Uiteraard fanny vind ik dat niet de meest ideale oplossing!
Echter een vraag vraagt om een antwoord en vermoedelijk een discussie en daar wil je dus geen tijd aan verspillen. De vordering kan op meerdere tonen en vormen gedaan worden maar ik denk dat een: goede middag politie, ik zit achter een *** aan en vorder derhalve uw auto, wilt u onmiddelijk uitstappen.
Men zal dan vermoedelijk idd te verblufd zijn om nee te zeggen en gewoon uitstappen. En het gaat om het principe, afhankelijk van hoe iemand reageerd zal er gehandeld worden. Ik ben ook niet van het type, niet luisteren is aan een paal, en als er andere auto's /fietsen in de buurt zijn dan zou ik er ook voor kiezen om snel naar een ander te rennen. Dat kost een stuk minder tijd. Maar als er verder niets in de buurt is..... dan zal het toch op die manier gaan. Dus het is inderdaad meer een principe kwestie.
En dan nog even dit Tosa: op het moment dat een agent een auto vorderd kan hij niet aan het hoofd van de bestuurder zien dat dit een chauffeur is met een hele stapel rijopleidingen en ervaring, mocht zo iemand dan reageren met : stap maar bij mij , dan denkt die agent ook van: hmmm misschien kan die gast wel helemaal niet rijden en rijd hij me hardstikke dood. Een agent zal toch zelf de touwtjes in handen willen hebben. Ken jij bijvoorbeeld de auto procedure? hoe je deze moet uitvoeren? daarvoor word er op bepaalde manieren met voertuigen omgegaan (geen schade rijden) en daar wil je echt geen 'burger' bij achter het stuur hebben.
En wat nou als de verdachtes beginnen te schieten, dan wil jij ECHT niet in de buurt zijn als burger. Met andere woorden, gewoon uitstappen, eventuele schade word gewoon vergoed. En als jij nieuwe banden wil, dan dien je het bonnetje maar in.....