Leuk en aardig, maar wat jij vind maakt toch niet zo veel uit? Als ik vind dat je mag stelen, dan mag dat nog steeds niet van de wet. De wet verplicht jou om de hulp te bieden die noodzakelijk is, er zal geen ENKELE agent zijn die jou achter het stuur de achtervolging zou laten rijden. Ik persoonlijk, zal sowieso niet zo snel een auto vorderen, maar mocht ik in de situatie komen dat dit nodig zou zijn, dan zou ik het 1 x vragen/vorderen, en vervolgens toch echt afdwingen.......
Nogmaals, je auto is, als wij(de politie) er in rijden gewoon verzekerd, ook als we ermee door rood rijden. Als jij dat doet, gaat de verzekering juist niet betalen.... Omdat jij niet de rijopleiding hebt etc.
En slijtage......... daar kan ik alleen maar om lachen. Net alsof die achtervolging 300 km gaat duren...... Een beetje remmen is niet zo erg volgens mij.......... En ach, mocht jij ECHT van mening zijn dat je na zon ritje, nieuwe banden nodig hebt? dan dien je het bonnetje in bij het plaatselijke bureau, en gaan zij kijken of dat redelijk is en eventueel vergoeden.
En tsja, de meeste mensen vinden de openbare veiligheid toch een redelijk belangrijk onderwerp. En ik zou je ook niet bekeuren. Desnoods ga je met geweld je auto uit, als je niet reageerd. Maar dat even terzijde. (en voordat je gaat reageren met: ik doe mijn deuren op slot : Ik denk dat ik je deur al open heb voordat jij hem op slot kan doen.....)