Nieuwe led-verkeersregel lamp

Auteur Topic: Nieuwe led-verkeersregel lamp  (gelezen 36592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #60 Gepost op: 16 juli 2011, 13:45:04
ik ben van mening dat je het gewoon met rood moet houden en niet gaan schakelen tussen rood en groen.
Bij de automobilisten is nu al veel onduidelijkheid laat staan als er met 2 kleuren gewerkt gaat worden.

Ook denk ik dat het tijdens het regelen ook irritant is omdat je er aan moet denken dat je schakelt en
niet geheel onbelangrijk denk ik dat 2 kleuren op een kruising zelfs gevaarlijk is. Als mensen groen zien denken
ze dat ze mogen gaan rijden terwijl je bijvoorbeeld met een andere poot bezig bent. Er komt verwarring dus
er komt een gevaar bij.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #61 Gepost op: 16 juli 2011, 21:08:33
Wat je aangeeft kan ik me wel in vinden. Niet in elke situatie is rood en groen handig.
De situatie die je aangeeft lijkt mij ook niet heel fijn. Ik zou de lamp dan waarschijnlijk op rood laten staan.
Maar in een situatie waarbij het verkeer eenzijdig aankomt lijkt het mij een toevoeging groen te hebben.
Al het verkeer ziet dan een groene lamp en: Groen = Gaan.
Zo kan ik mij voorstellen dat het verkeer iets sneller weg is dan bij een rode lamp.
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken over het groene licht, tot nog toe heb ik alleen met rood staan zwaaien  ;).
Je merkt dan wel dat rood en doorrijden voor sommige mensen vreemd is, waardoor de snelheid er weer uit is.
Ik ben daarom heel benieuwd naar de praktijk. Over een paar weken sta ik in het donker en hoopte ik een lamp te hebben om het uit te proberen.
Helaas lijkt het erop dat dat niet meer gaat lukken. (Tenzij iemand een lamp heeft liggen van liefst het nieuwe type?)
common sense is not so common...


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #62 Gepost op: 17 juli 2011, 12:13:31
Wij hebben als bedrijf deze lampen ook in gebruik, en ik moet zeggen dat de reacties van het verkeer zeer posistief zijn.
Deze hebben wij aangeschaft omdat juridisch de rode lamp niet gebruikt mag worden om door te zwaaien, een rode lamp betekend in de wetgeving "stop"
Uiteraard hebben wij deze uitgebreid getest in verschillende situaties, ook op grote kruizingen.
Daarbij reageerde de juiste baan op de groene lamp.
Alleen hetgeen wennen is, is het feit dat je zelf moet blijven nadenken welke stand hij staat en zal je regelmatig naar je eigen lamp kijken welke stand hij staat.
Wij hebben voor deze test wel het nieuwe type, waarbij de leds in de gehele koon zitten en deze qua zichtbaarheid verschrikkelijk verbeterd is.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #63 Gepost op: 17 juli 2011, 21:39:02
Misschien een idee voor een volgende lamp: een uit/aan knop en een schuifknop voor rood/groen, dat kan je zonder te kijken gebruiken
Wout


sylvester1986

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 30 december 2011, 20:49:22
Zojuist zag ik in Top Gear 1 van de presentators een Control Wand gebruiken, leuk dingetje.
Hier kun je er 1 kopen.
http://www.controlwand.com/buyonline.htm


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #65 Gepost op: 16 februari 2012, 12:06:48
Ik heb een beetje twijfel over de duurzaamheid van de zaklamp, als ik hem vergelijk met een maglite of de door mijn korps verstrekte Fenix PD30.
Heb ook zo mijn twijfels. Ik vind de Mag. beetje lomp\zwaar voor verkeerregelen, gebruik die enkel in beveiligingsopdrachten. Als VKR heb ik de Fenix TK11 met kegel, handig in passende holster.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #66 Gepost op: 19 februari 2012, 00:17:36
Heb ook zo mijn twijfels. Ik vind de Mag. beetje lomp\zwaar voor verkeerregelen, gebruik die enkel in beveiligingsopdrachten. Als VKR heb ik de Fenix TK11 met kegel, handig in passende holster.

Ik heb hem uitgeprobeerd, maar ik vind de rode koon toch echt te klein/te smal om te gebruiken. Ik had sterk de indruk dat men de rode lamp te slecht zag en dat men eerder afremde vanwege de sterke reflecties van mijn jas, niet vanwege het stopteken met dat kleine lichtje.
Het gebruik van het groene licht had evenwel een goed effect, het verkeer reageerde er goed op. Maar ik denk wel dat de goede reactie op de groene lamp ook te maken heeft met het feit dat het verkeer reeds stil staan en naar jou staat te kijken in afwachting van een oprijdteken.

Maar voor mijn eigen veiligheid zal ik deze lamp niet meer gebruiken, ben dan toch echt bang om een keer niet gezien te worden en op die manier in het ziekenhuis te belanden. Misschien wel aardig om op te zwaaien bij een parkeerplaats, evenemententerrein of iets dergelijks, plekken waar de snelheid niet zo hoog is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #67 Gepost op: 19 februari 2012, 02:50:57
Doe mij als verkeersregelaar maar de Streamlight SL20X/LED.
http://www.safety-lux.nl/assortiment_nl.html?pmProductId=88&miId=35#

De standaard lamp die er in zit gaat met volle accu 2,5 mee. Maar er zitten ook nog 3 LED's in en die gaan 75 uur mee.
Het voordeel is dat je zelfs een goed verlichte kegel hebt als je enkel de 3 led's gebruikt en als het nodig is pak je de
normale lamp die er in zit met 1 druk heel snel bij en dat geeft echt genoeg licht.

Met de Maglite heb ik meegemaakt dat ik met een volle accu aan kwam maar hij het geen 8 uur redde.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #68 Gepost op: 19 februari 2012, 02:56:56
Doe mij als verkeersregelaar maar de Streamlight SL20X/LED.
http://www.safety-lux.nl/assortiment_nl.html?pmProductId=88&miId=35#

De standaard lamp die er in zit gaat met volle accu 2,5 mee. Maar er zitten ook nog 3 LED's in en die gaan 75 uur mee.
Het voordeel is dat je zelfs een goed verlichte kegel hebt als je enkel de 3 led's gebruikt en als het nodig is pak je de
normale lamp die er in zit met 1 druk heel snel bij en dat geeft echt genoeg licht.

Met de Maglite heb ik meegemaakt dat ik met een volle accu aan kwam maar hij het geen 8 uur redde.

FF eerlijk blijven, hoelang ga jij mee al regellend? Ik heb het ooit acht uur moeten doen (zonder aflossing) met een Mag.... toen was ik op de lamp nog niet.

Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik de lamp niet aan laat, ik doe hem uit wanneer ik kan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #69 Gepost op: 19 februari 2012, 03:05:23
Ik heb een kleine 1,5 jr ervaring op straat en heel veel avond en nacht gewerk en ik heb avond + nachten gehad die echt
wel druk waren. Daarbij komt dat de lamp die ik noem ook nog eens lichter is als de Maglite en dus beter in de hand ligt.

Tevens heb ik beide lampen getest in de beveiliging en ook daar was ik over de Streamlight het beste tevreden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen