Ervaringen met de ResQme

Auteur Topic: Ervaringen met de ResQme  (gelezen 6236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 1 december 2009, 19:28:17
Iemand ervaringen met de ResQme ?

De levensreddende resqme is voor aan uw sleutelbos. U kunt de resqme gebruiken bij auto ongevallen/noodgevallen. De Resqme uw gordel doormidden en verbrijzelt de zij- en achterruit.

Compacte levensreddende sleutelhanger

- Snijmes voor gordel

- Op spanning te brengen scherpe punt door de Resqme tegen het raam te drukken

- Met sleutelhanger voor bijvoorbeeld aan autosleutel

- 2 jaar garantie


http://www.anwb.nl/binaries/appdata/webwinkel/images/producten/T/1-4dra2t/resqme/groot.png?prodName=Resqme


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #1 Gepost op: 2 december 2009, 09:28:47
jup, werkt prima op een autoruit en gordels snijd hij ook. Niet te voorzichtig tegen de ruit indrukken, dan wilt de ruit wel eens blijven zitten. Gordelsnijder werkt beter in een hoek i.p.v. 90 graden te snijden.

Na twee jaar heeft mijn eerste ResQme de geest gegeven, veer mechanisme stuk. Het was wel duidelijk te horen dat het stuk was, dat is wel belangrijk.


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 december 2009, 14:27:39
Bij de Veiligheidsdag van Rijkswaterstaat (IM) kregen alle deelnemers dit dingetje cadeau. Sindsdien zit 'ie aan mijn sleutelbos, heb hem nog niet hoeven gebruiken...


Gast48368

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 december 2009, 14:48:20
jup, werkt prima op een autoruit en gordels snijd hij ook. Niet te voorzichtig tegen de ruit indrukken, dan wilt de ruit wel eens blijven zitten. Gordelsnijder werkt beter in een hoek i.p.v. 90 graden te snijden.

Na twee jaar heeft mijn eerste ResQme de geest gegeven, veer mechanisme stuk. Het was wel duidelijk te horen dat het stuk was, dat is wel belangrijk.

Ik neem aan dat je hem dan ook voor je werk gebruikt? Of maak je er een gewoonte van om met je auto het water in te duiken.... ;) ;D

Het klinkt een handig ding, waar haal je zoiets (Halfords? ) en kun je hem ook ergens handy in je auto klikken/plakken o.i.d.?


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #4 Gepost op: 2 december 2009, 14:58:59
Ik neem aan dat je hem dan ook voor je werk gebruikt? Of maak je er een gewoonte van om met je auto het water in te duiken.... ;) ;D

Het klinkt een handig ding, waar haal je zoiets (Halfords? ) en kun je hem ook ergens handy in je auto klikken/plakken o.i.d.?

ANWB winkel hebben ze um. Het is de bedoeling dat je de Res-Q-Me aan je autosleutels vastmaakt..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #5 Gepost op: 2 december 2009, 15:08:43
ANWB winkel hebben ze um. Het is de bedoeling dat je de Res-Q-Me aan je autosleutels vastmaakt..
dat is wel jammer want ik wil zo min mogelijk sleutels (of dingen) aan de autosleutels om 2 redenen:
- kans op extra wonden (of zwaardere verwonding) bij een aanrijding
- het is niet goed voor je contactslot als er een zware bos sleutels met dingen aan het contactslot hangt

aan de andere kant die sleutels heb ik wel altijd bij me, dus dan de Res-Q-me ook, dan je het gebruiken als Res-Q-U

 ::)
€11,95 voor ANWB leden, €12,95 voor niet leden
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/vervoer-en-veiligheid/resqme.html


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #6 Gepost op: 2 december 2009, 15:09:27
Ik neem aan dat je hem dan ook voor je werk gebruikt? Of maak je er een gewoonte van om met je auto het water in te duiken.... ;) ;D

Het klinkt een handig ding, waar haal je zoiets (Halfords? ) en kun je hem ook ergens handy in je auto klikken/plakken o.i.d.?

Nah, toen ik bij de brandweer zat, bleven sommige sloopauto's na knipoefeningen heel genoeg om af en toe te kunnen spelen met dit soort dingen...


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #7 Gepost op: 2 december 2009, 15:34:06
dat is wel jammer want ik wil zo min mogelijk sleutels (of dingen) aan de autosleutels om 2 redenen:
- kans op extra wonden (of zwaardere verwonding) bij een aanrijding
- het is niet goed voor je contactslot als er een zware bos sleutels met dingen aan het contactslot hangt

aan de andere kant die sleutels heb ik wel altijd bij me, dus dan de Res-Q-me ook, dan je het gebruiken als Res-Q-U

 ::)
€11,95 voor ANWB leden, €12,95 voor niet leden
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/vervoer-en-veiligheid/resqme.html

Het is het handigst als je alleen de resqme aan je autosleutel monteerd, zonder dat er nog andere zooi aan hangt. Met de nieuwe autosleutels heb je toch al een handvol, dus is het sowiezo onzinnig veel aan te hangen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2009, 20:35:55
Ik wil er een aan gaan schaffen voor het werk, vandaar mijn vraag  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #9 Gepost op: 2 december 2009, 20:38:02