Afhankelijkheid van electriciteit

Auteur Topic: Afhankelijkheid van electriciteit  (gelezen 9909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2009, 22:39:40
Waarmee?

De transportmiddelen zullen uit niet getroffen gebieden moeten komen, a.i jouw casus dus van buiten Europa. De mensen zul je zelf uit het gebied moeten halen op basis van eigen waarneming. Men kan namelijk geen gebruik maken van communicatieapparatuur.

En dan nog de vraag: wie?

Het is absoluut onmogelijk om iedereen te evacueren. Wie er achter blijft kan geen gebruik maken van alles waar een stroomkabel aan zit. Dit scenario zou direkt leiden tot massale exodussen uit verstedelijkte gebieden naar het platteland op zoek naar voedsel. Miljoenen zullen sterven binnen een week wegens een tekort aan schoon drinkwater.

Alleen de sterkste zullen overleven.

Fijn topic, zo op een relaxte zaterdag avond... of wat?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2009, 22:55:23
Dus de massa verplaatsing met motorvoer/vaartuig is uitgesloten. Blijft nog het vervoermiddel van de hongerwinter over... De fiets en de benenwagen. Met de fiets kan je een heel eind komen binnen een week. Schoon drinkwater kan je maken door het water te koken. Wie heeft er geen camping spullen in de berging staan?

Blijft nog over, hoe weet je welke kant je op moet gaan? Naar een dorpje in Rusland? Richting Afrika? Naar familie op het platteland?

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2009, 23:02:23
Niet.

Je kunt niet effe beffen om te vragen waar je moet wezen. Op goed geluk gaan wandelen is het enigste wat overblijft.

1 mazzel hebben we wel als dit s'nachts gebeurd: ons wegennnet wordt een heel mooi groot fietspad.  ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 28 november 2009, 23:21:45
Ik denk dat je redelijk snel je plan moet maken in een groot deel van NL want de gemalen zullen ook niet meer draaien.... Langzaam zal het waterpeil in de delen onder de zeespiegel gaan stijgen....

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 28 november 2009, 23:33:44
En waar belanden we dan? Ieder voor zich....pakken wat je pakken kan...en je eigen gezin gaat voor! Whatever it takes...of niet?

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2009, 23:41:12
Dat zeg ik... leuk topic voor de zaterdagavond. Dat noodpakket lijkt dan wel heel mager, vinden jullie ook niet?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 28 november 2009, 23:49:31
Dag 21: Alle voorraad raakt op, al het blikvoer is reeds versnaperd...
Dag 22: Je had nog wat beschimmelde aardappelen, je laat het je smaken
Dag 23: Dat gras smaakt eigenlijk best prima...als je honger hebt...
Dag 24: Maar...die buurman van 4 huizen verder...die heeft toch kippen lopen...?
Dag 25: Je gaat naar de kippenbuurman...maar wat schetst je verbazing? Buurman 1, 2 en 3 scharrelen ook rond de tuin van de ''kippenbuurman''....
Buurman 1 draagt zichtbaar een vuurwapen...
Shit....je dochtertje huilt thuis van de honger, je vrouw is verzwakt....wat moet ik nu? ''Ik moet die kippen!'' Whatever it takes.....anders gaat mijn gezin eraan...ik moet nu echt wat doen!!.

Gelukkig heb ik op zolder ook een wapen.....

Wat doet een man in dit geval?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 28 november 2009, 23:53:56
Dat zeg ik... leuk topic voor de zaterdagavond. Dat noodpakket lijkt dan wel heel mager, vinden jullie ook niet?

Minimaal en fiets voor elk familielid  ;D En een campingpakket voor onderweg... ;)

Dag 21: Alle voorraad raakt op, al het blikvoer is reeds versnaperd...
Dag 22: Je had nog wat beschimmelde aardappelen, je laat het je smaken
Dag 23: Dat gras smaakt eigenlijk best prima...als je honger hebt...
Dag 24: Maar...die buurman van 4 huizen verder...die heeft toch kippen lopen...?
Dag 25: Je gaat naar de kippenbuurman...maar wat schetst je verbazing? Buurman 1, 2 en 3 scharrelen ook rond de tuin van de ''kippenbuurman''....
Buurman 1 draagt zichtbaar een vuurwapen...
Shit....je dochtertje huilt thuis van de honger, je vrouw is verzwakt....wat moet ik nu? ''Ik moet die kippen!'' Whatever it takes.....anders gaat mijn gezin eraan...ik moet nu echt wat doen!!.

Gelukkig heb ik op zolder ook een wapen.....

Wat doet een man in dit geval?

Binnen een week ben ik weg uit de mensenmassa ;) Je moet niet wachten tot je verzwakt bent...   :)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 29 november 2009, 00:05:29

Binnen een week ben ik weg uit de mensenmassa ;) Je moet niet wachten tot je verzwakt bent...   :)

Maar...dat moment komt ineens! De eerste dagen van een ramp vertrouw je op de overheid....''er komen vast oplossingen!''
Na 3 dagen denk je: Shit....m'n voorraad raakt op....waar blijft die overheid??

Na 6 dagen denk je: Ik ga eens kijken bij de supermarkt, al is ie gesloten....de rest van de straat is het met je eens, er moet nu eindelijk eens wat gebeuren!

Ik bedoel...: hoe weet je wanneer je weg moet? Wanneer zegt je brein: we moeten weg hier? Je verliest kostbare dagen door te vertrouwen op de overheid...Want zeg eerlijk: hoe lang kan een ramp duren? Na een week afgesloten te zijn van de buitenwereld, zal de overheid toch wel maatregelen hebben genomen?   ::)

Deze tijd, ben je dus kwijt. Want je maakt mij niet wijs dat jij na 2 dagen zegt: ik pak m'n spullen, want dit zou wel eens lang kunnen gaan duren...

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 29 november 2009, 00:10:49
Dankzij dit topic niet  ;) ;D