Niet wat voor de OVD-G ?

Auteur Topic: Niet wat voor de OVD-G ?  (gelezen 6996 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2006, 23:34:54
De zorg uiteraard, maar dan kunnen we nog wel lekker dit soort 'ooh wat een mooie/lelijke wagen'-discussie houden ;)
Arts  www.alphalog.nl


pesje2

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 december 2006, 23:38:17
Maar denk er wel aan dat in Duitsland de auto's veeeeeeeel goedkoper zijn.
Voor de particuleer ook al! vergeleken met Nederland dan.

Moet je nagaan hoe goedkoop ze dan zijn voor bedrijven.

Volgens mij kan het zo een paar veel paar duizenden schelen. 8)

Lang leve Duitsland!!(Alleen op het auto-gebied dan wel he ;) En de reibe-kuchen (of hoe dat heet)).

Gr. Niels


Michelle1983

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2006, 23:56:09
De taak van een Notarzt is ook wat anders dan van een OvD-G. Maar ja een betrekkelijk nieuwe Renault Megane station misstaat ook niet (Breda e.o.).


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2006, 00:48:56
De OVDG hiero heeft ook geen verkeerd bakkie...





DanielB

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 december 2006, 03:42:15
De OVDG hiero heeft ook geen verkeerd bakkie...

http://www.ambulancenet.nl/Foto's/OVDG%20friesland/ODG%20friesland%20(1).JPG

http://www.ambulancenet.nl/Foto's/OVDG%20friesland/S2020043.JPG

Ik vind dat hij wel een wat stoerdere zwaailicht-balk mag hebben, zolang hij maar weer niet te groot... Zo'n modelletje als op de meeste Vectra's bij de politie wordt gebruikt b.v.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #15 Gepost op: 10 december 2006, 10:56:32
Ben ik het totaal niet mee eens.

De OvD in almere heeft ook zo'n soort lichtbalk, en ik moet zeggen hij  valt echt wel op als je hem aanzet.

IK vind de grote van de lichtbalk nou niet zo belangrijk voor de uitstraling van het voertuig, als het maar werkt. Ik vind deze juist strak en 'patserig', maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Max


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #16 Gepost op: 10 december 2006, 10:58:41
De brandweer commandant hier heeft ook geen rare wagen



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 10 december 2006, 11:12:20
Zou iedereen nou eens die IMG tags weg willen halen als je iets quote, schijtirritant om zes keer dezelfde foto´s te zien in een topic  >:(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DanielB

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 10 december 2006, 11:19:12
Zou iedereen nou eens die IMG tags weg willen halen als je iets quote, schijtirritant om zes keer dezelfde foto´s te zien in een topic  >:(

Om kwart voor vier 's nachts ben ik best moe, dan laat ik wel 's steekjes vallen... :) ::)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #19 Gepost op: 10 december 2006, 17:46:17
Een OVD-G en een Notarzt zijn twee totaal verschillende functies.

Een OVD-G is niet veel meer dan een soort coördinator, een Notarzt is daadwerkelijk een arts die in Duitsland niet meer weg te denken is uit de hulpverlening en standaard meerijdt naar vrijwel alle spoedmeldingen. Het ambulancepersoneel in Duitsland heeft namelijk veel minder bevoegdheden dan het Nederlandse ambulancepersoneel.
Die Notarzt-wagens liggen vol gepropt met allerhande medische apparatuur, ook op de plek waarin een 'normale' auto de achterbank zit. Vandaar dat de ruiten van de achterportieren vaak geblindeerd zijn.

Een OVD-G in Nederland heeft naar mijn mening genoeg aan een VW-tje Polo of een Renault Clio.
Zijn uitrusting bestaat in de meeste gevallen uit niet veel meer dan een schrijfblok en een portofoon/mobilofoon.

Gr
Erik