Nieuwe led-verkeersregel lamp

Auteur Topic: Nieuwe led-verkeersregel lamp  (gelezen 36595 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 2 december 2009, 13:03:02
Ik heb een beetje twijfel over de duurzaamheid van de zaklamp, als ik hem vergelijk met een maglite of de door mijn korps verstrekte Fenix PD30.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 2 december 2009, 13:53:35
De brandduur van die LED-lamp spreekt mij sowieso erg aan.

Nieuwe mag-lites zijn altijd prima, maar zodra je een wat oudere lamp (batterij) hebt, doet ie het 10 min. prima, daarna zwakt ie in een rap tempo af. Althans, dat is mijn ervaring.

Joram

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 2 december 2009, 21:54:05
Ik zou er niet graag mee op de weg staan.
Lijkt me punt een erg klein (of ik moet me vergissen, maar dan loopje dus met een gigantisch groot onhandig hoesje aan je riem) een daarnaast valt me de lichtopbrengst beetje tegen. Bij de bron is het licht redelijk fel, maar de bovenkant is gewoon wit. (ben benieuwd hoe dit apparaat er in het donker uitziet)

Hier een foto van de lamp in het donker naast een Maglite 5cel (vandaar het verschil in hoogte  8)

Dus één zijde is een normale "witte" LED zaklamp, de andere zijde is de rode/groene lamp, begrijp ik het zo goed? Vandaar dus dat ik wel aan beide zijdes een lensje zag  ;)

Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen!

handTAS

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 2 december 2009, 22:53:19
Nou het plaatje maakt het wel erg makkelijk! Mag!!!

sylvester1986

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 december 2009, 22:55:15
Ja de maglite  ;)

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 december 2009, 22:58:43
Precies, want als ik het zo bekijk heb je de maglite op een smalle lichtbundel staan. Dan schijnt 'ie door de opening bovenin de kegel. Heb je de lamp op een brede straal staan, dan is hij nog een stuk feller hoor :)

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #16 Gepost op: 4 december 2009, 15:28:58
Plaatje is vertekenend: er is een vrijwel pikzwarte omgeving waarbij de lichtopbrengst van beide lampen wordt afgezet tegen de zwarte achtergrond. In het verkeer is er nooit een pikzwarte achtergrond. Waar het om draait is de lichtopbrengst van de lamp ten opzichte van het omgevingslicht (denk aan het licht van straatlantaarns). Kortom: ik wil nog geen uitspraak doen over de effectiviteit van deze lamp ten opzichte van de Mag Lite totdat ik een foto of filmpje (wel voldoende HQ dan) van de lamp in het verkeer zie.

Overigens: afhankelijk van de kostprijs van de lamp kan hij best concurrerend zijn ten opzichte van de Mag Lite (en Streamlite, etc.). Een wat lagere lichtopbrengst gecombineerd met een lange brandduur en een lage kostprijs kon nog wel eens een betere investering zijn dan een Mag Lite met een hoge lichtopbrengst maar een korte brandduur en een hoge kostprijs...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Joram

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #17 Gepost op: 4 december 2009, 17:03:04
Dank allemaal voor jullie reacties.

De Maglite is natuurlijk een oude vertrouwde lamp die zich in de praktijk al dubbel en dwars heeft bewezen en die reputatie ook niet snel kwijt zal raken. Aan de andere kant is led op alle fronten in opmars wat dus ook betekend dat veel korpsen al een led lamp als de Fenix PD30 ter beschikking stellen.

a.s. Zondag zal deze lamp door de politie Noord Oost Gelderland worden ingezet bij een controle. Ik hou jullie op de hoogte van hun bevindingen.

Groeten en een goed weekend,

Joram

Plaatje is vertekenend: er is een vrijwel pikzwarte omgeving waarbij de lichtopbrengst van beide lampen wordt afgezet tegen de zwarte achtergrond. In het verkeer is er nooit een pikzwarte achtergrond. Waar het om draait is de lichtopbrengst van de lamp ten opzichte van het omgevingslicht (denk aan het licht van straatlantaarns). Kortom: ik wil nog geen uitspraak doen over de effectiviteit van deze lamp ten opzichte van de Mag Lite totdat ik een foto of filmpje (wel voldoende HQ dan) van de lamp in het verkeer zie.

De volgende foto is genomen van de zelfde opstelling alleen dan met een langere sluitertijd. Voor wat het waard is.......

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 4 december 2009, 18:01:05
RVV 1990

Artikel 83 Bespreking
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden ‘stop’ of ‘stop politie’ in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.

Dus waar ben ik de groene functie voor nodig ?  ;) om verwarring te voorkomen niet handig om te gebruiken.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Rein

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 4 december 2009, 18:23:58
Wat beelden over de Control Wand uit BBC - Dragons' Den.

BBC2 Dragon's Den Online Entrepreneurs Ep4 Pt2