Auto vorderen van burger

Auteur Topic: Auto vorderen van burger  (gelezen 31547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #70 Gepost op: 5 december 2009, 11:57:44
[]Maar m'n auto? neeeh liever een bonnetje, is minder kostbaar.[]
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #71 Gepost op: 5 december 2009, 12:20:34
heb echt geen tijd om het kenteken dan op te schrijven hoor!!.... ik vermoed dat tosa in zon situatie geboeid aan een lantaarnpaal staat.......  ;)

Nou Tosa, ook al heb je die rijopleiding, deze geeft jou niet de ontheffing om door rood te rijden etc, daardoor ben je sowieso niet verzekerd als er iets gebeurd. Maar uiteraard moet je het zelf weten, je zegt nu wel dat je zo zou reageren, maar op het moment dat een agent naar je toe komt rennen, je deur opentrekt en jou uit de auto sleept vermoed ik toch wel dat je meewerkt..........

Bovendien denk ik niet dat je een agent van zijn sokken zou rijden als hij aan je portier hangt......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #72 Gepost op: 5 december 2009, 12:30:03
heb echt geen tijd om het kenteken dan op te schrijven hoor!!....

Hoe onthoud je dan het kenteken van het "vluchtende voertuig"?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Gast

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 5 december 2009, 12:54:17
Volgens mijn bescheiden mening is het heel simpel: je hebt gewoon te luisteren naar de agent en te handelen. Het eigenwijze grote-monderige karakter van de gemiddelde Nederlander ( en IK doe dat niet, en IK bepaal zelf en IK luister niet blablablabla) mag wat mij betreft wel eens wat indimmen, en zo ook de houding naar anderen, waaronder de politie, toe.
Het hoeft echt niet zoals in de 50-er jaren "Ja veldwachter, nee veldwachter, natuurlijk veldwachter.." als je begrijpt wat ik bedoel maar waar er zo driftig wordt gesproken (of gerapt of gebeatboxed) over RESPECT, toon je respect voor de wet en de uitvoerende en controlerende macht. Politieagent die mijn auto vordert? Alstublieft, gaat u zitten, tot straks en pak de boef als het kan.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #74 Gepost op: 5 december 2009, 13:04:09
heb echt geen tijd om het kenteken dan op te schrijven hoor!!.... ik vermoed dat tosa in zon situatie geboeid aan een lantaarnpaal staat.......  ;)

Nou Tosa, ook al heb je die rijopleiding, deze geeft jou niet de ontheffing om door rood te rijden etc, daardoor ben je sowieso niet verzekerd als er iets gebeurd. Maar uiteraard moet je het zelf weten, je zegt nu wel dat je zo zou reageren, maar op het moment dat een agent naar je toe komt rennen, je deur opentrekt en jou uit de auto sleept vermoed ik toch wel dat je meewerkt..........

Bovendien denk ik niet dat je een agent van zijn sokken zou rijden als hij aan je portier hangt......

Ik vermoed dat red zich voor de rechter zal moeten verantwoorden voor zijn buitensporige gedrag.
En voor de duidelijkheid bij mijn auto gaan de deuren vanzelf op slot als ik 15km/u rijdt en weer los als ik de sleutel uit het contact haal, de deuren zijn uiteraard wel van binnen te openen. Vermoedelijk sta je zelfs aan de verkeerde deur te rukken (nissan gt-r rechts gestuurd) ;D
Ik moet echt om je lachen red, ik denk dat je de weelde van +300pk niet eens kan handelen........... ;D ;D ;D Ik rijdt niet een standaard vwtje, en zelfs die weten jij en/of je collega's niet in alle gevallen te handelen, dus voel je alsjeblieft niet zo suprieur met die half bakken standaard rijopleiding die je nodig hebt om met ogs te mogen rijden.
Ik ben ook erg benieuwt naar je leeftijd en je rang.
Over respect gesproken; ik heb echt wel respect voor onze wetshandhavers, ik wou dat het andersom ook zo zou zijn richting de belastingbetaler.
Wie wil naar de situatie die we kennen uit de states? hoeveel onschulige burgers zitten daar ook alweer vast? Nee, het is in NL gelukkig nog goed geregeld.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 5 december 2009, 13:25:12
Elke vergelijking met de USA raakt kant noch wal.
Het gaat hier om een simpel feit, je wordt gevorderd je voertuig aan de agent te overhandigen. Dit ben je verplicht te doen. Uit je antwoorden lees ik, geheel voor eigen rekening, een  "dat doe ik toch niet, wat wil je nou"-houding. Weinig hulpvaardigheid spreekt uit je "deuren op slot" en de 300+PK beschrijving van je bolide, wat teveel weelde zou zijn voor een agent. Als jij de rij-opleiding halfbakken noemt, leg dan maar eens uit welke superieure rij-kunsten jij denkt te hebben aan de hand van welke superieure rij-opleidingen. Waar jij het hebt over halfbakken ruik ik voornamelijk gebakken lucht.
Voor mij leest het alsof je jezelf boven de wet, en de uitvoerenden daarvan stelt. Wordt zelf agent zou ik zeggen, vorder je een keer je eigen voertuig.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #76 Gepost op: 5 december 2009, 13:38:02
Vraag:

Agent vordert mijn auto.
Auto crasht door een verborgen gebrek - agent speelt op een harpje en vrouw en kinderen kunnen naar de steun.

Wie is verantwoordelijk?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #77 Gepost op: 5 december 2009, 13:39:21
Ik vermoed dat red zich voor de rechter zal moeten verantwoorden voor zijn buitensporige gedrag.
En voor de duidelijkheid bij mijn auto gaan de deuren vanzelf op slot als ik 15km/u rijdt en weer los als ik de sleutel uit het contact haal, de deuren zijn uiteraard wel van binnen te openen. Vermoedelijk sta je zelfs aan de verkeerde deur te rukken (nissan gt-r rechts gestuurd) ;D
Ik moet echt om je lachen red, ik denk dat je de weelde van +300pk niet eens kan handelen........... ;D ;D ;D Ik rijdt niet een standaard vwtje, en zelfs die weten jij en/of je collega's niet in alle gevallen te handelen, dus voel je alsjeblieft niet zo suprieur met die half bakken standaard rijopleiding die je nodig hebt om met ogs te mogen rijden.
Ik ben ook erg benieuwt naar je leeftijd en je rang.
Over respect gesproken; ik heb echt wel respect voor onze wetshandhavers, ik wou dat het andersom ook zo zou zijn richting de belastingbetaler.
Wie wil naar de situatie die we kennen uit de states? hoeveel onschulige burgers zitten daar ook alweer vast? Nee, het is in NL gelukkig nog goed geregeld.

Volgens mij zeg ik nergens dat ik superieur ben? Zo voel ik me ook echt niet, het gaat mij puur om de wet, en de reactie van jou: Ik rijd zelf etc. Je bent wettelijk gewoon verplicht om uit te stappen. Dat wil ik best voor de rechter verantwoorden, ik vertrouw erop dat ik gelijk krijg, ik heb de wet aan mijn kant staan in dit geval. Het gaat mij ook niet om de rijopleiding etc. JIJ maakt je zorgen om de verzekering, echter door jou manier van handelen ben je juist NIET verzekerd! Dus met andere woorden, ik stap bij jou in, jij rijd je auto total los in een achtervolging (dat kan dus niet want jij bent blijkbaar een goede chauffeur) en jij krijgt geen geld van de verzekering, doen wij dat, dan word er wel uitgekeerd....... Wat verwacht je nou als een agent je auto vorderd? dat hij de tijd neemt om naar deze verklaring te luisteren? Vermoedelijk zal de betreffende agent strak staan van de adrenaline, en zal het meer gaan van: agent trekt deur open en roeptPolitie, uitstappen, ik vorder uw auto. Als een type zoals jij dan zegt: nee want blabla, dan zal de agent gok ik zo maar zijn vordering iets dwangmatiger maken..... Dan zie ik de gemiddelde persoon niet meer vol gas weg racen. Ik vraag me dan ook af of je een dergelijke actie alleen op dit forum benoemt of dit ook in de praktijk zou doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #78 Gepost op: 5 december 2009, 13:43:21
Vraag:
Agent vordert mijn auto.
Auto crasht door een verborgen gebrek - agent speelt op een harpje en vrouw en kinderen kunnen naar de steun.
Wie is verantwoordelijk?

Hmm goede vraag, ik denk niemand? Het zal er aan liggen of de bestuurder op de hoogte is van het gebrek, of de agent hem in die paar seconden de kans heeft gegeven om het verborgen gebrek aan te geven. Zo niet, dan is er niemand verantwoordelijk en is het helaas pindakaas......

Ik kan me trouwes nog een voorbeeld herinneren wat een coach me ooit gaf: er werd assistentie collega gevraagd in Amsterdam, ongeveer 400 meter van de betreffende collega vandaan. Hij was een voetpost, en er stond toevallig een tram bij de halte. Deze heeft hij met zijn 3 collega's gevorderd, en bevolen om onmiddelijk verder te rijden. 2 haltes voorbij zonder te stoppen. De halve tram begon te flippen terwijl de collega's duidelijk aangaven waarom ze dit deden. Uiteindelijk waren ze als eerste ter plaatse en liep alles goed af....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #79 Gepost op: 5 december 2009, 13:46:41
Niemand verantwoordelijk....

Dat ga ik mijn geweten niet uitleggen.
Mijn auto kan gevorderd worden, maar ook ik verkies het bonnetje danwel de lantaarnpaal.

Jullie agenten rijden mij veelsteveel schade en ik heb geen zin in gezeik. Dan maar een prent.