Salarissen van de politietop

Auteur Topic: Salarissen van de politietop  (gelezen 24661 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 5 december 2009, 00:43:06
Dus eigenlijk declaren ze omdat hun salaris te laag is... Het is dus verkapt loon... Dat zal de belastingdienst interessant vinden. Ik voel een naheffing aankomen... ;D

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 5 december 2009, 00:51:05
Mijn salaris is ook te laag om met collega's en partners voor 600 euro te gaan dineren met whiskey en sigaren, of voor een studiereisje naar het duurste hotel van italie...
maar als ik dat vervolgens zal proberen te declareren heb ik wel een baas die me dan zal vertellen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben...  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 5 december 2009, 01:10:48
De politie-top is nu aan de beurt geweest, ben benieuwd wat er bij (bijvoorbeeld) de brandweertop allemaal voor leuke dingen gebeuren
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 5 december 2009, 01:17:11
ben bang dat het overal hetzelfde is, provincie, politie, overheid of bedrijfsleven, zodra het woordje top erin voorkomt zijn blijkbaar alle remmen al los, of zoals eerder gezegd, de schaamte en realiteit voorbij.
Het valt me iedere keer weer op dat men dit soort uitwassen volstrekt normaal vindt op dat "niveau"
Samen sterk in de hulpverlening!

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 5 december 2009, 09:25:13
De politie-top is nu aan de beurt geweest, ben benieuwd wat er bij (bijvoorbeeld) de brandweertop allemaal voor leuke dingen gebeuren
nog niet geweest........ er komt steeds meer boven water                         ik denk dat alle "toppen" maar aan het zakkenvullen zijn ben benieuwd of er ook andere deksel open gaan

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 5 december 2009, 12:49:28

En bij iedere overheidsinstantie is het hetzelfde liedje....geef iemand 1 vinger en ze nemen de hele klauw.

Zodra je iemand een vrijbrief geeft om te declareren wat diegene wil, zolang het maar te linken valt aan het werk, dan gaan de mensen ''los''!

Totdat iemand vragen gaat stellen...dan wordt de boel weer even ''strak getrokken''....en een aantal jaren later ben je weer terug bij af!  :D

Ik ook.  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 5 december 2009, 13:21:06

ben bang dat het overal hetzelfde is, provincie, politie, overheid of bedrijfsleven, zodra het woordje top erin voorkomt zijn blijkbaar alle remmen al los, of zoals eerder gezegd, de schaamte en realiteit voorbij.
Het valt me iedere keer weer op dat men dit soort uitwassen volstrekt normaal vindt op dat "niveau"

Het gaat om het feit dat mensen die pretenderen een integere organisatie te hebben dit doen. Als een agent een rolletje snoep aanpakt van een crimineel dan heeft hij al een 'klein' probleempje...
Door zo te declareren maak je je ook chantabel voor de georganiseerde misdaad. Als je vind dat je te weinig loon hebt en door de declareren 'vul' je je loon aan of je maakt leuke (vakantie) reisjes... Hoe integer ben je dan als er een crimineel met 100.000 euro of een aanbieding voor een goed betaalde functie over een paar jaar als je een carrière switch doet in ruil voor informatie....? ::) ::) :-\

Was er toevallig geen korpschef die daar de AIVD afgeserveerd is vanwege buitenechtelijke relaties? ::) ::)

Als het bedrijfsleven buitensporig declareert maak je daarmee je product duurder en prijs je je uit de markt.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #47 Gepost op: 5 december 2009, 13:24:17
Het gaat om het feit dat mensen die pretenderen een integere organisatie te hebben dit doen. Als een agent een rolletje snoep aanpakt van een crimineel dan heeft hij al een 'klein' probleempje...
Door zo te declareren maak je je ook chantabel voor de georganiseerde misdaad. Als je vind dat je te weinig loon hebt en door de declareren 'vul' je je loon aan of je maakt leuke (vakantie) reisjes... Hoe integer ben je dan als er een crimineel met 100.000 euro of een aanbieding voor een goed betaalde functie over een paar jaar als je een carrière switch doet in ruil voor informatie....? ::) ::) :-\

Was er toevallig geen korpschef die daar de AIVD afgeserveerd is vanwege buitenechtelijke relaties? ::) ::)

Als het bedrijfsleven buitensporig declareert maak je daarmee je product duurder en prijs je je uit de markt.

helemaal mee eens.... alleen een rijksrecherche onderzoek zou in mijn ogen een eerlijk onderzoek kunnen leveren....met de daarbij behorende gevolgen als blijkt dat men inderdaad fraude pleegt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #48 Gepost op: 5 december 2009, 13:44:12
€1400 per dag ?? er zijn genoeg politiemensen die daar bijna een maand hard voor moeten werken..

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 5 december 2009, 18:24:12
helemaal mee eens.... alleen een rijksrecherche onderzoek zou in mijn ogen een eerlijk onderzoek kunnen leveren....met de daarbij behorende gevolgen als blijkt dat men inderdaad fraude pleegt...

Moeten korpschefs jaarlijks een verklaring krijgen van de AIVD?

Hoe onafhankelijk is een onderzoek als je daar zelf opdrachtgever van bent en dat je tevens door dezelfde(?) onderzoekers laat onderzoeken of je wel voldoend betaald krijgt?  ::) :-X

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fdecember%2FOnderzoek%20naar%20declaraties%20politietop

Onderzoek naar declaraties politietop

5 december 2009

Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de declaraties van de politietop. Dat hebben burgemeesters en korpschefs afgesproken. Er wordt gekeken of er wel volgens de regels is gedeclareerd.

Afgelopen week ontstond commotie na onderzoek van RTL Nieuws. Daaruit bleek onder meer dat drie leden van het korps Kennemerland een diner met hun partners declareerden voor 600 euro. Als argument gaven ze teambuilding en reflectie.

Korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond blijkt jaarlijks 10.000 euro aan representatie-kosten te krijgen. Het onderzoek moet ook uitwijzen of korpschefs genoeg verdienen. Het is nog niet bekend wanneer het onderzoek start.