type Motoren    2 TPE331-10GT
 Serienummer    8181
 Bouwjaar    1990
 MTOM    6400
 Luchtwaardigheids categorie code    CS-23C
 Bewijs van inschrijving geldig tot   
 Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot    21-11-2009
 Rol Houder    Holder
 Categorie luchtvaartuig    Prop-driven (Turbine)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #5 Gepost op: 26 november 2009, 18:43:05
Maar dat zegt nog niet wie de eigenaar is van de kisten ;)

Als student Integrale Veiligheidskunde zou je toch moeten weten hoe je aan deze
informatie kan komen ;-)
Bel eens met de Kustwacht of één van de ministeries. Goede kans dat je gewoon
antwoord krijgt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 26 november 2009, 18:53:13
Als student Integrale Veiligheidskunde zou je toch moeten weten hoe je aan deze
informatie kan komen ;-)
Bel eens met de Kustwacht of één van de ministeries. Goede kans dat je gewoon
antwoord krijgt.

Er zijn vele wegen Ko ;)
Je kan je vraag natuurlijk altijd stellen aan de betreffende dienst of een ministerie, maar dan zou de inhoud van het forum wel beperkt worden op den duur.

Ik verwacht over dit onderwerp eigenlijk wel een artikeltje van jouw in Incident ;D :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #7 Gepost op: 26 november 2009, 19:29:39
Er zijn vele wegen Ko ;)
Je kan je vraag natuurlijk altijd stellen aan de betreffende dienst of een ministerie, maar dan zou de inhoud van het forum wel beperkt worden op den duur.
Mijn achterliggende gedachte is dat ik al eens een student (ander vakgroep)
heb zien struikelen omdat ze alles klakkeloos van internet overnam. Ze werd
uit de opleiding gegooid. En dat gun ik niemand.


Ik verwacht over dit onderwerp eigenlijk wel een artikeltje van jouw in Incident ;D :P
Dit forum is onderdeel van mijn informatievoorziening maar ik laat met niet
sturen door individuele forumleden, zelfs niet als ze Maarten heten ;-) ;-)
Het had er overigens bijna in gestaan maar viel te ver buiten het onderwerp
van het Waterrand-artikel :-( Wat de toekomst brengt weet ik ook niet.

[gedachtenspinsel]
Misschien volgend jaar eens een artikel over de studie Integrale Veiligheidskunde.
Wat is het voor een studie en wat kan je als je klaar bent?
Jij en Niels! als lijdend, pardon, leidend onderwerp?

Dat regelen we dan wel via PM.
[/gedachtenspinsel]


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 26 november 2009, 19:45:16
Registratie    PH-CGN
 Registratienummer    7126
 Naam Houder    Commandant der Luchtstrijdkrachten
 Adres    Luchtmachtplein 1
 Postcode    4822 ZB
 Woonplaats    BREDA
 Type Luchtvaartuig    Dornier 228-212
 Type Motoren    2 TPE331-10GT
 Serienummer    8181
 Bouwjaar    1990
 MTOM    6400
 Luchtwaardigheids categorie code    CS-23C
 Bewijs van inschrijving geldig tot   
Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot    21-11-2009
 Rol Houder    Holder
 Categorie luchtvaartuig    Prop-driven (Turbine)


Heeft niets met dit topic te maken, is echter wel opmerkelijk te noemen.... ::)


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #9 Gepost op: 27 november 2009, 00:21:24
Hoe recent is die data?