Dank allemaal voor jullie reacties.
De Maglite is natuurlijk een oude vertrouwde lamp die zich in de praktijk al dubbel en dwars heeft bewezen en die reputatie ook niet snel kwijt zal raken. Aan de andere kant is led op alle fronten in opmars wat dus ook betekend dat veel korpsen al een led lamp als de Fenix PD30 ter beschikking stellen.
a.s. Zondag zal deze lamp door de politie Noord Oost Gelderland worden ingezet bij een controle. Ik hou jullie op de hoogte van hun bevindingen.
Groeten en een goed weekend,
Joram
Plaatje is vertekenend: er is een vrijwel pikzwarte omgeving waarbij de lichtopbrengst van beide lampen wordt afgezet tegen de zwarte achtergrond. In het verkeer is er nooit een pikzwarte achtergrond. Waar het om draait is de lichtopbrengst van de lamp ten opzichte van het omgevingslicht (denk aan het licht van straatlantaarns). Kortom: ik wil nog geen uitspraak doen over de effectiviteit van deze lamp ten opzichte van de Mag Lite totdat ik een foto of filmpje (wel voldoende HQ dan) van de lamp in het verkeer zie.
De volgende foto is genomen van de zelfde opstelling alleen dan met een langere sluitertijd. Voor wat het waard is.......