Samenvoeging regionale meldkamers?

Auteur Topic: Samenvoeging regionale meldkamers?  (gelezen 10487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 29 november 2009, 15:13:45
Sorry maar denk dat het nu wel werkt met het KLPD, moet je een aanrijding hebben op het A wegennetwerk dan staa je weetn ik niet hoe lang te wachten op de heren en dames van het KLPD.

IK geef je op een briefje dat binnen afzienbare tijd het KLPD-verkeer terug is bij de regio's en dat het KLPD zich alleen bezig gaat houden met de overkoepelende rech zaken.
Het is mimmers de bedoeling dat NL straks wordt op gedeelt in 5 veiligheids regio's. Dus het gevolg daar van is dat de regio's gewoon weer hun oude VP's terug krijgen.


Vijf veiligheidsregio's? Misschien kan je dit uitleggen? ??




r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 18:34:21
De bedoeling is dat er 5 mega meldkamers komen net als in de noordelijk gebeiden en zo krijg je dan 5 veiligheid regio's die worden aangestuurd door DEN Haag.
Landelijke politie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2009, 18:47:34
De bedoeling is dat er 5 mega meldkamers komen net als in de noordelijk gebeiden en zo krijg je dan 5 veiligheid regio's die worden aangestuurd door DEN Haag.
Landelijke politie.

Misschien moet je het (concept) van de wet op de Veiligheidsregio's eens lezen... Ik denk dat je wat termen door elkaar gooit  ;) http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/31117_wet_veiligheidsregio_s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3 Gepost op: 30 november 2009, 12:42:29
Luister en huiver de eerste mega meldkamer is of wordt binnen kort gevormd door de meldkamer van Drente, Friesland en Groningen bij elkaar te voegen. Het zelfde gebuurt Met Gelderland en de om liggende kleine regio's. Tevens bestaat het plan om Haaglande, Rotterdam Hollands Midden en Zuid Holland zuid bij elkaar te voegen. Dit gezien alle samenwerkings verbanden en dat men de noodhulp en de wijkzorg op elkaar afstempt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 30 november 2009, 16:12:46
Luister en huiver de eerste mega meldkamer is of wordt binnen kort gevormd door de meldkamer van Drente, Friesland en Groningen bij elkaar te voegen. Het zelfde gebuurt Met Gelderland en de om liggende kleine regio's. Tevens bestaat het plan om Haaglande, Rotterdam Hollands Midden en Zuid Holland zuid bij elkaar te voegen. Dit gezien alle samenwerkings verbanden en dat men de noodhulp en de wijkzorg op elkaar afstempt.



In het Rijnmondse valt de meldkamer van de brandweer, ambulancedienst en politie onder Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond VRR als aparte kolom http://www.veiligheidsregio-rr.nl/smartsite.dws?id=GMKHOME&ch=DEF .

Ik zie niet zo snel gebeuren dat de VRR samen gaat met Haaglanden en Zuid-Holland-Zuid. De veiligheidsregio's daar zijn nog niet zover.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5 Gepost op: 30 november 2009, 16:15:37
Het gerucht van het samengaan van ZHZ en RR gaat al jaren dus het zou best wel eens waarheid kunnen gaan worden...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 30 november 2009, 16:26:16
Ik geloof dat Haaglanden en Rijnmond genoeg meldingen hebben om een eigen meldkamer van werk te voorzien en van voldoende omvang zijn om voldoende gekwalificeerd personeel in dienst te hebben...  ;)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #7 Gepost op: 30 november 2009, 16:40:06
Het gaat niet om je goed personeel in huis hebt, maar dit is de gedachte van onze minister.
Ik dat om mij heen al gebeuren. Er wordt steeds meer samen gewerkt. ZHZ gaat zijn noodhulp verandere naar het model van Rotterdam. Dus 1 + 1 = 2.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 30 november 2009, 16:47:28
En Zeeland wordt tzt. waarschijnlijk door Brabant geadopteerd.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 30 november 2009, 16:57:55
Binnen nu en een jaar of tien...mark my words. 't Is overheid hoor... ;)