Nieuwe transportboeien

Auteur Topic: Nieuwe transportboeien  (gelezen 28873 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 2 december 2009, 21:27:15
SPE:

http://www.vikingmilitarygear.com/N_frame.html?http://www.vikingmilitarygear.com/S.P.E-Transportboeien--N_art_2273.html

http://www.vikingmilitarygear.com/b_2273.jpg

S.P.E Transportboeien

De S.P.E Transportboeien, zijn een door de overheid erkend en goedgekeurde boeien.

Deze Transportboeien hebben dezelfde werking en uiterlijke kenmerken als de Lips boeien.

Tevens zijn de Lipssleutels passend op de S.P.E Transportboeien.

De Transportboeien zijn voorzien van serienummer en wordt geleverd met 2 sleutels en etui.

Kleur: Zilver

WORDT ALLÉÉN VERKOCHT AAN GEAUTORISEERDE KLANTEN EN GEREGISTREERD!

Bestelling uitsluitend via dienst e-mail of fax, voorzien van volledige personalia, verbalisant en of kledingnummer.




MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #22 Gepost op: 2 december 2009, 21:35:33
Iets ronder van vorm, zodat smalle polsjes er minder makkelijk uit kunnen glippen. ;)
Ik vind zwart overigens geen achteruit gang. Je boeien worden minder snel ranzig door weer en wind. Maargoed, of het ook maar iets uitmaakt qua uitstraling ? Ik geloof er geen drol van.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 2 december 2009, 21:48:14
Maargoed, of het ook maar iets uitmaakt qua uitstraling ? Ik geloof er geen drol van.

Bij de politie heeft het weinig tot geen effect, denk ik. Maar bij overige diensten wel. Kan ik dat staven met bewijs? Nee, alleen met eigen ervaringen.  ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #24 Gepost op: 3 december 2009, 00:06:47
Ach ... zolang je ze maar op de tast kan pakken als je ze nodig hebt en ze niet vastgeroest zitten zoals die krengen die we hadden voor we de MVD LIPSS kregen ... zal het me jeuken hoe ze er uit zien.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


christiaan1992

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2010, 13:42:18
Haagse logica is voor de burger onbegrijpelijk. Het nemen van een eenvoudig, maar dringend besluit neemt rustig jaren in beslag. De prioriteit wordt eerder gegeven aan zinloze, veel te dure projecten en aanbestedingen. Vijftigduizend agenten wachten al jarenlang tot eindelijk eens een besluit genomen gaat worden over het opnemen van een werkbroek in het standaardkledingpakket. Nee, nu pas is besloten dat er een (soort) worker gaat komen, de discussie over de precieze uitvoering (...kwaliteit, waarover helemaal niet getwist zou mogen worden...) daarvan is nog niet gevoerd.
Waarom juist nú nieuwe handboeien? Binnen het hele politiebestel gaan vernietigende bezuinigingen ten koste van het aantal agenten op straat en dus de veiligheid van burgers (en deze agenten zelf) doorgevoerd worden.

Nee, de handboeien gaan nu eerst dringend vervangen worden. Ik kan er niet over oordelen, maar vraag me wel af of de huidige boeien daadwerkelijk 'op' zijn doordat ze al 25 jaar meegaan. De nieuwe boeien zouden zwart van kleur gaan worden omdat de huidige boeien teveel zouden opvallen en daardoor agressie zouden veroorzaken. Argumenten als deze kan de burger toch niet serieus nemen. Dat boeien aan een minimale kracht blootgesteld moeten kunnen worden, oké. Dat ze niet niet binnen een paar seconden zonder sleutel geopend kunnen worden, oké. Maar de huidige boeien gebreken ernstig ook op deze punten? Ik kan me voorstellen dat je als politie in enkele gevallen niet als zodanig wil opvallen, maar voor het 'gebruikelijke' werk op straatl is elk extra stukje zichtbaarheid wel gewenst, toch? Of gaat men straks in het kader van dit zogenaamd agressie-opwekkende aspect ook vast de reflecterende logo's en striping van jassen en voertuigen scheuren?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2010, 19:41:12
Ach, ik heb nog niemand met de nieuwe handboeien gezien. Eerst moeten de oude op ;). En het is ook niet zo dat iedereen nieuwe handboeien krijgt maar dat er, zodra er nieuwe nodig zijn, een ander type besteld wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #27 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:35:25
aanbesteding is stopgezet.....


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #28 Gepost op: 22 augustus 2010, 23:48:55
aanbesteding is stopgezet.....
Als ik lullig mag doen: is daar een bronvermelding bij, of komt dat van 'intern'?

Grtz


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2010, 01:28:10
Als ik lullig mag doen: is daar een bronvermelding bij, of komt dat van 'intern'?

Grtz

Nee hoor niks interns aan: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=58ed43eb-95ac-40c8-ba70-186258e4c617