Nieuwe transportboeien

Auteur Topic: Nieuwe transportboeien  (gelezen 28864 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #30 Gepost op: 23 augustus 2010, 02:06:22
Bij de politie heeft het weinig tot geen effect, denk ik. Maar bij overige diensten wel. Kan ik dat staven met bewijs? Nee, alleen met eigen ervaringen.  ;)

Bij de NS moeten ze zichtbaar gedragen worden omdat het een afschik effect zou hebben volgende de proeven die in den landen gehouden zijn,
Bij de SP'ers zijn ze nu allemaal verstopt in dichte foedralen.  ???

Logica?  :P
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 23 augustus 2010, 10:32:04
Bij de NS moeten ze zichtbaar gedragen worden omdat het een afschik effect zou hebben

Klopt mijns inziens.

Logica?  :P

Overheid.  998765


Shivesh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #32 Gepost op: 7 mei 2011, 20:39:52
Dag HV'ers,
zoals sommige van jullie weten kijk ik: "De Politie op je hielen" en, dat speelt zich af in GB (Groot Britanië).. Dus, dan zie je dat ze oude niet de oude handboeien gebruiken, weten jullie misschien wanneer die (zwarte) handboeien in Nederland komt? Excuses, ik had geen plaatje kunnen vinden op Google of Bing.  :-\
Maar... Alvast Hartelijk Bedankt!

Mvg,
Shivesh


PS: Met Google of Bing kom ik ook niet ver wanneer ik intyp: "Nieuwe handboeien, Nederland".

EDIT: Ik heb hem toch gevonden, maar dat plaatje is auterlijk beschermd. http://verzamelen.marktplaats.nl/militaria/447161680-professionele-handboeien-engelse-politie-model-3.html


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #33 Gepost op: 7 mei 2011, 20:52:26
Die komen er niet.

Nederland (en België) gebruiken LIPS/Hagge/SPE handboeien.




Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #35 Gepost op: 7 mei 2011, 21:16:35
Er was een tijdje geleden wel sprake van dat de Nederlandse politie nieuwe transportboeien zou aanschaffen van het merk SPE met de kleur zwart. Het model is hetzelfde als de huidige scharnierende LIPS-handboeien. Hoe het hier nu mee staat weet ik niet.
Senior GGP / Oost-Brabant


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #36 Gepost op: 7 mei 2011, 21:53:12
Die aanbesteding is afgeschaft, ik meen vanwege de nutteloosheid ervan (maar dan anders verwoord). ;) Daar is overigens al een topic over, misschien kan een mod één en ander overhevelen?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #37 Gepost op: 7 mei 2011, 21:56:46
Samengevoegd.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #38 Gepost op: 8 mei 2011, 10:05:34
Dag HV'ers,
zoals sommige van jullie weten kijk ik: "De Politie op je hielen" en, dat speelt zich af in GB (Groot Britanië).. Dus, dan zie je dat ze oude niet de oude handboeien gebruiken, weten jullie misschien wanneer die (zwarte) handboeien in Nederland komt? Excuses, ik had geen plaatje kunnen vinden op Google of Bing.  :-\
Maar... Alvast Hartelijk Bedankt!

Mvg,
Shivesh


PS: Met Google of Bing kom ik ook niet ver wanneer ik intyp: "Nieuwe handboeien, Nederland".

EDIT: Ik heb hem toch gevonden, maar dat plaatje is auterlijk beschermd. http://verzamelen.marktplaats.nl/militaria/447161680-professionele-handboeien-engelse-politie-model-3.html

De engelse politie gebruikt de zogenaamde speedcuffs, en deze zullen niet zo snel hier in nederland worden uitgedeeld omdat
deze te veel ruimte innemen aan de koppel(je kan ze niet opvouwen want ze zitten vast in de boeipositie), en ze al heel snel
rugklachten geven als je ze aan de rugzijde van de koppel draagt. Voorlopig meer als genoeg aan de lips dus laat die maar zo
hangen :D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #39 Gepost op: 8 mei 2011, 22:11:37
Of ze nou van LIPS of van SPE komen, fabrikant is toch dezelfde (Heinrich Hagge Gerätebau). LIPS of SPE zijn alleen de bedrijven in NL die deze boeien importeren.
Ik heb inmiddels het laatste nieuwe model (zoals de foto's hierboven van SPE) in het zwart en voorzien van het LIPS merkje afkomstig van VTSPN (mooi stickertje op het zwarte mapje).
SPE importeert deze boeien sinds enkele jaren ook met hun eigen merkje erin.
Binnen de overheidsdiensten heb ik echter nog niemand gezien die de boeien van SPE gerbuikt. Weet niet hoe het zit met de BOA's van de NS.
Zij hebben al hun koppelaccessoires van SPE dus wellicht dat de transportboeien ook van SPE komen.

De exacte reden voor het stopzetten van de aanbesteding blijft gissen, maar Heinrich Hagge produceert momenteel de boeien die voldoen aan de eisen die voor de Nederlandse opsporingsinstantie gelden en welk merkje erop staat is volgens mij dus niet zo belangrijk.

Ik ben tot op heden erg tevreden over de degelijke dubbellock gescharnierde boeien en moet er niet aan denken om met zo'n marteltuig rond te moeten lopen zoals in Engeland. De rigged speedcuffs lijken me erg onhandig om mee te nemen. Daarnaast is de techniek met deze boeien ook heel anders omdat de "beugels" die opengaan beiden aan dezelfde kant zitten en niet zoals bij onze transportboeien tegenovergesteld.

Wat mij betreft dus genoeg redenen om vast te houden aan het huidige model boeien. Degelijk, makkelijk te hanteren en makkelijk te dragen.
Voor mij dus liever geen rigged speedcuffs om over kettinkjes tussen de boeien maar helemaal te zwijgen.
Servo Per Amikeco