Salarissen van de politietop

Auteur Topic: Salarissen van de politietop  (gelezen 24749 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 2 december 2009, 09:22:05
Politiebaas als koning rondgereden
 door John van den Heuvel en Bert Huisjes
APELDOORN -  Opnieuw is een politiebaas in opspraak geraakt om een buitensporige beloning en onkostenvergoeding

Het hoofd van de Politie Academie, oud-generaal Ad van Baal, blijkt de laatste 2,5 jaar wel heel excessief gebruik te maken van zijn dienstauto met chauffeur. Politietopman Van Baal woont in Alphen aan den Rijn, werkt in Apeldoorn en laat zich heen en weer rijden door een chauffeur die in Drachten woont: 680 kilometer iedere dag. Binnen de politie heerst grote weerstand tegen de praktijk van 'politiebonzen die zich als zonnekoningen' laten rondrijden.

De kosten van limousine en chauffeur komen voor rekening van de Politie Academie. Ook komt het geregeld voor dat zijn chauffeur in een hotel overnacht op kosten van de opleidingschool voor jonge politieofficieren.

De PvdA wil hierover vandaag onmiddellijk opheldering van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), stellen de Kamerleden Ton Heerts en Attje Kuiken: "Dit is te gek voor woorden." De benoeming van de oud-generaal was al omstreden door zijn salaris, dat ver boven de Balkenende-norm uitkomt

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5466479/__Politiebaas_als_koning_rondgereden__.html?p=1,1

Lettertyp van 18 even aangepast naar 12. Heb nog geen bril nodig.
Mod. Jerommeke

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #21 Gepost op: 2 december 2009, 11:56:08
Ik zeg... Journalisten... trek open die beerput....en haal eruit wat er in zit...

Misschien versnelt dat het samenvoegen van de diverse regio's en kan dat leiden tot diverse kostenbesparingen.... eruit met al die managementlagen, eruit met al die zonnekoningen... integere, niet zelf verrijkende korpschefs... die het werk doen om dezelfde reden dat ik me werk doe... omdat ik trots mijn vak ben...niet omdat we er goed betaald voor krijgen... toen je voor de politie koos wist je dat je in het bedrijfsleven meer zou verdienen met dezelfde opleiding....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 2 december 2009, 12:08:22
Ik zeg... Journalisten... trek open die beerput....en haal eruit wat er in zit...

Misschien versnelt dat het samenvoegen van de diverse regio's en kan dat leiden tot diverse kostenbesparingen.... eruit met al die managementlagen, eruit met al die zonnekoningen... integere, niet zelf verrijkende korpschefs... die het werk doen om dezelfde reden dat ik me werk doe... omdat ik trots mijn vak ben...niet omdat we er goed betaald voor krijgen... toen je voor de politie koos wist je dat je in het bedrijfsleven meer zou verdienen met dezelfde opleiding....

Je verwoord het weer heerlijk!!!  :D Amen...
*pinkt klein traantje weg*

;)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 2 december 2009, 18:12:00
Creditcardlimiet voor politietop

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=104261
2 december 2009 - 15:15

HAARLEM De politietop van Kennemerland mag van burgemeester Bernt Schneiders van Haarlem niet langer gebruikmaken van een creditcard zonder limiet. Daarvoor in de plaats komt een vaste maandelijkse onkostenvergoeding. Dat heeft de burgemeester, tevens korpsbeheerder, woensdag gezegd.

De politietop van Kennemerland zit in de middenmoot volgens het onderzoek van RTL naar onkostendeclaraties van hoge politiemensen. Toch wil burgemeester Schneiders af van het ongelimiteerd afrekenen met de creditcard. Mensen uit de politietop die meer onkosten maken, moeten dit straks zelf gaan betalen.

Limiet aan representatieve uitgaven
Schneiders vindt het belangrijk dat er een limiet komt aan de representatieve uitgaven van de korpsleiding. "Nu is het ongelimiteerd. Dat wordt niet altijd op een goede manier ingevuld.'' De burgemeester wil het hele pakket vaststellen als de nieuwe korpschef van Kennemerland er is. Dat zal volgens hem "zeer spoedig'' zijn.

Duur etentje
De burgemeester zet vraagtekens bij een aantal declaraties van voormalig hoofdcommissaris Bob Visser van Kennemerland. Drie leden van de korpsleiding aten samen met hun partners bij een restaurant in Zaandam voor een bedrag van bijna 600 euro. Doel was teambuilding en reflectie, maar volgens burgemeester Schneiders is dit geen goede reden voor zo'n peperduur diner.
Samen sterk in de hulpverlening!

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 2 december 2009, 19:37:46
Joh, dit speelt al jaren....

En bij iedere overheidsinstantie is het hetzelfde liedje....geef iemand 1 vinger en ze nemen de hele klauw. Ook in het bedrijfsleven, overigens...
Zo zitten mensen in elkaar...

Zodra je iemand een vrijbrief geeft om te declareren wat diegene wil, zolang het maar te linken valt aan het werk, dan gaan de mensen ''los''!

Totdat iemand vragen gaat stellen...dan wordt de boel weer even ''strak getrokken''....en een aantal jaren later ben je weer terug bij af!  :D

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 2 december 2009, 20:12:41
Deze afspraken zijn allemaal gemaakt op het moment dat de heren en dames werden aangesteld. Dus met mede weten van de korpsbeheerders en de min en dan met droge tranen proberen te verkopen ïk wist het niet". Was zeker weer art 8

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 2 december 2009, 21:16:27
Hoe kan je nu onkosten maken, in een jaar, wat voor de sommige mensen in de buurt komt van een half of heel jaar jaar salaris? ?? :-X

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34538.10.html

wo 02 dec 2009, 17:50  | 270 reacties | lees voor
Korpschef wil onjuiste declaraties terugbetalen

Eindhoven -  Leon Kuijs, korpschef van de politie Brabant Zuid-Oost, heeft gezegd eventueel onjuist gedeclareerde onkosten terug te gaan betalen.

Rob van Gijzel, burgemeester van Eindhoven en korpsbeheerder, liet dat weten aan Omroep Brabant.

De korpschef ontvangt bijna 9000 euro aan vaste representatiekosten, maar declareerde voor nog eens 3887 euro aan onder meer stomerijkosten en de huur van een smoking.

De financiële commissie van het Regionaal College in Zuidoost-Brabant gaat de declaraties beoordelen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 3 december 2009, 21:08:47
Ter Horst gaf zelf flinke bonus aan korpschef  ::)

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/252369/Ter-Horst-gaf-zelf-flinke-bonus-aan-korpschef.htm
donderdag 3 december 2009 07:37

Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) wil nu een eind maken aan de hoge bonussen van korpschefs bij de politie, maar in 2006 deelde ze zelf een flinke bonus uit. Korpschef Henk van Zwam krijgt jaarlijks 9.000 euro bovenop zijn salaris.

Guusje ter Horst: eerst uitdelen, nu afkeuren.

Drankbon
Toen Ter Horst in juli 2006 bij een controle werd betrapt op rijden onder invloed, was het korpschef Van Zwam die dit geheim hield. Normaal gesproken worden alleen uitzonderlijke zaken afgeschermd in het politieregister, maart ditmaal bleef ook de drankbon van de burgemeester onzichtbaar voor agenten.

In oktober 2006 kwam het verhaal alsnog uit. Ter Horst werd in de week van de Nijmeegse vierdaagse betrapt op een promillage van 0,57. Ze kreeg een boete van 220 euro en een rijontzegging van een uur.
Dat meldt De Telegraaf.

Henk van Zwam is sinds 2006 korpschef van het korps Gelderland-Zuid. Ter Horst was tot 2007 burgemeester van Nijmegen en dus korpsbeheerder. In die hoedanigheid keurde ze een bonus van 9.000 euro per jaar voor de nieuwe korpschef goed.

:o ::)

Actie
Guusje ter Horst komt nu in actie tegen de buitensporige bonussen van korpschefs. Uit onderzoek van RTL Nieuws bleek dit weekend dat veel korpschefs hun dubbele woonlasten laten vergoeden en royale bonussen ontvangen bovenop hun salaris.

VVD-Kamerlid Laetitia Griffith heeft aangekondigd een spoeddebat te willen over de toelage van Ter Horst.  ;D

(...)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 3 december 2009, 21:11:52
Ik begin me toch zo langzamerhand af te vragen hoe lang Mevr. Ter Horst nog aan blijft .....  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 3 december 2009, 21:18:55
Cohen wil hogere beloning Amsterdam

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=104319&tijdlijn=1
3 december 2009 - 20:27

AMSTERDAM Burgemeester Job Cohen van Amsterdam wil uitzonderingen blijven maken voor de beloningen van de politietop in de hoofdstad.

Dat zegt hij naar aanleiding van de recente ophef over de onkostenvergoedingen. Vorige week bleek dat er in veel korpsen riante regelingen zijn voor de topmensen bij de politie, ook in Amsterdam. Zo krijgt de plaatsvervangend hoofdcommissaris 12.000 euro per jaar om 24 uur per dag beschikbaar te zijn.

Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken kijkt of er nu een uniforme regeling kan komen voor alle gemeenten. Cohen is het daar niet mee eens, omdat het Amsterdamse korps niet te vergelijken zou zijn met andere korpsen. De zwaarte van het gebied zou volgens hem een rol moeten spelen in de beloning. De minister praat binnenkort met de Tweede Kamer over de politievergoedingen.