0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.
Kreis : Kreisfreie StadtKorps : Berufsfeuerwehr DüsseldorfPost / Stad : FW 3 Düsseldorf-DerendorfSoort voertuig : DLK Roepnummer : Florian Düsseldorf 03/33-01Merk : Mercedes-Benz Econic 1828 LLFabrikant : MetzKenteken : D US 2155Bouw/dienstjaar : 2014Bijzonderheden : Pas 3 maanden in dienst
Instituur der Feuerwehr Münster
Is dat zo ? Volgens de chauffeur stond hij op het Feuerwehr Instituut. Op het opleidingscentrum zouden heel veel voertuigen staan puur voor opleidingen van manschappen.
Is er een Duitslandkenner die mij uit kan leggen wat het verschil is tussen een "werkfeuerwehr" en "betriebsfeuerwehr". Het enige dat ik kan terugvinden is dat een werkfeuerwehr is aangewezen door de overheid en de betriebsfeuerwehr niet, maar dat dit vooral een verzekeringsverhaal is. Ik heb namelijk betriebsfeuerwehren ontdekt die groter kunnen zijn dan een werkfeuerwehr.Sowieso valt mij altijd op dat de bedrijfsbrandweerkorpsen in Duitsland erg uitgebreid zijn. Is daar nog een specifieke reden voor? Veel bedrijfsbrandweerkorpsen hebben bijvoorbeeld ook een redvoertuig, in Nederland is dit volgens mij nergens.RemRoof
Niet helemaal waar NXP Semiconductors in Nijmegen heeft ook een HV